208 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Oef … dat is wel kort. Zal dat komen omdat hij te moe was voor het slapen? ...
Jaa te moe 😬 straks iets eerder op bed leggen. En bij jou?? Gelukt tot 10?

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Jaa te moe 😬 straks iets eerder op bed leggen. En bij jou?? Gelukt tot 10? ...
Lastig hè? En dan heb je straks een schema, dan verandert die weer! 😂 Ze is vandaag bij m’n ouders. Volgens mij had ze geslapen van 9.05-10.20 dus wel ok.

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Jaaa alleen wel wakker na 30 min slaap 😬🙈
Hier ook maar 30 min😳.., het is een fase, het is een fase…

één jaar geleden

Middag dutje was een uur en 3 kwartier! Bij jullie goed gegaan? Hier tevreden. Jammer dat de peuter niet wilde slapen 🤣

één jaar geleden

Reactie op brennie38

Middag dutje was een uur en 3 kwartier! Bij jullie goed gegaan? Hier tevred ...
1.5 uur met 2x hulp dmv speentje. Maar dus wel al om 12.45 uur wakker. Dus zo dutje drie maar eens proberen🥲

één jaar geleden

Reactie op Demner

1.5 uur met 2x hulp dmv speentje. Maar dus wel al om 12.45 uur wakker. Dus ...
O ja ik leg hem rond 16:15 nog een keer op bed. Kijken of het lukt 😁

één jaar geleden

Nou bij ons ging het weer een week goed.. ze sliep weer tot 06:30 nu weer terug bij af. Is weer tussen 4 en 5. Snap er niks van. 😪 ze kan nu wel ineens zitten. Dus wellicht toch een ontwikkelingsfase of tandje...?

één jaar geleden

Reactie op Samantha-1994

Nou bij ons ging het weer een week goed.. ze sliep weer tot 06:30 nu weer t ...
Pfffff precies hetzelfde hier. Zit al 3 dagen als een zombie om 4:30 beneden. Met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen en in eigen bed laten geen optie want krijsen. Ik.ben.zo.moe

één jaar geleden

Hier was het ook om 05:00 uur raak. Met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen…

één jaar geleden

Ons zoontje is 7.5mnd. Het ging 2.5 week goed en nu is het weer half 6. Hij gaat wel richting sprong 6. Hopelijk is het gauw weer later

één jaar geleden

Gaaaap… hier ging het ook 3 dagen goed (= later dan 6 uur) maar sinds gisteren weer 5 uur / 5.15. Ze huilt niet maar begint te kletsen. Rond 6.15 is ze het zat en wil ze niet meer in bed. Vorige week heeft ze 2 keer maar 2 slaapjes gedaan ipv 3, omdat het al te laat was voor haar derde slaapje. Zorgde er wel voor dat ze langer sliep in de ochtend. Maar haar wakker houden na slaapje 2 is wel een crime. Zullen we even brainstormen over wat het kan zijn? Wat ik gelezen heb in dit topic of zelf kan bedenken: 👉🏻 Sprong/ontwikkeling 👉🏻 van 3 naar 2 slaapjes 👉🏻 Koud in de morgen 👉🏻 Honger 👉🏻 Tandjes 👉🏻 Te warm 👉🏻 Teveel slaap overdag 👉🏻 Te weinig slaap overdag 👉🏻 Te lang laatste slaapje 👉🏻 Te vroeg eerste slaapje 👉🏻 Gewoon geen zin meer om te slapen 🤪 Zie ik nog mogelijke oorzaken over het hoofd?

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Gaaaap… hier ging het ook 3 dagen goed (= later dan 6 uur) maar sinds giste ...
Het kan van alles zijn 🤣 tis zo moeilijk konden ze maar praten 🤣🤣😭😭

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Gaaaap… hier ging het ook 3 dagen goed (= later dan 6 uur) maar sinds giste ...
Als ik dit zie kom ik bij mij uit op: Ontwikkeling (ze kan sinds paar dagen zelfstandig zitten en doet dit ook continu in bed). Slaapjes doet ze soms 2, maar soms ook nog 3, maar merk bij 2 geen verbetering in de nacht Koud/warm denk ik niet Honger niet, want wanneer ik fles geef drinkt ze bijna niks Tandjes zou kunnen. Slaapjes overdag denk ik niet, daarin merk ik niets anders als ze wel later wakker is Geen zin om te slapen zou kunnen haha, maar daarbij denk ik dan weer door de ontwikkeling

