15 Reacties

één jaar geleden

Alleen thuis laten is nooit een goed plan… is er iemand van familie die eventueel je zoontje kan ophalen of eventueel op je dochtertje van 8 maand kan passen terwijl jij je zoontje naar school brengt

één jaar geleden

Reactie op geenidee20

Alleen thuis laten is nooit een goed plan… is er iemand van familie die eve ...
Alleen laten is voor mij zeker geen optie. Ja daar heb ik zeker aan gedacht, echter alle familie die ik kan vragen om op te passen/op te halen zijn die dagen aan het werk. Maar misschien moet ik wat minder schroom hebben en nog wat verder rondvragen en zelfs iemand betalen (ik ken wel wat mensen met oudere kinderen die op zouden kunnen passen). Of kan ik de buurvrouw vragen of ik de babyfoon bij haar neer mag zetten als ze thuis is. Ik durf dat soort dingen niet zo snel te vragen aan mensen die wat verder van me af staan. Anders wordt het eerder wakker maken of het tweede slaapje proberen te rekken. Arm meisje…

één jaar geleden

Wonen er toevallig klas- of schoolgenootjes bij jullie in de buurt met wie jullie zoontje mee zou kunnen lopen of rijden?

één jaar geleden

Ik heb ditzelfde, mijn zoontje slaapt ook altijd als ik dochter van school moet halen. Ik maak hem dan gewoon wakker en hij gaat helaas ook niet weer slapen. Of ik hou er in de ochtend al rekening mee, alleen wij hebben niet echt een goed schema helaas 😅

één jaar geleden

Reactie op Pim89

Wonen er toevallig klas- of schoolgenootjes bij jullie in de buurt met wie ...
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om wat meer ideeen te krijgen! Ik ken nog niet alle kindjes in de klas maar ik hoop op kindjes die in de buurt wonen of die langs onze wijk lopen naar huis. Heb wel vriendinnen met oudere schoolgenootjes maar die werken helaas allemaal op ma en do dus dan gaan hun kids naar de BSO of oppas.

één jaar geleden

Reactie op AHo

Ik heb ditzelfde, mijn zoontje slaapt ook altijd als ik dochter van school ...
Ja rot is dat hè, baby’s wakker maken. Doet hij dan een extra slaapje in de middag als je hem wakker maakt?

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Alleen laten is voor mij zeker geen optie. Ja daar heb ik zeker aan gedacht ...
Geen ouder kindje, maar heb toevallig pas ook de buurvrouw gevraagd even op de babyfoon te letten tijdens slaapje en ik naar de tandarts moest. Ben er eigenlijk ook niet zo van om dat zomaar te vragen maar hij sliep toen net zo lekker. Ze vond het geen probleem en zei zelfs als je vaker even voor z’n momentjes de babyfoon kwijt moet kan je altijd vragen. Dus wie weet jullie buurvrouw ook? Je zal niet super lang weg zijn denk ik dus waarschijnlijk weer terug voor ze wakker is?

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Geen ouder kindje, maar heb toevallig pas ook de buurvrouw gevraagd even op ...
Je hebt helemaal gelijk. Vragen staat vrij, als ze thuis is. Als ze het niet wil dan kan ze altijd nee zeggen. De school is inderdaad erg dichtbij. Als ik op de fiets ga dan zal ik binnen 10 min terug zijn.

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Je hebt helemaal gelijk. Vragen staat vrij, als ze thuis is. Als ze het nie ...
Zeker! Ja mijn buren zijn gepensioneerd wel vitaal hoor maar daardoor toch vaak thuis. Ah dat scheelt zo terug. Heb t bij mijn vorige buren ook wel eens gedaan even op slapende baby gelet ;)

één jaar geleden

En een slaapje in de draagzak ?? Werkt dat?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

En een slaapje in de draagzak ?? Werkt dat?
Die tijd is helaas over bij ons.

één jaar geleden

Ons dochtertje gaat normaal om 1100 uur naar bed en ons zoontje moet ik om 1215 uur ophalen bij de peuterspeelzaal, hierin moet zij zich aanpassen en dat ging voor de zomervakantie altijd super, zolang je er zelf niet te moeilijk over doet valt het alleen maar mee. Ze slaapt die dag gewoon op andere tijden, dat moet ze dan 3 dagen per week.😊

VRIEND

één jaar geleden

Ons meisje slaapt ook even lang als die van jou alleen alles net een dik uurtje later. Dus: 7:30 wakker 10:30-12:00 slapen 14:30-16:30 slapen 19:45 naar bed Dus iedere dag misschien vijf-tien min later in bedje leggen in de hoop dat ze na een paar weekjes rond het ophalen nog in haar wakkertijd zit? Maakt ze nog steeds evenveel slaapuren en ben je niet afhankelijk van iemand anders.

één jaar geleden

Reactie op C hantal

Ons dochtertje gaat normaal om 1100 uur naar bed en ons zoontje moet ik om ...
Zo is het ook, Chantal. M’n voorkeur is wel om iemand te vinden die even kan oppassen en als het niet lukt dan zal ik kijken wat het beste werkt qua slaapjes. Wakker maken of rekken.

één jaar geleden

Reactie op Eva L

Ons meisje slaapt ook even lang als die van jou alleen alles net een dik uu ...
Ja goeie om te proberen. Uiteindelijk zal ze ook steeds later naar bed gaan in de ochtend. En dan kan ze haar tweede slaapje doen na het ophalen. Zie dat jouw meisje 3 uur wakker is in de ochtend. Dat redt m’n dochter vaak niet maar wel iets om te proberen. Dankjewel.