11 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde op dit moment, maar ik heb er dus wel griepverschijnselen bij.. ik lees even mee..
3 jaar geleden
Ik heb dit meerdere keren gehad. Sinds half vorig jaar is er een nieuw advies hierover. Heb ook contact gehad met lactatiekundige. Blijf er zoveel mogelijk van af! Niet in gaan duwen of hard masseren. Ibuprofen slikken (ontstekingsremmend) en lecithine. Verder koelen van de borsten en evt zachtjes masseren. Leeg kolven werkte bij mij ook niet en kreeg alleen maar steeds stuwing van.
3 jaar geleden
Ik heb momenteel een borstontsteking waar je u tegen zegt. Helaas te laat door gehad en nu echt heel ziek en aan de antibiotica. Mijn productie is van 180 ml naar 80/90 en wordt steeds minder. Helaas ga ik na de ontsteking stoppen met borstvoeding want ik kan nu niet voor mijn kinderen zorgen. Dat gaat mij iets te ver. Ik zou op tijd aan de bel trekken voordat je zo ver als mij bent
3 jaar geleden
Ik had dit ook, maar mijn hele borst leek opgespoten en was ook super hard.
Je moet blijven masseren, blijven aanleggen in verschillende houdingen en kolven!
Aanleggen in de rugby houding hielp mij enorm
3 jaar geleden
Reactie op Salma1706
Ik heb momenteel een borstontsteking waar je u tegen zegt. Helaas te laat d ...
Oh bah wat naar! Ik heb gister contact gehad met de verloskundige/ lactatiedeskundige en deze geeft aan dat ik er wss net op tijd bij ben geweest om een ontsteking te voorkomen. Het beurze blauwe gevoel kan nog wel lang aanhouden helaas.
Ik snap je keuze helemaal! Succes met afbouwen en hopen dat de ontsteking snel weg is!
3 jaar geleden
Reactie op HdHD
Ik heb dit meerdere keren gehad. Sinds half vorig jaar is er een nieuw advi ...
Dit!!!
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/33-borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om
De nieuwe adviezen hebben me deze keer zo goed geholpen.
De oude adviezen die ik de vorige keer had gevolgd hebben alleen maar voor ellende gezorgd.
3 jaar geleden
Ik had van de week ook een beurs gevoel, zo pijnlijk. Ook nog nadat mijn borst gewoon goed meerdere keren was leeggedronken.
Voor de zekerheid gekoeld en ibuprofen geslikt.
Achteraf denk ik dat het weefsel gewoon een soort gekneusd was door een verkeerde houding in bed waar door het in de verdrukking kwam. (Langdurige buikligging of dat mijn ene borst erg op de andere duwde; ze zitten vaak erg vol, heb vaak last van overproductie.)
3 jaar geleden
Reactie op leMara
Ik had van de week ook een beurs gevoel, zo pijnlijk. Ook nog nadat mijn bo ...
Oh dan ben je er wss net op tijd bij geweest! Bij mij heeft t helaas wel doorgezet, afgelopen zondag koorts, rillerig en de ene borst die al pijn deed rood, warm, opgezet en hard. Bezoekje aan de huisartsenpost en antibiotica gekregen. Sinds vandaag voel ik mij weer wat beter en is de ergste pijn gelukkig weg!