208 Reacties

één jaar geleden

Reactie op miesm

Ik wilde nog even laten weten dat ik nav je berichtje ook een powernap van ...
Oh wat fijn! 🤩

één jaar geleden

Myn zoon 8 maanden die slaapt nog wel door tot 6 uur.. maar hy wordt wel Heeeeel vaak wakker in d enacht voor de speen…

één jaar geleden

Mijn kleine.. word al een paar dagen wakker tussen 23:00 en 01:00 en wilt maar niet in slaap vallen..:(

één jaar geleden

Vroeg wakker kan er ook mee te maken hebben dat je baby overdag te lang slaapt. Dus een slaapje minder doen zou kunnen helpen

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Hoe is het dames? Hier helaas nog steeds hetzelfde😒
Al twee dagen kwart over 6 wakker 🤞🤞🤞

één jaar geleden

Hier gaat het nu super goed!! Nachtflessen zijn er uit! Slaapt rond 18:30, wordt dan om 06:30 wakker. Krijgt dan een fles en slaapt dan door tot 07:30 / 08:00. Wie had dat ooit gedacht na elke keer tussen 4:00 en 5:00 uur klaar wakker te zijn!

één jaar geleden

Reactie op Samantha-1994

Hier gaat het nu super goed!! Nachtflessen zijn er uit! Slaapt rond 18:30, ...
Slaapt je kindje nu ook minder overdag? Of ben je alles hetzelfde blijven doen?

één jaar geleden

Reactie op Boukje88

Slaapt je kindje nu ook minder overdag? Of ben je alles hetzelfde blijven d ...
Nouja ik heb niet echt een ritme. Kijk vooral naar wanneer ze moe is. Maar doordat ze later wakker is en in de middag ook altijd een slaapje van 1.5 uur doet nu, red ze het vaak wel op 2 slaapjes nu. Over het algemeen: 07:30 wakker 09:30 - 10:30 slapen 13:30 - 15:00 slapen 18:00 richting bed en rond 18:30 slapen Maar als ze kortere slaapjes doet kom ik wel uit op 3 slaapjes, want soms slaapt ze wel maar max 30 min

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Was hier ook inene zo! We dachten door overgang naar ledikantje maar ze had ...
Mag ik vragen wat een papfles precies is (ik kom uit België) :)?

één jaar geleden

Reactie op js7zbzi ik

Mag ik vragen wat een papfles precies is (ik kom uit België) :)?
Een gewone melk fles waar je 2 of 3 scheppen pap bij doet.

één jaar geleden

Reactie op LD86

Een gewone melk fles waar je 2 of 3 scheppen pap bij doet.
Rijstebloem of granen. Het is dan dikker en sommige kindjes slapen daardoor beter door. Omdat het zwaarder op de maag ligt. Dit kan ook omgekeerd werken. Omdat het te zwaar ligt dat ze er last van krijgen.

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Rijstebloem of granen. Het is dan dikker en sommige kindjes slapen daardoor ...
Aha bedankt voor de uitleg!

één jaar geleden

Hoe gaat het met alle kindjes? En heeft iemand de ultieme tip 😅? Hier is het sinds een aantal weken weer drama… Elke dag om 05.15 wakker. Heel soms heeft ze gepoept, ik snap dat je dan wakker wordt, maar de andere dagen begint ze een zeurderig geluid te maken. Dit kan lang doorgaan dat ze nog vrij rustig blijft liggen maar na een tijdje wordt het huilen. Niets lijkt te werken om haar ook maar ietsje langer te laten slapen. Honger is het niet, want ze krijgt rond 06.30 / 07.00 de fles en drinkt deze nooit op (180 cc). Als ik om 06.00 met boterham begin eet ze ook nog niet. Ze gaat rond 19.00 naar bed, soms wat eerder. In de nacht slaapt ze wel door, we hoeven er vrijwel nooit voor haar uit. Speentje kan ze zelf pakken. Temperatuur is sochtends in haar kamer wel wat lager, maar ze voelt niet koud. Meer of minder kleren, wel of geen dekentje maakt geen verschil. We hebben verduisterende gordijnen. Raam open of dicht ivm geluiden buiten maakt ook geen verschil. Overdag slaapt ze van 09.00-10.00 en van 12.00-14.00 (soms ook pas rond 13.00). Rond 17.30 nog een powernap van max 15 minuten want anders wilt ze om 18.00 al naar bed. Dit vroeg wakker zijn breekt ons momenteel echt op…

