23 Reacties
4 jaar geleden
Wij gaan wellicht helemaal niks nieuw kopen. Veel vrienden die stilaan uit de babyperiode zijn, willen heel graag hun spullen doorgeven. Dus we gaan eerst die toer doen, en daarna zoeken we tweedehands verder op marketplace of rommelmarkt, moest er nog iets ontbreken (maar ik heb het gevoel van niet, denk dat het hoogstens wat textiel zal zijn die we liever ongebruikt kopen).
4 jaar geleden
Tweedehands vind je volledige babykamers, dus dat is altijd een optie. Maar wij zijn ook voor nieuw gegaan. Ikzelf ben 11+3 en wij gingen 'even browsen in de ikea' en voor we het zelf door hadden, hadden we onze slaapkamer ☺️ tip voor de Ikea wel: vergelijk de prijzen uit België met die van Nederland. Wij zelf hebben tot 60€ bespaart door naar NL te gaan. (Maar blijkbaar is het soms ook andersom)
4 jaar geleden
Kijk op marktplaats! Er staan hele kamers voor €300-€500. Die wij hebben overgenomen voor mijn dochter was echt nog zo goed als nieuw! Het bedje heeft m’n man wel even opnieuw geschuurd en geschilderd.
De kamers die ik nieuw had gezien waren allemaal €2000+. Geloof me je moet nog zoveel geld uitgeven, op die meubels kan je beter besparen!
En omdat ze zo goedkoop op marktplaats staan vang jij straks ook nog heel weinig voor je dure set.
Ook omdat ik graag m’n dochter als ze 3 of 4 is graag zelf haar kamer wil laten inrichten. Dan zou ik het stom vinden dat ze perse haar kast “moet” houden omdat ie zo duur was oid.
Nu bij de tweede koop ik alleen commode denk ik, de baby is nog eerst in het wiegje. Maar zal dan ook eerst weer ff marktplaats checken!
4 jaar geleden
Mijn tip is vooral ga eens naar zo’n grote winkel en voel gewoon hoe stevig de lades zijn en de deuren. Bij mijn dochter zijn we dat ook gaan doen en kwamen we erachter dat die dure sets (>1000 euro) eigenlijk best gammel zijn. Wij zijn uiteindelijk voor de IKEA gegaan omdat je veel minder betaald en vaak de kwaliteit beter is (en je gebruikt veel van die meubels maar een jaar of 2 per kind, dus tenzij je een groot gezien wil gebruik je het ook niet zo lang). Ik koop liever nu de oudste ruim 2 is goede meubels voor haar die lang mee gaan en dan kan deze baby nog 2 jaartjes met de IKEA meubels doen (die er overigens nu nog als nieuw uitzien)
4 jaar geleden
Tot nu toe heb ik alles via via kunnen krijgen en een hele babykamer voor maar €80.. ligt natuurlijk aan jezelf wat je graag wilt maar zolang je kindje een baby is is het allemaal niet zo waard om dingen nieuw te gaan halen aangezien je het zo weer weg kan doen. Wanneer ze beginnen te lopen zou ik investeren in goede meubels en spullen etc kleren dat soort dingen.
4 jaar geleden
Wij hebben de babykamer al compleet. Ingekocht via marktplaats en gekregen van collega's. Duurste aanschaf was de 2e hands joolz kinderwagen voor 250,-. De babykamer zelf zijn we 100 euro aan kwijt geweest
4 jaar geleden
We hebben dit weekend complete babyspullen voor €300 gekocht via Facebook marktplaats. Dit kan ik zo gebruiken tot zeker de kleine 3 a 4 jaar is. Het bedje kan ik nog ombouwen tot peuter bedje. Daarna kijken we weer verder 😊👍 we zijn ook eerst gaan kijken bij de verkoper voor we de spullen overnamen. Is misschien een goede tip. Maar als je op de kosten wilt letten zeker eerst voor 2d hands gaan. Het is toch maar voor even.
4 jaar geleden
Nooit te vroeg om te kijken toch. Wij krijgen onze 3e en komen nu een slaapkamer te kort. Ik twijfel tussen de oudste 2 samen laten slapen (4&6) en ze willen dit zelf erg graag. Of gewoon bij ons op de kamer tot we een huis kunnen kopen. Maar dat lijkt gezien de huidige omstandigheden nog erg ver weg.
Ik ben ook bang dat als ik nu beslis dat de kleine gewoon bij ons komt op de kamer, dat de hormonen de laatste weken ineens een babykamer willen en het hele plan weer veranderd haha
4 jaar geleden
Wij hebben gratis ergens in de buurt een babykamer opgehaald van TWF. Met glas in lood raampjes. Te prachtig 🥰 Kwam het via Facebook tegen.
Verder ben ik de jongste thuis. En heb super veel van een oudere broer en zus gekregen. Wij hebben dus echt ongeveer niks meer nodig…
Gezegend! 🤲🏼
4 jaar geleden
Reactie op Antepli27
Ik heb zelf ook gekeken op marktplaats, maar mijn man wil alles nieuw.. Het ...
Mamaloes.... kinderwagens ook voor n prikkie daar. En dan hebbie alles nieuw.
4 jaar geleden
Nee joh, alvast rondkijken is toch heerlijk.
Ik heb het houten bedje nieuw gekocht (250 euro) en de commode (20 euro) en kast (40 euro) op marktplaats. Deze heb ik zelf geverfd, leertjes en haakjes erop gemaakt zodat het een mooie set werd. En nee ik ben niet zo’n handige doe-het-zelver 😉. Ik was en ben er erg blij mee en paste helemaal bij ons.
Je kan ook overwegen om het bedje alleen nieuw te doen als je vriend dat fijn vindt, je gebruikt alles maar relatief kort en er zijn zoveel kwalitatieve meubels te koop voor niet teveel geld.
Succes met rondneuzen, het is zo leuk om er mee bezig te zijn!!
4 jaar geleden
Kijk goed naar de handigheid van je meubels! Veel baby commodes zijn bijvoorbeeld erg hoog of maar heel klein. Wij hebben bij de Ikea een grote lade kast omgetoverd als commode met een opzet stuk voor een extra groot verschoningskussen bijv. Ook ledikantjes en spijlen zijn belangrijk om naar te kijken veel kleintjes hangen door de spijlen heen als ze bewegelijk worden. 🤣 functie boven looks je kan alles oppimpen!

4 jaar geleden
Reactie op HdHD
Waar heb je dat opzetstuk vandaan? Wij doen deze hemnes ook namelijk