2 Reacties

één jaar geleden

Pff heel lastig dit. Als leerkracht weet ik dat het lastig is om direct de juiste hulp voor een kind te krijgen. Maar ik zou echt WOEDEND zijn als het bij mijn eigen kind gebeurt. Zeker in het gezicht en met een wond, dat is echt niet oké. Ik zou als ouder een concreet plan van aanpak willen horen om te horen hoe ze dit gaan voorkomen.

één jaar geleden

Hoi, Ik werk zelf op een kinderopvang . En snap hele goed je gevoelens. Ik begrijp aan je verhaal dat de pedagogisch medewerkers er alles aan doen om er achter te komen wat de oorzaak is. En proberen het bijten te voorkomen. Momenteel hebben wij ook een kindje op de groep die kinderen bijt, en het niet helemaal duidelijk is wat de aanleiding is. Het is voor allebetrokken een lastige situatie. wij als pmers vinden het niet leuk en moeilijk om ouders in de overdracht te vertelen dat hun kindje is gebeten, en dat geld natuurlijk ook voor de ouders van het kindje dat bijt. Wat wij ook merken is in onze situatie dat de ouder van het kindje dat bijt echt met hun handen in het haar zitten en gewoon niet weten wat ze met de situatie aan moeten omdat hij thuis dit gedag niet vertoond. Ze vinden het ook helemaal niet leuk dat hun kindje dit doet. Het is meestal echt een fase en waarschijnlijk kan dit kind zich niet uitdrukken zoals hij/zij graag wilt. Ik snap ook dat je twijfeld aan het kdv als er al meerdere vervelende dingen zijn gebeurt. Je wilt je kindje natuurlijk altijd met een fijn gevoel achter laten. Je kunt met hun in gesprek en zeggen dat je hier mee zit en wat je de afgelopen tijd is opgevallen. En mocht je hierna nog geen goed gevoel hebben, kun je oriënteren op een ander kinderdagverblijf of gastouder al word dat misschien wel lastig met alle wachtlijsten. Ga vooral op je eigen gevoel af! En blijf met de pmers in gesprek. Hopelijk heb je hier iets aan!