18 Reacties

vor einem Jahr

Hoi hoi.. Wij zijn ook geen gezin van de klok maar mijn zoontje is dat wel 🤷‍♀️ Dit beteken dat wij ons hebben aan gepast en hij dus wel dutjes doet rond de zelfde tijd en eten ook rond de zelfde tijd... Het komt niet op een half uurtje aan.. Maar voor hem werkt het hij slaapt top nooit geen problemen meer... Doet 2 slaapjes van ongeveer 2 uur en slaapt minimaal 12 uur in de nacht... Sommige kindjes zijn toch blijkbaar echt gebaat bij regelmaat 🤭

vor einem Jahr

Ik ben ook niet van de strakke schema's, maar ik probeer overdag een beetje een richtlijn te volgen van een wakkertijd van ongeveer 2,5u. Het kan dus zijn dat ze na 2u moe begint te worden en naar bed gaat, maar soms ook pas na 3u. Haar nachten gaan al vanaf 5 weken goed (lees: doorslapen). Op een gegeven moment merkten we dat ze 's avonds rond 20u echt moe was, dus we zorgen nu dat de laatste fles ergens tussen 19 en 20u gegeven wordt. Dit resulteert in een prima nacht. Ik weet niet hoe oud je kindje is, de onze 7.5 maand, maar ze doet nu nog 2 slaapjes overdag. Hopelijk heb je er iets aan?

vor einem Jahr

Reactie op NCX

Hoi hoi.. Wij zijn ook geen gezin van de klok maar mijn zoontje is dat wel ...
God dit klinkt heerlijk 😂😂 2 dutjes redden we niet. Hij is vaak om 5 uur ook al wakker. Het wisselt gewoon allemaal heel erg. Maak je hem dan ook wakker uit een dut ?

vor einem Jahr

Reactie op Michhh15

Ik ben ook niet van de strakke schema's, maar ik probeer overdag een beetje ...
Ons kindje is 8 maanden gecorrigeerd. 2 dutjes redt hij vaak niet. Soms slaat hij z’n derde over, maar dan is hij vanaf een uurtje of 2 al wakker tot hij naar bed gaat. Nou je kan je voorstellen hoe de laatste 2 uur gaan

vor einem Jahr

Oja aanvullende vraag: jullie hebben verder geen vorm van slaaptraining gedaan of wel ??

vor einem Jahr

Reactie op Charlievp

Ons kindje is 8 maanden gecorrigeerd. 2 dutjes redt hij vaak niet. Soms sla ...
Ja vanaf 14u wakker is idd te lang tot 's avonds en dan zijn ze oververmoeid. Ik probeer wel altijd het middagdutje 2u te laten duren. Soms moet ik haar tussendoor nog even opnieuw in slaap wiegen maar na een goed middagdutje red ze het. En anders even stukje in de wagen zodat ie nog even slaapt? Mijn ervaring is dat wanneer de slaapjes overdag goed en lang genoeg zijn de nachten ook prima gaan... succes

vor einem Jahr

Reactie op Charlievp

Oja aanvullende vraag: jullie hebben verder geen vorm van slaaptraining g ...
Nee, gewoon haar gevolgd. Kamertje is wel erg donker, wellicht nog een tip?

vor einem Jahr

Reactie op Charlievp

God dit klinkt heerlijk 😂😂 2 dutjes redden we niet. Hij is vaak om 5 uur ...
Nee maak hem eigenlijk nooit wakker of we moeten echt weg bv mijn oudste uit school halen.. Maar dan leg ik hem over in de kinderwagen ik heb de mazzel dat hij door slaapt.. Als we een drukken dag hebben zorg ik dat hij in de ochtend in ze bed slaapt en in de middag leg ik hem rond de zelfde tijd neer maar dan waar we zijn in de kinderwagen of camping bed... Zodat wel toch wat flexibel kunnen zijn 😉🤭 Word uiteindelijk steeds makkelijker als ze ouder worden 🤭😃

vor einem Jahr

Reactie op NCX

Hoi hoi.. Wij zijn ook geen gezin van de klok maar mijn zoontje is dat wel ...
Precies hetzelfde als jouw verhaal. Wij zijn zelf ook niet enorm van de tijden en volgen onze dochter, maar ik kan er de klok gelijk op zetten qua eten en slapen, waardoor er dus toch een vast ritme is in de dag bepaald door haar. 😁

vor einem Jahr

Hoi! Wij zijn ook niet van de klok en toch ook weer wel. Wij volgen nu het 2-3-4 schema waarbij deze getallen dus staan voor de uren dat ze wakker is. Ze blijft dus steeds wat langer wakker tussen de dutjes. Als ze erg vroeg op staat (tussen 5.30 en 6.30) betekent dit dat ze ook vroeger de nacht in gaat (meestal tussen 18 en 19). Wat bedoel je trouwens dat de nachten ruk zijn? Vaak wakker voor een voeding? Lang wakker tussendoor? Bij m'n oudste ervaarde ik trouwens vanaf 4 tot 9 maanden ongeveer als 1 grote aaneengesloten "sprong" en dat vind ik nu weer zo. De eerste maanden ging slapen echt perfect. Nu overdag weer wel maar in de nacht is het rommelig (lees: ze wil vaak even een slokje drinken of troost.). Maar ja. Er gebeurt ook knetterveel: ze kruipt, ze staat, ze begint met stappen langs de tafel en ze heeft 4 tanden 🥴

vor einem Jahr

Reactie op Irma_1993

Precies hetzelfde als jouw verhaal. Wij zijn zelf ook niet enorm van de tij ...
En hoe bepaal je dat dan?? Houd je een schema aan??

