33 Reacties

één jaar geleden

03-01-2023 💙 41+4 Op 01-01-2022 om 7:00 braken mijn vliezen en begonnen de weeën. Helaas verdwenen ze bijna helemaal rond het middaguur maar begonnen ze weer om 22:00. Om 02:00 bleek ik pas 1,5cm ontsluiting te hebben en zijn we in de ochtend naar het ziekenhuis gegaan. Hier kreeg ik meteen weeën opwekkers. Ik heb van 22:00 tot 14:00 te weeën kunnen opvangen en daarna lukte het mij echt niet meer, daarom koos is met veel angst voor een ruggenprik. Uiteindelijk was dat een hele goede keuze! Om 19:00 had ik nog altijd 5cm en werd mij verteld dat ik een keizersnede zou krijgen wanneer ik om 22:00 geen 7/8cm zou hebben. En wat bleek! Om 22:00 had ik opeens 8cm en om 23:30 10cm dus ik mocht gaan persen. Na 2,5 uur persen, een knip en scheurtjes is Guus eindelijk geboren met een gewicht van 4240g💙. Maar ook daarna was ik nog niet klaar, mijn placenta wilde niet loskomen, hier heb ik uiteindelijk nog 1,5 uur over gedaan. Herstel gaat langzaam maar prima, wel heb ik veel last van kraamtranen en vraag ik me soms af waar ik aan begonnen ben. Maar dat komt wel goed ❤️

één jaar geleden

Reactie op Cynthia0704

Ivm bekkenklachten zou ik zondag 11-12 ingeleid worden, echter had ik zo'n ...
Volgens mij heeft elke zwangere vrouw een beetje angst voor de bevalling, dit is echt heel erg. Sterkte en geniet van je kleine❤

één jaar geleden

Reactie op lklkl

Ik had het al in de geboorte topic gezegd maar mocht iemand nog iets willen ...
Sterkte

één jaar geleden

28.12.2022 40 weken Om half 5 werd ik gestript door de verloskundige omdat ik al een aantal weken mezelf suf voelde en geen energie meer had om tot de 42 te moeten lopen om 19.00 uur begonnen de eerste weeën te komen toen hebben we om kwart voor 9 de verloskundige gebeld om te kijken hoe de ontsluiting al was ik half 10 was ze bij ons thuis en zat ik op een goeie 4cm al toen heeft ze mijn vliezen gebroken de planning was om dan langzaam naar het ziekenhuis te vertrekken maar dat was na het breken van de vliezen niet meer mogelijk ik kon niet meer lopen omdat de kleine al gelijk flink van onder aan het drukken was binnen 1 uur zaten we van 4 cm op de 10 en had ik vrijwel gelijk persdrang om 22.47 had ik mijn zoontje al in mijn armen met een geboorte gewicht van 4 kilo en 51cm 💙💙

één jaar geleden

29-12-2022 Om 09:00 moesten we in het ziekenhuis zijn om een ctg te laten maken om te kijken hoe de kleine dame het deed voordat ik om 09:30 een ballonnetje geplaatst zou krijgen. Om 09:30 was alles goed op de ctg en mochten we door om een ballonnetje te laten plaatsen maar nog voordat ze die geplaatst hadden braken mijn voorste vliezen en mochten we gelijk door naar de geboortezorg. Daar eerst bloed laten afnemen en van 11:00 begonnen met het opbouwen van de dosis weeën op wekkers tot 13:00. Toen van 13:00 tot 17:30 aan de volle dosis gelegen maar bijna geen weeën gehad en ben ik voor het eerst gecontroleerd en bleek dat mijn vliezen niet helemaal gebroken waren dus werden gelijk gebroken nog geen minuut nadat mijn vliezen helemaal gebroken waren (om 18:00) kreeg ik een zware weeën storm die 2 uur duurden en ben ik in 1,5 uur van 2 naar 6 cm gegaan en daarna in 30 minuten van 6 naar 10 cm en mocht ik gaan persen en om 20:35 is ons dochtertje Emmely geboren met een gewicht van 2920 gram en 49 cm.❤️❤️

