31 Reacties

3 jaar geleden

Check even waar t zika virus is

3 jaar geleden

Turkije

3 jaar geleden

Ik heb gevlogen met 22 weken, ik vond het spannend (vlieg niet vaak), maar had fysiek eigenlijk nergens last van. Spanning had ik tijdens opstijgen en dalen, maar dat vind ik sowieso wel een beetje spannend. Geef door bij het boeken van tickets dat je in verwachting bent, dan wordt je denk ik wél sowieso naast je partner geplaatst (had ik niet doorgegeven en wij zaten apart...). Als je op het vliegveld aangeeft dat je in verwachting bent, krijg je vaak priority dus heb je overal voorrang en mag je zitten als je moet wachten.

3 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Ik heb gevlogen met 22 weken, ik vond het spannend (vlieg niet vaak), maar ...
Dank voor je tips, ga ik meenemen!

3 jaar geleden

Iemand anders nog ervaringen die je wilt delen?

3 jaar geleden

Reactie op Susan_

Iemand anders nog ervaringen die je wilt delen?
Misschien nog even uitzoeken of je bij alle luchtvaartmaatschappijen mag vliegen als je verder dan 23 weken bent. Bij rederijen is dat niet zo namelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Altijdenergie

Misschien nog even uitzoeken of je bij alle luchtvaartmaatschappijen mag vl ...
Ik bedoel met een rederij mag je mee zolang je nog geen 23 weken bent.

3 jaar geleden

Ik ben onlangs naar curaçao geweest. Mooi eiland! Vliegen ging prima qua zwangerschap!

3 jaar geleden

Wij gaan eind september een weekje naar Kos. Ik weet niet of je daar al eens geweest bent, maar dat is ook echt een aanrader! Wij zijn er 4 jaar geleden ook geweest en hebben toen een buggy gehuurd en zijn het hele eiland over gegaan. (Dat zal nu misschien met zwangerschap niet lukken maar je kunt er ook een auto huren. Wij hebben alvast op voorhand fietsen gereserveerd want de fietspaden zijn daar heel goed) Daarnaast kan je er super lekker eten en er zijn een hoop hotels die aan het strand liggen. Ik ben dan 29+3 heen, en 30+3 terug. Met Tui mag je dan nog vliegen (wel een verklaring nodig) Maar zo heb je toch een heerlijke vakantie, maar wel binnen de ‘veilige’ grenzen van Europa.

3 jaar geleden

Je kan verval naartoe want overal is goede zorg (zelfs in meer exotische landen heb je vaak privé top-clinics waar ze geboortezorg kunnen geven). Ik heb super veel van de wereld gezien en ben naar de west coast van de VS geweest vorige zwangerschap met 24 weken. Dat was fantastisch. Deze zwangerschap zou ik niet meer zo ver willen, want vond de jetlag niet zo relaxed (dan kom je terug en slaap je al slechter - maar voor mij leek het alsof het niet meer goed kwam). Zoiets als hierboven beschreven in Griekenland/Kos, of Marokko (heerlijk in de hammam) of Turkije voor een paar dagen lijkt me prachtig. Naar dat laatste kan je ook met de trein, super leuk avontuur en je kan goed bewegen en het is beter voor het milieu :)

3 jaar geleden

Als je ver weg wil: Maleisië kan ook een optie zijn. Kan je een huurauto nemen en zelf rijden, mooie natuur en stranden, goede hygiëne, andere cultuur, en erg vriendelijke mensen. En niet onbelangrijk: lekker eten. Toen ik er was, was ik niet zwanger maar heb wel meerdere mensen gehoord die er zwanger heen zijn geweest. Of Bali, ook heerlijk, zou ik alleen niet zelf autorijden. Je kan een scooter huren maar weet niet of dat een fijn idee is met een bolle buik. Hoe trek je de warmte momenteel? Houd er wel rekening mee dat het best warm kan zijn daar. Wij gaan zelf naar Portugal eind september. Hebben al een peuter en ben 30 wk als ik terugvlieg dus het zal geen wilde vakantie worden 😌. Portugal vind ik een fijn land om heen te gaan. Zuid Spanje is ook 1 van mijn favoriete bestemmingen. Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld! Succes met je keuze en geniet ervan!!

