208 Reacties

één jaar geleden

Hier ook sinds 3 weken! Ik word langzaam gillend gek. Elke dag tussen 5 en 6. Ik mag blij zijn met 6 uur. 🥴. Minder slaap overdag al geprobeerd. Eerder wakker maken uit zijn middagdutje zodat hij nog een 3e namiddagdutje gaat doen (wilde dat bijna niet meer) maar vooralsnog geen effect.. ook las ik pas om 9 u maar bed doen sochtends. Ik moet nog een ochtend vinden dat ik van half 6 tot 9 u kan rekken... Als ik een flesje geef direct als hij wakker wordt, slaapt hij wel weer door tot uur of 7.. Maar heb het idee dat het puur voor de lekker is, want als hij honger zou hebben zou ik hem echt wel horen gillen...

één jaar geleden

Reactie op Elise1993

Hier ook sinds 3 weken! Ik word langzaam gillend gek. Elke dag tussen 5 en ...
Hier ook volgendr week 7 maanden... Zou het aan de leeftijd liggen?

één jaar geleden

Hier ook altijd rond 07:30.. wordt steeds vroeger. Vanmorgen al om 05:15. Pfff 😶

één jaar geleden

Oh hier ook!! Heel vermoeiend zo vroeg in de ochtend nu. Soms zelfs 4.30 uur 🥲. Dan met moeite nog een uurtje in slaap na even vasthouden/wiegen. Met wakker zijn is hij gewoon vrolijk bezig met geluidjes en rollen. Honger heeft hij dan niet… misschien toch inderdaad de leeftijd 😬. Hopelijk duurt dit niet al te lang

één jaar geleden

Hi allemaal, Wij hadden hier ook echt last van dat ons zoontje om 05:00/ 05:30 elke dag klaar was om op te staan. Dus brachten wij hem maar weer om 08:00 naar bed. 09:00 leek voor ons ook echt niet te doen. Tot we een slaapcoach inschakelde. Zij vertelde ons dat wij het vroeg wakker worden in stand hielden door hem steeds weer om 08:00 terug naar bed te doen. Zijn brein weet dan dat zijn slaap al snel weer ingehaald kan worden.. Ze raadde ons aan als hij weer zo vroeg wakker werd we hem tussen 07:00 en 08:00 even een kwartiertje mochten laten powernappen, echt niet langer zodat hij het wel tot 09:00 trekt om dan echt zijn slaapje te gaan doen. Tot nu toe werkt dit heel goed! En we merken dat ie al langer beetje bij beetje aan het slapen is in de ochtend. Ook kan je van een kindje niet verwachten dat hij langer dan 12u slaapt in de nacht dus 19:00 slapen werd ook aangeraden. Ook weer om dat te rekken mag hij om 17:00 even een kwartiertje powernappen. Hier beginnen we echt verschil te merken!

één jaar geleden

Ons zoontje is 6.5 maand en wordt helaas ook vroeg wakker. Een maand geleden sliep hij heerlijk tot half 7 a 7 uur. Daarna is hij dit om gaan gooien naar stipt 0545u. Dit duurde 2 weken. Deze week is het wisselend, maar vanochtend 5u. Hij gaat dan meteen op handen en knieën en wilt kruipen. Daar is hij heel druk mee. Dus ik hoop dat het een fase is omdat hij druk is met dingen leren. Maar blij wordt ik er niet van haha. Nu is hij ook nog eens verkouden en erg aan het hoesten. Alles tegelijk.

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Hi allemaal, Wij hadden hier ook echt last van dat ons zoontje om 05:00/ ...
Goed dat je dit zegt! ik wilde dit namelijk wel proberen maar zag het zo niet zitten om hem dan een kwartier te laten powernappen om bijvoorbeeld 8:15. (Want tot zo ver lukt het rekken wel/Dan 08:30 eruit en dan 9u er weer in? Hoe gaat dit in de praktijk dan Wanneer begon je wat verschil te zien?