één jaar geleden

Op donderdag 15 december s’avonds binnen gegaan om in te leiden. Om 24u snachts vaginaal capsule gehad en om 5u in de ochtend opnieuw! Om 7u richting de verloskamer, om half 9 mijn vliezen gebroken door m’n gyneacoloog. Daarop volgde al heel snel weeën. Sneller op elkaar en ook pijnlijker, na 2u epidurale gevraagd omdat het echt niemeer ging. Na epidurale een hele namiddag geslapen en om kwart na 4 had ik 10cm ontsluiting, na 9keer persen om 16u38 was onze zoon Leander er 💙 Geboren met 40 weken & 2 dagen 16 december 2022 3kilo270 49cm 👶🏼👶🏼👶🏼 Niet gescheurd of geknipt geweest, een droombevalling!

één jaar geleden

24/11 moest ik in het ziekenhuis zijn voor papier werk en toen had ze gevraagd of ze nog is moest controleren toen had ik 3cm ontsluiting.. dus zei ze van dat het voor elk moment was en dat ze het een beetje aangewakkerd had nu.. dus ik na huis kreeg toen in de nacht zeurende buikpijn.. 25/11 9u in de ochtend is m’n water “gebroken “ wij naar het ziekenhuis controles gehad , bleek dat indd m’n water was die vloeide .. ik moest 12uurs wachten om m’n lichaam zelf in arbeid te schieten helaas niet🙈 om 20:30 hebben ze me water volledig gebroken toen had ik 4cm onsluiting ,weeën op wekkers gekregen na een half uur zat ik op 5cm al. Dus elk half uur had ik een cm erbij .. geen epidurale gepakt wat toch pittig was maar zo trots op m’n zelf☺️ ik had het na 4uurs toch gevraagd naar de rugenprik want kon echt niet meer 🙈en toen zei de vroedvrouw dat ik al 9,5cm had dacht “oohnooo” nu mag het niet meer, hebben ze hem nog gezet het werkte half maar kon de weeën opvangen en wegpuffen op m’n tempo… m’n vriend heeft me zo fantastisch geholpen met puffen we waren een super team &… na 30min persen is onze eerste kindje geboren Kayden 26/11/22 om 01:01 u en was 44,5 cm 2weken te vroeg , maar zo blij dat ie eindelijk geboren was! Mijn bevalling was super zou het zo opnieuw doen 🥰

één jaar geleden

28 december was ik uitgerekend. Maar bij 25 weken bleek dat de kleine meid achter liep qua groei. Dus vanaf dat moment om de week controles in het ziekenhuis om de groei in de gaten te houden. Vanaf 30 weken gestopt met werken om meer rust te houden zover dat kon omdat we ook midden in een verhuizing zaten. Bij 33 weken was er minder leven en elke dag aan de ctg om de kleine in de gaten te houden. Bij 34 weken was besloten om de kleine bij 37 weken te gaan halen omdat der groeilijn steeds meer af nam. Bij 35+5 opeens bloedverlies en was me baarmoedermond al week en 1cm onsluiting. Na 1 nachtje voor controle mocht ik naar huis afwachten. Alles bleef uit gelukkig, maar nog wel elke dag aan de ctg. Bij 36+6 mochten we ons melden in het ziekenhuis om ballon te plaatsen om 21.00 uur. Om 00.00 uur begonnen de weeën en om 3 uur werd de ballon verwijderd omdat ik op de 3cm ontsluiting zat. Nog eventjes kunnen slapen en om 6 uur gewekt om nog eventjes te kunnen douchen. Om half 7 sochtends zijn de vliezen gebroken en werden de weeenopwekkers gestart. De pijn werd heftiger en heftiger. Om 13.00 uur nog steeds de 3cm ontsluiting en na lang twijfelen toch gekozen voor de ruggenprik. Ik kon niet meer douchen want de kleine werd gemonitoord via het hoofdje. Om half 4 werd uiteindelijk de ruggenprik gezet en om 5 uur weer terug op de afdeling. Ik had toen gelijk al 5cm ontsluiting. Ik kon ietsjes meer ontspannen, maar de pijn bleef heftig. Elk halfuur kon ik een extra shotje geven die echt nodig waren. Om 18.30 de volledige 10 cm ontsluiting en het laatste shotje had me letterlijk helemaal verdoofd. Persen moest op gevoel en hun vertelden me wanneer de weeën er waren. Om 18.45 werd de vacuümpomp erbij gehaald en op der hoofdje gezet omdat haar hartslagje elke wee daalde. Terwijl de knip werd gezet vertelden ze doodleuk dat de schaar te bot was dus aan alle kanten uitgescheurd. De kleine meid werd om 19.00 uur geboren met 37 weken en woog 2330 gram. Ze deed het gelijk goed en vanwege haar gewicht nog 24 uur moeten blijven. Thuis enorm last gehad van de hechtingen (25) maar vooral heel trots hoe de kleine meid het doet. Eenmaal terug kijkend een heftige en stressvolle zwangerschap en bevalling.