3 jaar geleden

Reactie op Poppy85

Ik ben onlangs naar curaçao geweest. Mooi eiland! Vliegen ging prima qua zw ...
Daar zijn wij inderdaad vorig jaar geweest en dat was heerlijk. We zoeken indd iets soortgelijks! Met hoeveel weken vloog je toen?

3 jaar geleden

Reactie op CK95

Wij gaan eind september een weekje naar Kos. Ik weet niet of je daar al een ...
We zijn beide al in Kos geweest, is inderdaad prachtig! We willen graag naar een bestemming waar we nog niet geweest zijn, ook nog andere aanraders misschien?

3 jaar geleden

Reactie op Miezie

Als je ver weg wil: Maleisië kan ook een optie zijn. Kan je een huurauto ne ...
Ik ben voor de kant Maleisië/Bali dan weer wat banger voor ziektes en slechtere zorg, maar dat baseer ik eigenlijk nergens op, dat is een meer een gevoel. En de vliegtijd is wel heel lang zie ik 🫣 Portugal ben ik ook nog nooit geweest. Wat zijn in Portugal aanraders?

3 jaar geleden

ok, niet zo ver weg als jij wil, maar ik ben momenteel (26 plus 3) op babymoon in Sardinië en het is echt het beste idee ooit haha. voedselkeuzes zijn qua zwangerschap wat gelimiteerd, maar de stranden en kliffen zijn prachtig en verder veel groen. ook word je in Italië als zwangere als koningin behandelt ... ;)

3 jaar geleden

Reactie op daphnetravels

ok, niet zo ver weg als jij wil, maar ik ben momenteel (26 plus 3) op babym ...
Hahah! Dat klinkt goed, daar moet ik zijn haha! Zijn de stranden daar echt zo mooi als ze zeggen? En is er naast strand ook nog genoeg te zien/te doen? Geschikt om auto te huren en zo meer van het (ei)land te zien? Fijne vakantie!

3 jaar geleden

Ik vond het juist het prettigst om binnen Europa te gaan. Stel je komt in het ziekenhuis terecht met bv een vroeggeboorte dan heb je niet ook nog gedoe omdat je buiten de EU bent. Maar ik ga wel bij 30 weken pas met vakantie. Wij gaan naar de canarische eilanden (nog geen keuze gemaakt). In september nog rond de 25 graden.

3 jaar geleden

Reactie op daphnetravels

Hoe is de gezondheidszorg daar? Wij gaan over een maand ook :)

3 jaar geleden

Reactie op Susan_

Hahah! Dat klinkt goed, daar moet ik zijn haha! Zijn de stranden daar echt ...
ja, ja en ja! jammergenoeg kan ik hier geen fotos toevoegen, maar het maakt de verwachtingen meer dan waar. naast stranden is er prachtige groene natuur en afhankelijk van de stadjes ook cultuur . wij hebben ook een auto gehuurd en het rijden is heel simpel. zelf zitten we in het minder toeristische zuiden van Sardinië, waarvan het eiland San Pietro tot nu toe echt een hoogtepunt is. onze reis: - Pula - San Pietro/ Carloforte - porto Flavia - Costa rei - Cagliari

3 jaar geleden

Reactie op daphnetravels

ps ik ben normaal niet zo van de strandvakanties, maar hier is t super. je kunt ook veel boottochtjes doen, suppen, kayakken, snorkelen en allerlei andere lichte actieve dingen. het is dertig graden maar echt veeeeel beter te doen dan in nl, omdat er altijd een lekker windje staat op dit deel van het eiland