één jaar geleden

Reactie op Roos__

Hoe gaat het met alle kindjes? En heeft iemand de ultieme tip 😅? Hier is ...
Helaas geen tips maar wel herkenning. Ik.ben.zo.moe

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Helaas geen tips maar wel herkenning. Ik.ben.zo.moe
Verschrikkelijk hè dat slaaptekort… Slaapt jouw kindje in de nacht zelf ook goed of moet je naast het vroege opstaan er ook vaak uit? Hier heeft ze een aantal weken geleden 3 nachten achter elkaar doorgeslapen tot 06.30-07.00. Ik voelde me herboren! Maar helaas was dat maar van heel korte duur.

één jaar geleden

Reactie op Roos__

Hoe gaat het met alle kindjes? En heeft iemand de ultieme tip 😅? Hier is ...
Zal ze niet iets te veel slapen overdag? Kindjes van 8-9 maanden zouden genoeg kunnen hebben aan 2.5u slaap overdag. Hoe meer ze overdag slapen, des te minder ze nodig hebben gedurende de nacht. Wij volgen een 2-3-4 schema. Ze slaapt hier van 9:15 tot 9:45, 12:45-14:45 en dan 18:45 te bed. En komt dan, want hier werden de dagen ook steeds vroeger, nu zo tussen 6 en 6:30. Met de oudste deden we dit ook en die sliep gerust tot 7:30 of 8 als we dr niet wakker maakte.

één jaar geleden

Reactie op lauraaaa-24

Zal ze niet iets te veel slapen overdag? Kindjes van 8-9 maanden zouden gen ...
Maak je je kindje dan ook wakker of slaapt ze het eerste dutje uit zichzelf maar een half uur? Ik merk dat mijn dochtertje na een wakkertijd van 2 uur zich alweer in de ogen begint te wrijven. Gecorrigeerd is ze nu 8 maanden (3,5 week te vroeg geboren). Het 2-3-4 schema hebben we voor korte tijd geprobeerd, maar dat red ze richting de avond niet. En als we het middagdutje rekken, slaapt ze juist slechter. Maar misschien moeten we daar gewoon even doorheen om dit ritme te doorbreken?

één jaar geleden

Reactie op Roos__

Maak je je kindje dan ook wakker of slaapt ze het eerste dutje uit zichzelf ...
Ja wij maken en hebben ze altijd wakker gemaakt. De oudste was echt een drama in de nachten. En met zij had ook veel moeite met de wakkertijden. Wij deden echt met 5 min per dag uitbreiden, en dat dan twee dagen aanhouden en weer 5 min erbij. Wat hielp was even naar een andere ruimte. Even spelen op onze slaapkamer bv.

één jaar geleden

Reactie op Roos__

Maak je je kindje dan ook wakker of slaapt ze het eerste dutje uit zichzelf ...
De keren dat de jongste om 5:30 wakker werd, en dan de wakkertijd tot 9;30 echt te lang was, liet ik haar even een powernapje doen (Max 15 min) rond 7:30..

één jaar geleden

Reactie op lauraaaa-24

De keren dat de jongste om 5:30 wakker werd, en dan de wakkertijd tot 9;30 ...
Een korte powernap doen we nu ook al, anders red ze het nooit. Maar we gaan eens proberen haar ochtendslaapje wat korter te houden. Ik heb inderdaad ook het idee dat ze in de ochtend haar slaap van de nacht wilt inhalen.