Hi mommy's,
Wat hebben jullie aan "regels" met honden en jullie baby in de omgeving? Zoals bijvoorbeeld bij oppas adresjes.
De hond van mijn schoonouders is 75% Husky, best een groot beest. Mijn kleine man is 7 maanden.
Ik vind het persoonlijk dood eng. De hond is nu bijna 1,5 jaar oud. Laat jaloers gedrag zien als onze kleine er is (claimt baasje(s) en zoekt hier extra aandacht). Vandaag lag hij daar voor het eerst op de grond, op een deken. Toen ik hem optilde kwam de hond als een gek aanrennen en wilde hem laag houden, in zijn benen bijten en sprong omhoog. Ik ben geen hondenfluisteraar, dus vind het gedrag moeilijk te lezen. Al weet ik dat dit iets met dominantie te maken heeft.
Ze laten hem heel dichtbij mijn kleine komen, handjes likken etc. Ik vind het lastig, want er bij weghouden kan ook weer raar gedrag juist opwekken....
Nou lacht mijn schoonmoeder ALLES weg. In eerdere situaties die niet ok waren, begint ze te lachen en zegt ze "ahhhh jij wilde likken he?" Terwijl dat duidelijk niet het geval was. Dat ze er op deze manier mee omgaat maakt het misschien nog wel spannender.
Wat zouden jullie doen? Of hoe gingen jullie om met de relatie tussen baby en hond? We schenken ook echt genoeg aandacht aan de hond als we er zijn, maar moet ook haar plek weten... vind ik.
Let me know!