één jaar geleden

1-12-2022 Op de nacht van 18 november zat toen op 35+4 wakker geschrokken met het gevoel dat ik in bed had geplast. Na lang na denken toch om 2:00 mijn man wakker gemaakt met het nieuws dat ik dacht dat mijn vliezen gebroken waren. Snel haasten hij naar de badkamer om een kraamverband te halen dat we eventueel wat op konden vangen. Het is onze eerste kindje dus hadden geen idee hoeveel water eruit zou komen. Na het telefoontje met zijn moeder toch maar de vk gebeld en die was om 3:00 bij ons. Het was inderdaad vruchtwater en we maakten ons klaar om naar het ziekenhuis te gaan. Echter bleek er een klein scheurtje in mijn vlies te zijn gekomen en moest ik 48 uur blijven voor observatie. Na meerdere ctgs mocht ik nog een weekje thuis bed rust houden voor ik met 37 weken ingeleid zou worden. De zondag was ik 37 weken en gingen wij met frisse moet naar het ziekenhuis. Waar ik om 9:00 mijn eerste veter kreeg om de baarmoedermond te rijpen. De volgende ochtend bleek ik helaas maar 1.5 cm ontsluiting te hebben en werd er een tweede veter geplaatst. Mijn man wisselde af met mijn ouders en mijn schoonmoeder om het energie niveau op peil te houden. Helaas was het de volgende dag nog niet voldoende en wilde ze nog 1 veter plaatsen als dit niet zou werken zou ik woensdag een verplichte rustdag moeten houden en dan donderdag terug moeten komen. In mijn hoofd werd ik ligt gek. Slapen lukte namelijk totaal niet in het ziekenhuis en ik mocht maar een uurtje van de poli af om te lopen of koffie te drinken in het hoofd gebouw. Na denk ik 17 potjes skibbo met mijn man en 5 met mijn schoonmoeder zat ik er flink doorheen. En besloot woensdag mijn poot stijf te houden dat ik niet naar huis wilde. Ik hoorde via de buurvrouw dat ze een nieuw medicijn mocht krijgen en na lang wachten kreeg ik gelukkig het nieuws dat ik die ook kreeg. Woensdag begonnen mijn ctgs drukker te worden en had ik ook steeds vaker harde buiken en lichte weeën. Ik vertelde mijn man dat ik goede hoop had en dat het dan nu echt zou gaan gebeuren de dag erna. Donderdag 1-12-22 Na een verschrikkelijk nacht te hebben gehad door een nieuwe buurvrouw die alleen maar kon kreunen en puffen geen oog dicht gedaan. Kreeg ik het nieuws dat ik nog niet op de benodigde 3 cm zat om ingeleid te mogen worden. De moed zakte mij nu echt in mijn schoenen. Een ballon mocht ik niet hebben vanwege infectie gevaar. En ik vertelde de gynaecoloog hoe ik mij voelde hij deed nog een inwendig onderzoek en hij zei meid weet je wat we gaan er gewoon voor. Je baarmoedermond is gunstig maar je bent gewoon op. Ik was zo blij wetende dat ik mijn man na dagen van teleurstelling eindelijk kon bellen met goed nieuws. We besloten dat ik het eerste gedeelte met zijn moeder zou doorlopen en als de weeën sterker zouden worden we hem zouden bellen. Om 10:30 werden mijn vliezen gebroken en om 11 uur aan de wee opwekkers gezet. Dit ging zo snel dat ik om half 1 al van de kaart