6 Reacties

één jaar geleden

Yes, dit heb ik gedaan bij de oudste en was echt top. Ik heb mezelf de meest voor de hand liggende gebaren geleerd via de app kwebl : drinken, eten, moe, slapen, klaar, genoeg, papa en mama. En allerlei dieren omdat ik het leuk vond. Fruit enzo is pas later gekomen en doen we vooral voor de leuk. Ze kon met een maand of 8 wel het verschil tussen drinken en eten aangeven. Vond het echt heel fijn en simpel. Ben nu met de jongste ook ermee begonnen en die gebaart nu al "drinken" heb ik het idee... Voor drinken heb ik trouwens het Amerikaanse melkgebaar gebruikt. Want ik vond het borstvoedingsgebaar in NL nogal expliciet haha. En wilde wel onderscheid kunnen brengen tussen gewoon water drinken en bv.

één jaar geleden

mijn nicht heeft een eigen bedrijfje op haar website lees je er veel informatie over 😊: https://gebaarjemee.nl/

één jaar geleden

Ik heb eerst bij de bibliotheek een kindergebaren boek geleend, die stond ook bij de kinderafdeling (als het goed is kan je een gratis abonnement voor je kind afsluiten, en heb gevraagd waar ik zon boek kan vinden) en nu zelf het boek van Lissa Zeviar ('babygebaren, kindergebaren, iedereen kan gebaren!') gekocht Ben begonnen met de gebaren voor eten, drinken, klaar en slapen

één jaar geleden

Ik probeer het ook een paar weken nu. Sinds ze kan zwaaien eigenlijk. Dus het idee dat ze dingen beter begrijpt. Doe nu, melk, dinken, eten, slapen, lekker. Als dat goed ga ga ik specificeren met brood, fruit, water etc. Dan ook uitbreiden met spelen muziek. Maar voor nu dit maat eens proberen. Hoevaak bied je een gebaar aan tijdens het eten? Ik ben nog echt zoekende

één jaar geleden

Ik heb deze week de webinar van minitolk gevolgd. Erg leuk! En ga nu via hen ook de e-learning doen voor baby en kindergebaren

één jaar geleden

Altijd best inconsistent melk gebaard naar mijn dochterje vanaf een maand of 3. Ik had er eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in, juist omdat ik het zo vaak vergat. Gisteren ineens gebaarde ze uit zichzelf heel duidelijk ‘melk’ tijdens het drinken. En even later tijdens het spelen weer en toen wilde ze aan de borst. Ik weet nog niet zeker of het toeval was, maar ik denk het niet. Ik gebaar ook ‘ik zit vol’ ‘eten’ ‘drinken’ en meer. Dus ik ben benieuwd wat er straks voor vruchten te plukken zijn🤪