één jaar geleden

Reactie op Elise1993

Goed dat je dit zegt! ik wilde dit namelijk wel proberen maar zag het zo ...
Hi elise, Als hij tussen 05:00 en 06:00 ergens wakker is geworden dan leg je ‘m voor 08:00 even een kwartiertje in bed. Daarna is hij meteen weer lekker vrolijk en gaat ook weer makkelijk om 09:00 slapen! Ik merkte na 2 dagen al dat hij sowieso minder zeurderig was net voor de powernap. Dat is al een verschil. Maar na 4 dagen merkte ik al dat hij na tussen 06:00 en 06:30 wakker begon te worden. Meer 06:00 dan 06:30 maar dat is alsnog beter dan 05:00!

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Hi elise, Als hij tussen 05:00 en 06:00 ergens wakker is geworden dan leg ...
Oh fijn dat dat werkt! Zie het hier nog niet zo gebeuren haha, maar die van mij is ook niet z’n makkelijke slaper. Timing komt nogal nauw hier! Als ik hem als ie wakker is fles geef en voor 6:00 terug in bed leg slaapt ie vaak nog wel even door tot 7:00 ongeveer.

één jaar geleden

Het is hier van 5:00 naar 5:30 🥲

één jaar geleden

Wat fijn dat meer mensen dit hebben. Het begon bij ons met de hapjes, ze werd steeds eerder wakker en had dan ook gepoept. Maar nu poep of geen poep, kwart over 5 / half 6...Ik laat haar liggen (soms even verschonen in het zo donker mogelijk) en haal haar pas na 6 uur eruit. Niet voor 9 uur weer op bed. Maar het helpt nog niks. Ze slaapt nu wel steeds langer in de ochtenddut, soms wel 2 uur. Maken jullie je kindje wakker 's ochtends zodat dit 45 min is? Ik ben op zoek naar een ritme, ze had een goed ritme maar het is een beetje weg ....

één jaar geleden

Laatste slaapje inkorten/weglaten wellicht?

één jaar geleden

Reactie op cagla aras

Hahaha ik lig nog inbed ik heb tv aangezet voor em hy kijkt tv ik lig er le ...
Hahaha groot gelijk heb je hoor. Ik kon van de week me ogen niet open krijgen. Is me oudste zoontje naar de baby kamer gegaan en had hij van de poeder gegeten inclusief de vloerbedekking, bed en de commode. Dus heb me les wel geleerd 🤣

één jaar geleden

Ik ben helemaal op.. hy is weer 5 u wakker geworden

één jaar geleden

Ze wordt sowieso hier ineens in de nacht weer wakker en wilt daarna niet meer in haar eigen bed… ze is 29 weken. Wellicht verlatingsangst?

één jaar geleden

Reactie op LD86

Wat fijn dat meer mensen dit hebben. Het begon bij ons met de hapjes, ze we ...
Ik heb precies dit! Ik ga proberen de ochtenddut ook naar 9u te rekken. Vandaag begon de dag ook weer 5:30😵‍💫

één jaar geleden

Pfff vandaag 5 uur. Heletijd ook op zijn buik aan het rollen in bed. Flesje gegeven maar dit hielp niet.. mijn vriend beneden met hem geweest vanaf 6:15. Maar die heeft hem om 8u al in bed gedaan. Tot zover het rekken tot 9u.. nu weer een werkweek waarvan ik weet dat de gastouder en lieftallige schoonmoeder het echt niet gaan rekken tot 9u.. zucht

één jaar geleden

Mijn zoontje van 6 maanden ook! Altijd tussen 0430 en 0530. Wat we ook hebben geprobeerd niks werkt! Weet het ook niet meer, dus heb het maar geaccepteerd. 😩

één jaar geleden

Ik volg @slaaptipsvoorbabys.nl op Instagram. Vind ik heel fijne tips bij staan. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-vroeg-wakker/

één jaar geleden

Reactie op Lisa16

Ik heb precies dit! Ik ga proberen de ochtenddut ook naar 9u te rekken. Van ...
Bij ons helpt het nog niet maar ik lees het overal 🤷🏼‍♀️ Vandaag sliep ze van 9.00-10.15. Toen ging ze ineens van 12.15 tot 14.45 slapen! Geen laatste slaapje meer gedaan 😬 Ben benieuwd morgenvroeg 🤣