was van een heftige weeën storm. Mijn schoonmoeder belde mijn man en hij kwam er zo snel mogelijk aan. Na dat hij er was om half twee zat ik al op 5 cm ontsluiting en besloot ik voor een ruggenprik te gaan omdat ik de weeën niet meer weg kon puffen. Door het hele voor traject was ik zo moe dat ik niet meer kon. Gelukkig om half drie mocht ik door voor de ruggenprik. Onderweg daarnaar toe begon ik ineens onwijs drang te krijgen om te persen. Mijn verpleegkundige sprak me toe om hem met alle mogelijkheid weg te puffen anders mocht ik geen ruggenprik meer hebben. Gelukkig lukte dit en kreeg ik eindelijk alles weer onder controle. Helaas verloor ik de dwang om te persen want eenmaal terug op de kamer bleek ik al op 10 cm te zitten. Door gebrek aan pers weeën heb ik gewoon drie kwartier geslapen. O wat was dat heerlijk. Daarna begonnen met oefen persen omdat ik nog steeds geen pers weeën had. Maar toen besloot de kleine meis het moeilijk te krijgen haar hartslag daalde en de gynaecoloog werd er bij gehaald. Ik moest zonder pers weeën te hebben toch in alle macht persen om haar eruit te krijgen. Maar helaas was een knip toch echt nodig om haar eruit te krijgen. Toen nog 1 keer geperst en daar was ze kleine Melyna van 2925 gram geboren om 17:50 ❤️ de kleine deed het super goed en nadat het hechten eindelijk klaar was na drie kwartier mocht ik even heerlijk douche en kwamen de ouders op bezoek. Behoorlijk last gehad van de hechtingen voor twee weken. Maar nu na twee maanden kijk ik er toch positief op terug. In het ziekenhuis werd ik heel lief geholpen door iedereen en kreeg ik omdat ik er lang was echt voorkeur verpleegkundige die er ook was tijdens mijn bevalling en mij onwijs goed heeft geholpen door het hele traject. Ook hadden mijn man en ik echt tijd voor elkaar omdat ik niet veel kon in het ziekenhuis. Hebben uren spelletjes gespeeld en gesproken met elkaar iets wat je in het dagelijks leven door drukte of werk wel eens vergeet hoe belangrijk het is om tijd voor elkaar te hebben. Zonder de druk van werk of telefoons.

één jaar geleden

Ik was uitgerekend voor 14december 2022. Ik mij op eigen verzoek laten inleiden omdat ik het zo beu was. Normaal werd ik 12/12 ingeleid maar door verlof van mijn gyneacoloog hebben ze mij pas ingeleid op 16/12. Ik ben op donderdagavond 15/12 binnengaan, snachts om 1u vaginale capsules gehad & halfuur monitor. Om 5u in de ochtend opnieuw capsules & monitor. Om 6u een lavement gekregen om naar de grote wc te gaan. Om 7u hebben ze mij naar de verloskamer gebracht & om 8u30 heeft de gyneacoloog mijn water gebroken, daarna weeenowekkers gekregen en 2u later epidurale gevraagd omdat ik niet meer kon van de pijn, epidurale gekregen en heel de namiddag geslapen😅 om 16u15 had ik 10cm ontsluiting, beginnen persen op commando van de vroedvrouw want ik voelde mijn persweeën niet eens en om 16u38 na 9x persen was onze zoon er. Niet geknipt of gescheurd geweest! Een droombevalling