één jaar geleden

Ging hier eindelijk weer goed nadat het 2e slaapje eraf was. Een week lang niet eerder dan 6:45 met uitschieters naar kwart over 8 en nu opeens steeds rond 6😵‍💫 vind ik toch net iets te vroeg en kom ik dus ook slecht uit met die 2 slaapjes. Gister viel hij tegen 18:00 nog in slaap wat dus niet de bedoeling is.. vanmorgen was t 6u. Toen had hij dus een poepluier. Heb m toen om half 7 de fles gegeven en daarna weer neergelegd. En hij sliep van 7- 8:50!🙈 Maargoed nu zijn de voedingen slaapjes dus weer heel anders vandaag🥴

één jaar geleden

Reactie op shrlll

Pfffff precies hetzelfde hier. Zit al 3 dagen als een zombie om 4:30 benede ...
Dat is wel echt vroeg😵‍💫😵‍💫. Hier doe ik er dan speen in en ga gelijk weer weg. Blijfg ie soms wel spelen in bed maar geef net zolang speen terug tot hij weer in slaap valt🙈

één jaar geleden

Hier ook maar 3 dagen goed gegaan en toen niet meer. Ik heb t maar beetje los gelaten. Hij heeft soms (niet altijd) ook wel echt honger. Eerder naar bed of later na bed maakte geen verschil. Temperatuur is goed. Maar eerste slaapje is hier wel te vroeg, anders als ik hem langer wakker hou is t ook een drama de rest van de dag met korte slaapjes en komt t alsnog niet uit 😅

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Hier ook maar 3 dagen goed gegaan en toen niet meer. Ik heb t maar beetje l ...
Ja het is een beetje behelpen hè? Fijn dat je het een beetje kan loslaten. Ik heb er wel moeite mee zeker als ik ook nog slecht slaap door mn zoontje (4) of man. Vanmorgen was onze dame weer om 5.05 aan het kletsen. Maar heeft nog wel even een klein dutje gedaan voor 7.00 waardoor ze toch pas na 9.00 naar bed ging voor haar eerste echte slaapje. Ze werd niet wakker door de honger want ze heeft pas om 7.15 gegeten. Ik zal ook moeten proberen het meer los te laten en niet te over-analyseren … het komt vanzelf wel een keer goed !

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Ja het is een beetje behelpen hè? Fijn dat je het een beetje kan loslaten. ...
Ja vermoeiend is het zeker! Ik zou al tekenen voor 6:00 haha. Oh hier ook 5:05 ze spreken het af haha. Meteen draaien dan ook in bed voort. Maar niet meer geslapen. Wilde eik ook klein dutje proberen nog voor 7:00 maar huilen (vond de fles die ie om 6:30 had gehad toch te weinig, sinds ie tijgert erg hongerig 😅) dus uiteindelijk te laat erin en maar laten slapen (45 minuten). Denk dat ie ook weer van alles aan t leren is, tijgert nu nog sneller en probeert zich af en toe op te trekken/in kruip stand te komen lukt alleen niet.

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Ja vermoeiend is het zeker! Ik zou al tekenen voor 6:00 haha. Oh hier ook 5 ...
Ik zou 6.00 ook fijn vinden. M’n zoontje werd altijd om 6 uur wakker toen hij baby en dreumes was. Helemaal prima ! Je past je erop aan. Haha grappig dat ze gelijk wakker werden om. 5.05. Is het de stand van de maan 🤪? Ja ik gooi haar ook op bed hoor als ze niet meer gaat dutten. Wakker houden tot 9 is dan niet te doen. Eigenlijk was dit de eerste keer dat ze nog een dutje deed voor 7. Moet zeggen dat ik zelf ook in slaap gevallen was en wakker werd door m’n zoontje van 4. Wat leuk dat je zoontje lekker aan het tijgeren is! Is je huis al babyproof? Hier nog niet tijgeren. Probeert zich wel op te trekken aan oa het bed dus de bodem gaat eerdaags naar beneden. Er gebeurt zoveel in die koppies en lijfjes. ❤️

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Ik zou 6.00 ook fijn vinden. M’n zoontje werd altijd om 6 uur wakker toen h ...
Inderdaad, ik moet vaak voor mij werk ook rond 6:00 op dus zou zeker goed zijn. Je zou t bijna denken hè haha. Nee inderdaad, voor die kleintjes ook niet fijn dat rekken uiteindelijk en voor ons eigenlijk ook geen doen haha. Ja dat aan bed hier nu ook idd, moet binnenkort ben ik bang naar beneden ja. Stopcontacten wel, maar nog voldoende dingen die zoals de salontafel en een lamp die niks wegen en meneer graag mee sleept omtrekt 😂