6 Reacties

10 maanden geleden

Hoi! Mijn dochter schuift nu bijna 2 week op haar billen, zelfde verhaal als bij jou, ze haatte het om op haar buik te liggen. Hier duurde het vrij lang voordat ze überhaupt in beweging kwam. De kinderfysio is hier 1x geweest en daarna kon ze ineens billenschuiven 😅 ik denk dat ze nu een weekje ineens van haar buik tot zitten kan komen. Ik moest haar van de fysio op haar buik leggen om dit te oefenen, maar dat ze het ineens kon ging eigenlijk vanzelf. Je mag me wel een berichtje sturen als je nog vragen hebt!

10 maanden geleden

Lijkt mij verder geen probleem als ze zich verder normaal ontwikkelt toch? Dit vond ik op ouders van nu: Als je baby een billenschuiver is, is dat in principe geen probleem, zo lang hij zich verder normaal ontwikkelt. Het is een normale variant in de motorische ontwikkeling. Soms kan er een achterliggende oorzaak zijn dat je kind gaat billenschuiven, bijvoorbeeld een lichamelijke beperking. In dat geval merk je vaak ook andere problemen in de motorische ontwikkeling van je baby, zoals een vertraagde ontwikkeling (optrekken tot staan, leren lopen) of evenwichtsproblemen. Maar bij de meeste billenschuivers is er geen aantoonbare lichamelijke oorzaak en verloopt de motorische ontwikkeling verder helemaal normaal.

10 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Lijkt mij verder geen probleem als ze zich verder normaal ontwikkelt toch? ...
Ja had ik ook al gelezen, ze is cognitief juist wel alweer heel ver ze kan al meerdere woorden zeggen zoals : papa, mama, nee, ja , Hey. En verder qua ontwikkeling lijkt alles prima te gaan alleen was benieuwd of er nog meer mama’s waren waarvan de kindjes dat ook doen zodat je toch een beetje kunt babbelen erover

10 maanden geleden

Reactie op LV87

Hoi! Mijn dochter schuift nu bijna 2 week op haar billen, zelfde verhaal al ...
Ohh wel fijn dat ik niet de enige ben, ja ze gaat soms zelf op haar buik doordat ze wat wilt pakken en dan haar knieën onder haar buik doortrekt alleen word ze dan super gefrustreerd omdat ze niet omhoog komt en vanaf kleins af aan leer ik haar eigenlijk om dan op haar zij te draaien en dan via haar handen afzetten omhoog maar dan lukt nog niet volledig

10 maanden geleden

Onze dochter van 4 die deed ook altijd op haar billen schuiven. En snel dat ze er mee was. De fysio die we toen al hadden voor haar voorkeur houding zei dat het niks uitmaakte voor haar ontwikkeling. Ze was wel wat later met los lopen (21 maanden), maar ze is sowieso erg voorzichtig met dingen leren en doen. Ook was ze vroeg met praten.. snel woorden leren en gebruikte al snel hele zinnen. Ieder kind doet het op zijn/haar eigen manier en tempo. Onze zoon is nu bijna een jaar en kruipt, klimt en staat al soms los, moesten we wel even aan wennen. 🙊😅

10 maanden geleden

Mijn dochter is zo ook begonnen, gebruikt nu ook haar knietjes. No worries en ze is echt super snel met haar manier van kruipen