één jaar geleden

Ik was uitgerekend op 01-12-2022. Ik was er al een paar weken klaar mee. Van mij mocht onze 2e zoon wel geboren worden. 1 dec controle vk zkh, want ik moest medisch bevallen vanwege 1e bevalling 2L bloed verloren en placenta verwijdering ok. De controle verliep goed. Ik had al 3cm ontsluiting, toen gestript. Aangegeven dat ik er echt klaar mee was en graag ingeleid wilde worden. Dit zou plaatsvinden op 5dec, maar de vk zei voor 5dec is hij geboren. De avond van 1 dec op en af weeën. Helaas zette het niet door. Naar bed gegaan. Weinig geslapen door de spanning. 2 dec zoontje naar gastouder gebracht en ik kwam thuis en kreeg om de 5 a 6 min weeën. Goed op te vangen. Einde ochtend naar het zkh gegaan. Bleek 5cm te hebben. Vliezen gebroken om 1245u. Direct weeën opwekkers gekregen. Kwam in een weeën storm terecht, wist niet waar ik het zoeken moest. Vk kwam en gaf aan dat ik al op 8 a 9cm zat. Snel daarna kreeg ik persweeën. Na 2x persen is om 14.21u onze 2e zoon geboren. Zonder knip en vacuümpomp. Wel een paar hechtingen nodig. Placenta liet snel los. Het was een pittige snelle bevalling. Maar kijk er heel goed op terug. We mochten dezelfde avond al naar huis. Ons 1e zoontje was bij opa en oma.

één jaar geleden

Uitgerekend op 29 december 2022. Op 4 januari snachts om 2 uur werd ik wakker van krampen. Ik ben deze meteen gaan timen. Ze kwamen rond de 10 minuten en waren goed op te vangen. Tussendoor heb ik geprobeerd nog wat te rusten. Rond half 5 sochtends onder de douche gegaan en mijn man wakker gemaakt. Ik had meteen door dat de weeën nu wel snel op elkaar kwamen dus mijn man heeft mijn ouders opgebeld zodat ze op ons zoontje konden passen. Daarna heeft hij de verloskundige gebeld, die gaf aan dat wij meteen naar het ziekenhuis konden. Daar aangekomen rond 6:20 had ik 4 cm ontsluiting. Vliezen kon ze niet breken die zaten te strak om her hoofdje. Het bevalbad werd klaargezet en om 8:09 is onze dochter in bad geboren. Ik kijk heel goed terug op de bevalling.

één jaar geleden

Ze zeggen dat het bij een tweede vaak sneller gaat en in mijn ervaring was dit ook zo. Eerste bevalling duurde ongeveer 12 uur, vanaf het moment dat de vliezen waren gebroken. Kort erna kwamen de weeën. Tweede bevalling duurde 3 uurtjes vanaf het moment van de weeën. De vliezen waren om 03:14 uur gebroken en 21 uur later (rond 00:00 uur) kwamen pas de weeën. Die weeën kwamen al gauw om de 5 minuten en konden meteen naar het ziekenhuis. Het bad werd opgezet en daar heb ik ongeveer 30 min ingezeten en om 02:57 uur was ons meisje geboren 🌸 Als ik dit zo opschrijf denk ik bij mezelf pfff ik heb toch even een kleine mensje op de wereld gezet. Ik ben uiteindelijk toch trots op mezelf dat ik dit heb gedaan. Ik was erg angstig en zag er enorm tegenop. Ik denk dat iedere vrouw trots mag zijn dat we dit überhaupt kunnen doen! ✨