vor einem Jahr

Reactie op Bobbel

Hoi! Wij zijn ook niet van de klok en toch ook weer wel. Wij volgen nu het ...
Oja dat schema heb ik wel eens voorbij zien komen. Nachten Max 2,5 uur achter elkaar slapen. Ik slaap samen met hem en geef hem bv. Dus ik heb hem wel snel in slaap. En vaak al 5 uur wakker. Cursus van liefde van een moeder gedaan en wil niet slaaptrainen en dit is de manier die het meeste slaap voor ons beide oplevert haha. Maar ik ben wel alrijd geïnteresseerd om te kijken hoe het beter kan. Ons zoontje is super druk, veel prikkels, overal bij zijn. Etc. Dus vandaar dat ik soms me afvraag of ik hem niet wat moet afremmen en hem wel wat structuur moet bieden. Het is hier ook wel dat als m’n kindje niet moe is, er ook niet wordt geslapen. Ook niet eens poging tot 😂 Klopt idd met de ontwikkeling! Misschien toch eens proberen

vor einem Jahr

Reactie op Charlievp

En hoe bepaal je dat dan?? Houd je een schema aan??
Nee niet echt eigenlijk. Nu na een aantal maanden onthoud ik wat haar tijden zijn wanneer ze wil slapen. Hier wordt ze tussen 07:00-08:00 wakker en drinkt haar flesje. Vervolgens wordt ze na een uur weer moe (wij reageren op dat ze gaat wrijven in haar ogen of gaat gapen). Dan slaapt ze ongeveer 30 minuten tot een uur. Dan is ze vaak tussen 13:00 en 14:00 moe en gaat ze weer 30 minuten of een uur slapen. Vaak is ze rond 16:00 uur weer moe en slaapt dan 30 minuten tot een uur. Dan tussen 19:00 en 20:00 gaat ze slapen en slaapt ze de hele nacht. Heel soms wordt ze wakker voor haar speentje, maar gaat dan gelijk weer slapen. De slaap tijden overdag variëren trouwens. Soms heeft ze veel indrukken gehad op een dag en slaapt ze soms wel op 1 slaapje 1 a 2 uur, soms zelfs 2,5 uur. Ik kijk soms wel op internet voor tips en of we in de goede richting zitten (ook mbt eten), maar het grootste gedeelte volgen we haar gewoon. In het begin was ik heel onzeker als ik moeders hoorde en zag die alles tot in den treuren bijhouden en in schema’s werken. Gaandeweg ben ik gaan inzien dat dit totaal niet bij ons past en gewoon lekker ons gevoel volgen. Ze groeit goed en is (bijna) altijd blij! Hopelijk kan je hier wat mee.

vor einem Jahr

Ik herken dit wel van mijn eigen zoontje. Die heeft tot aan 7 maanden geen enkele nacht doorgeslapen. Wij houden wel een wakkertijd aan van max. 2,5 uur. Is hij eerder moe gaat hij gewoon eerder naar bed, we merken wel dat hij het daar heel goed op doet. Hij sliep op een gegeven moment soms ook urenlang achter elkaar en wij dachten dat daar het nachtelijke slapen ook invloed op had. Wij laten hem overdag max. 1,5 uur slapen en halen hem daarna uit bed. Sindsdien slaapt hij snachts wel door (weet niet of het geluk is of het er uiteindelijk wel invloed op heeft gehad. Maar het heeft hier wel gewerkt in ieder geval) 😄

vor einem Jahr

Reactie op dha22

Ik herken dit wel van mijn eigen zoontje. Die heeft tot aan 7 maanden geen ...
Extra toevoeging: max. 1,5 uur per slaapje 😉

vor einem Jahr

Reactie op Irma_1993

Nee niet echt eigenlijk. Nu na een aantal maanden onthoud ik wat haar tijde ...
Thanks voor t delen! En herkenbaar, wij houden ook niks bij. Is ook niet te doen met borstvoeding en de Rapley methode. Werkte voor ons ook altijd, maar ik wil toch wel eens kijken wat een beetje structuur doet. Nogmaals dank!!

vor einem Jahr

Reactie op dha22

Extra toevoeging: max. 1,5 uur per slaapje 😉
Ah Thanks!! Dat geeft de burger moed 🤭 Ik wil t vooral relaxed houden en lukt t een keer niet dan niet, maar wel iets meer continuïteit inbouwen. Dank :)

vor einem Jahr

Snap ik. Misschien dat het geven van borstvoeding er ook voor zorgt (omdat je het geeft naar behoefte) dat de structuur minder lijkt te zijn. Onze dochter (8 maanden) krijgt nog maar 3 flesjes en daar is met slaapjes en eet momentjes heel makkelijk omheen te bouwen wat automatisch zorgt voor een ritme. Hopelijk vinden jullie een ritme wat goed voor jullie werkt. Graag gedaan en veel succes!