14 Reacties

10 maanden geleden

Evenveel eten geven, maar de kcal omhoog gooien lijkt mij dan. Hebben ze niet doorverwezen naar een diëtist? Roomboter in plaats van margarine Volle melk ipv halfvolle Volle kwark ipv halfvolle Volle yoghurt … Dat soort dingen kan al veel helpen! Mocht het echt niet lukken dan kun je alsnog een doorverwijzing naar de diëtist vragen. Die kunnen dan specifiek advies geven voor jullie situatie, en indien nodig ook drinkvoeding voorschrijven

10 maanden geleden

Hier moet ze ook aankomen en ze eet helemaal niet veel vaste voeding. Ben al naar de kinderarts, lactatiekundige en diëtist geweest voor tips (die zeiden elk wel wat tegenstrijdige dingen). Kinderarts heeft een poeder voorgeschreven, fantomalt, daarin zitten extra calorieën en kan je door voeding mengen. Maar ik gebruik het niet graag, ik wil liever dat ze op haar tempo beter leert eten en dat ze haar calorieën voorlopig nog van de borstvoeding kan halen. Ze drinkt nog vaak de borst. Volgens de lactatiekundige was dat goed omdat ze hier het best van bijkomen (terwijl het volgens de kinderarts net niet goed is dat ze nog zoveel moedermelk krijgt). Verder kreeg ik als tip om voor calorierijke voeding te kiezen: banaan, aardappelen, avocado, … en veel vetten toevoegen. Niet leuk hè, die stress van dat “moeten aankomen”.

10 maanden geleden

Hoe zwaar en groot is je kleintje dan? Bij ons zeggen ze ook regelmatig dat ze wat moet aankomen, maar ik denk dan; zolang ze niet onder de -2 lijn komt en verder vrolijk en energiek is, maak ik me geen zorgen.

10 maanden geleden

Noélie is 1 jaar, 67cm en weegt 6.690 kg (laatst bij de dokter op 16 nov)

10 maanden geleden

Reactie op amycj

Hier moet ze ook aankomen en ze eet helemaal niet veel vaste voeding. Ben a ...
Fantomalt gebruiken we ook, maar het gaat niet vlot genoeg volgens de dokter 😮‍💨

10 maanden geleden

Reactie op YanaBr

Noélie is 1 jaar, 67cm en weegt 6.690 kg (laatst bij de dokter op 16 nov)
Ohja inderdaad een kleintje. Maar ze is ook niet heel lang. Toen mijn dochtertje 67cm was was ze 6,5kg. Nu is ze 8kg en 75cm. In verhouding lijkt me 6.690 kg en 67cm helemaal niet zo gek toch?

10 maanden geleden

Nee, op zich is ze in verhouding, ze heeft gewoon geen reserve om van te groeien 😔

10 maanden geleden

Mijn dochter is een jaar , 72cm en 7000 gram. Ook net onder de onderste lijn. Maar ze volgt wel dezelfde trend als de lijn. Zolang ze dat doet ga ik mij niet druk maken. Heb dat al zoveel gedaan en het kost zoveel energie en het levert niks op. Ik heb wel vooral volle en volkoren producten op haar dagelijkse inname staan.

9 maanden geleden

Onze oudste was ook veel te klein volgens de medici. Vooral volle producten aanbieden, meer kun je niet doen. Onze zoon at prima, dronk borstvoeding en heeft met een jaar nutridrink en fantomalt gekregen. Half jaar geprobeerd maar hij groeide er niet beter van. Inmiddels is hij 8jaar, groeit hij enigzins mee met de -3 lijn en geloof ik het wel (hij is 120cm en 18,5kg nu). Ze zoeken in het eerste jaar opk hun eigen lijntje op. Als een medische oorzaak uitgesloten is, kan het ook gewoon bij je kindje horen.

9 maanden geleden

Fijn om jullie verhalen te lezen! Hier namelijk hetzelfde aan de hand. Ga binnenkort wel wat tips aan de diëtist vragen maar als ze geen zin / honger heeft, dan dringt of eet ze niet. Ze is bijna 1 jaar en 6510 gram en 68cm

9 maanden geleden

Sinds we steeds kleine beetjes roomboter toevoegen aan gerechten gaat het beter met het gewicht. Wij zaten ook aan de lage kant.

9 maanden geleden

Reactie op serrabre

Sinds we steeds kleine beetjes roomboter toevoegen aan gerechten gaat het b ...
Ps ongezouten roomboter, niet gezouten uiteraard. En idd altijd verstandig om een professional te vragen, die kun je wss beter helpen

9 maanden geleden

Wat er hier de laatste dagen wel redelijk vlot in ging was een smoothie van banaan, avocado, kokosmelk (+ fantomalt). Dat drinkt ze dan uit een rietjesbeker. Ik geef dat dan in de plaats van fruitpap want daar wil ze maar een paar happen van. Weet niet of het goed is maar het zijn wel calorierijke ingrediënten die ze dan toch binnen heeft.

9 maanden geleden

Hoe gaat het bij jullie? Is er al wat verbetering?