36 Reacties

3 jaar geleden

Nou ik was vorige week bij het cb en die van mij drinkt tussen de 130cc en 150 en zij zei dat oké is maar dat ze zich bij 180 wel zorgen zou gaan maken. Zit er wel genoeg voeding in je voeding ?

3 jaar geleden

Dat is wel veel, die van ons is 9 weken en zit op 120cc

3 jaar geleden

Bijna 8 weken en 120 cc

3 jaar geleden

Mijn baby is iets ouder dan 4 weken en ze drinkt 180 cc en soms vraagt ze om meer. Bij haar geboorte woog ze 4170 gram en ze is nu 5770 gram en volgens het consultatiebureau weegt ze dus te zwaar, maar ze was bij de geboorte al flink. Volgens de richtlijnen dus ook te zwaar, maar in de kraamweek kreeg zij al 150 vanwege haar gewicht. Het is allemaal heel krom. Op advies diende ik op 150 te blijven, maar ze blijft honger houden en krijsen als ik het bij 150 cc laat. Ik heb besloten om te doen, wat goed voelt hoor mezelf! Volgens de richtlijnen zou een baby van 1 maand maximaal 4.5 kilo mogen wegen en dat zou betekenen dat zij slechts 400 gram aan mocht komen. Een baby die te licht geboren zou zijn die zou dus wel binnen de richtlijnen kunnen vallen en een baby die al zwaarder was bij de geboorte dus niet. Ik zou zeggen doe wat jouw kindje vraagt. Elk kind is anders.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is maandag 8 weken, CB vond 120/130cc teveel voor haar maar ondertussen drinkt ze rustig 140cc weg. Wanneer wij dit niet doen en advies van CB opvolgen van 100cc dan is ze zo super onrustig, heel veel huilen en continu vragen om meer. Op 140cc doet ze het prima. Soms laat ze staan, meestal drinkt ze het op.

3 jaar geleden

Aanvulling ik geef flesvoeding, ik heb ook nutrilon content geprobeerd en er zit geen verschil met content en de standaard nutrilon.

3 jaar geleden

Reactie op Roxy94

Mijn dochtertje is maandag 8 weken, CB vond 120/130cc teveel voor haar maar ...
Bij mij ook! Anders slaapt ze niet en blijft ze honger houden, erg zielig.

3 jaar geleden

4 flessen van 180

3 jaar geleden

Zou me er geen zorgen om maken. Ons kleintje drinkt al een week 120cc en soms 150 cc. Dus al vanaf week 3.5! Ze is een flinke dame, ook veel langer al dan gemiddeld 🤣

3 jaar geleden

Nu begonnen met 180 hij is nu 7 weken. Mag volgens de cb..

3 jaar geleden

Ik geef zelf volledig borstvoeding dus ik weet het fijne niet van kunstvoeding. Maar het lijkt me dat je dan gewoon vaker een fles moet geven ipv het telkens op te hogen? Of op hoeveel voedingsmomenten per dag zit je? Het lijkt me dat zo’n klein maagje met 210 echt uitgerekt wordt, waarna ze vervolgens alleen nog maar meer wilt om zich verzadigd te voelen…

3 jaar geleden

Reactie op Babetxo

Nou ik was vorige week bij het cb en die van mij drinkt tussen de 130cc en ...
Ik maak het klaar zoals op de verpakking staat dus ik neem aan dat hij dan voldoende voeding binnen zou moeten krijgen denk ik 😅

3 jaar geleden

Reactie op AVAS

Mijn baby is iets ouder dan 4 weken en ze drinkt 180 cc en soms vraagt ze o ...
Jaa die van mij woog iets meer dan 4 kilo bij de geboorte dus was ook best aan de flinke kant

3 jaar geleden

Reactie op Roos__

Ik geef zelf volledig borstvoeding dus ik weet het fijne niet van kunstvoed ...
Hij krijgt nu 5x de fles maar als ik minder in de fles die krijst die alles bij elkaar dus kan ook niet zeggen ik verdeek het over meer voedingsmomenten

3 jaar geleden

Hier 7 weken en drinkt 6x 150cc. Ook een flinke baby van 5.6 kg. Bij ons heeft het cb gezegd dat 150cc prima is en we moeten voeden op behoefte van onze kleine man. Wel moeten we opletten dat we niet boven 1 liter per dag uitkomen. Dit kunnen zijn niertjes nog niet goed verwerken gaven ze aan. Ik zou gewoon de behoefte van je kindje volgen alleen wel die 1 liter per dag een beetje in de gaten houden!

3 jaar geleden

Reactie op Marijke1411

Hier 7 weken en drinkt 6x 150cc. Ook een flinke baby van 5.6 kg. Bij ons he ...
Okee top jaa bij ons hadden ze gezegd ook voeddn op behoefte inderdaad maar niks over tot hoeveel die mag hebben ofiets dus ik geef hem eigenlijk daarom gewoon waar die om vraagt moet maandag naar het cb zal is even overleggen

3 jaar geleden

Reactie op Raaike

Ik maak het klaar zoals op de verpakking staat dus ik neem aan dat hij dan ...
Ahh Oke ja was me niet duidelijk wat je geeft

3 jaar geleden

Mijn zoon van 7weken oud drinkt 4 flessen van 170ml (150+5 scheppen) . Wel om de 4uur. En zijn laatste fles om 23u drinkt hij 200ml(180+6scheppen) en slaapt dan de hele nacht door.. Teveel voeding?goh ja/nee er is zo een rekensom van 150ml per lichaamsgewicht in kilo maar m’n vroedvrouw zegt is je baby gelukkig en verzadigd geen zorgen maken dan… en iedere baby is anders, wij eten ook de ene dag meer als de andere.. ja het zijn richtlijnenen geen verplichtingen. Er bestaat ook melk voor gulzige baby’s. Ofwel indikken.. Die van ons drinkt nan AR is een hele dikke melk en toch drinkt hij vrij veel

3 jaar geleden

Onze zoontje drinkt 5 a 6 flesjes op een dag, wij bieden per flesje 130ml aan, en elke keer blijf ik vol verbazing met m'n mond open kijken hoe hij elk flesje leeg lurkt🙈🤣

3 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 8 week en drinkt sinds ze 6 weken is al 2 flessen van 210 en 4-5 flessen van ongeveer 170 😅 Ze heeft het echt nodig en is een blije baby, dus het zal wel goed zijn denk ik! Honger is honger, en als ze hem niet leeg drinkt is het ook geen probleem!