11 Reacties

één jaar geleden

Kan inderdaad komen doordat ze tandjes krijgt. Wat je kunt doen is als ze bijt is nee zeggen, afkoppelen en het later opnieuw proberen. Ook kun je als ze bijt haar gezicht eventjes (echt 1 seconde) in je borst duwen zodat ze schrikt, ze laat dan waarschijnlijk ook meteen los.

één jaar geleden

Hier ook een klein bijtertje geen idee waarom. Ik zeg altijd nee Emmely dat doet auw. Haal haar dan van de borst af en laat haar een paar seconden wachten. Dit lijkt bij mij heel erg goed te helpen en doet get daarna niet nog een keer doet ze het wel dan word ze in de box gelegd

één jaar geleden

Mijn baby’tje doet het ook af en toe, hij krijgt nog geen tandjes, maar meer om te ontdekken. Ik kijk tijdens de aanhap of hij zijn tong over zijn tandvlees heeft en dan bijt hij me niet.

één jaar geleden

Mijn dochtertje beet ook een tijd tot bloedende tepels aan toe 😭 en toen kreeg ze inderdaad tandjes! Het is nu gestopt gelukkig… heel zelden doet ze nog een hapje en dan zeg ik ook iets als “nee, niet bijten” en dan stop ik met bv. Ik merk ook wel dat ze het vaker deed als ze er klaar mee was, en zie dat nu eerder aankomen dus dan stop ik zelf met bv geven om het voor te zijn. Ook merk ik dat ze soms op haar fles kauwt en dat probeer ik ook te voorkomen zodat ze dat niet aanleert tijdens fles drinken en dan bij de borst doet… hoewel ik daar natuurlijk iets minder invloed op heb want vaker geven anderen de fles (papa of opvang). Succes ermee want kan echt zoo pijn doen!

één jaar geleden

Bedankt voor het reageren en de tips. Ik corrigeer haar ook wel maar het lijkt haar niet zoveel te doen. Dus dan stop ik maar, leg haar in de box en maak ik een flesje warm. Maar dan voelt het alsof ik heb “verloren”🥲 nu al… word nog wat straks

één jaar geleden

Hier doet hij het als hij vol zit!

één jaar geleden

Kan ook met toestroom te maken hebben. Ik zou even contact op nemen met een lactatiekundige.

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 7,5 maanden heeft in een keer 2 ondertandjes gekregen en bijt me daar steeds mee. Ik heb inmiddels gezwollen en bebloede tepels. Ze schrikt zelf ook steeds als ze bijt en begint dan ontroostbaar te huilen. Het doet zooon pijn. Mijn dochtertje had een te strak tongriempje waardoor ze altijd al geklemd/gebeten heeft met haar kaken. Ik heb altijd gevoed met tepelhoedje, totdat ze toen ze 3 maanden was de borst ging weigeren. Toen heb ik 3 maanden fulltime gekolfd en toen ineens wilde ze de borst weer, maar dan wel zonder tepelhoedje en nu bijt ze mijn hele tepels kapot. Iemand tips??? Help

één jaar geleden

Ik kan je helaas niet helpen:( ik ben inmiddels gestopt met het geven van borstvoeding, mede door het bijten

één jaar geleden

Wat bij mij hielp: -Alleen voeden als ze echt dorst heeft. Laat evt langer tussen de voedingen dan normaal. -Met een grote hap latan aanhappen zodat de tepel ver in de mond zit. -Op bed in het half donker zitten. Zorg voor zo min mogelijk afleiding. -Tijdens het drinken continu aanraking & aandacht geven. Wrijven over heel het lijfje. Zodra ik op m'n telefoon ging kijken begon ze te bijten 😫 -Een paar dagen kolven en flesje geven evt. -Wanneer ze bijt geen reactie geven maar met je vinger de vacuüm verbreken en haar even aan de kant leggen. Als ze niet meer wil drinken niet aandringen. Heel veel succes! Hopelijk werkt het💦

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Wat bij mij hielp: -Alleen voeden als ze echt dorst heeft. Laat evt langer ...
Bedankt voor de tips! Ze drinkt nog maar 3x per dag, dus langer tussen de voedingen is geen optie. Ze heeft ook wel echt honger steeds. Ik voed sowieso liggend op bed in de schemer, tenzij het echt niet anders kan als we bijvoorbeeld ergens anders zijn. Aanhappen is nooit echt haar ding geweest, ik ben al blij als ze überhaupt hapt😅 aanraking en aandacht geef ik sowieso al. Ik moet de gehele voeding mijn borst aanraken, anders pakt ze hem niet en haar raak ik idd door wrijven over het ruggetje aan en tegen haar kletsen enzo. Kolven kan niet, want ik kolf maar 50cc per keer als ik minimaal 3-4 uur niet gevoed heb, dus dan moet ik 3-4x kolven voor 1 voeding en dat gaat me echt te ver🙈 Als ze bijt, stroomt het bloed uit mijn tepel, dus ik moet wel reageren helaas. Ze laat gelukkig wel los als ze gebeten heeft en schrikt dan zelf ook, ik denk van het bloed wat ze dan in haar mondje heeft🤭