53 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op vwlover

Ik heb wel het idee dat mijn productie flink terug is gelopen. Ik merk dat ...
aanbevelen wordt 90cc, alles wat minder is overwegend te weinig om verzadigd te raken. tenzij je kindje het zelf laat staan

3 maanden geleden

Reactie op Wao

aanbevelen wordt 90cc, alles wat minder is overwegend te weinig om verzadig ...
dankjewel, wat fijn om een keer een duidelijk getal te horen!

3 maanden geleden

Reactie op Wao

aanbevelen wordt 90cc, alles wat minder is overwegend te weinig om verzadig ...
Waar heb je dit

3 maanden geleden

Reactie op Wao

aanbevelen wordt 90cc, alles wat minder is overwegend te weinig om verzadig ...
Ik ben ook wel benieuwd vanwaar je deze info hebt? Ik kolfde altijd genoeg. Nu sinds ze 12 maanden is minder. Heb het hier met meerdere borstvoedende mama’s over gehad en na een jaar herkennen ze dit allemaal

2 maanden geleden

Hoi bv mama's, hoe staat het er nu mee bij jullie? Ik geef nog bv en voed mn zoontje ook nog in slaap. We vinden het beiden nog heerlijk. Maar de productie is wel echt laag nu en ik zou ook wel willen overstappen naar een ander slaapritueel, vooral omdat m'n zoontje komende maand bij de opvang begint en daar ook zelfstandig in slaap zou moeten vallen... Zijn jullie ook nog bezig met bv? En wie heeft het slaapvoeden afgebouwd en hoe is dat gelukt? Groetjes :)

2 maanden geleden

Reactie op RuthieDi

Hoi bv mama's, hoe staat het er nu mee bij jullie? Ik geef nog bv en voed m ...
Hoi! Hier ook nog steeds bv. Alleen voor het slapen gaan en dan leg ik hem wakker in bed.. heeft wel echt even wat energie gekost en wat traantjes hier en daar om het in slaap voeden af te bouwen. Ik heb hem elke keer laten merken dat mama er nog is maar heb hem niet meer in slaap gevoed.. elke keer wat sneller afkoppelen en dan wegleggen; nu doet hij het helemaal zelf! Overdag valt hij zelf in slaap. Mijn zoontje moppert wel altijd een minuutje of 2/3 en dan gaat hij lekker slapen.

2 maanden geleden

Hee! Ik geef ook nog bv s ochtend vroeg en voor het slapen. Productie is volgens mij echt niet meer zo veel maar ze hecht er nog heel veel waarde aan en daarom geef ik het gaat graag ☺️Eerder voedde ik haar ook in slaap. Op een gegeven moment zijn we gaan oefenen met wakker in bed leggen. In de eerste periode er bijgebleven tot ze sliep en daarna langzaam over gegaan naar wakker de kamer verlaten. Dit is de ene keer even jengelen / huilen en de andere keer blijft ze rustig. Soms valt ze nog steeds drinkend in slaap. Bij het kdv kon dit natuurlijk nooit en sliep ze ook zonder de voeding. Helaas heeft het niet heel veel doen veranderen aan de slaap kwaliteit maar wel aan het naar bed brengen d avonds wanneer ik er niet ben. Dat gaat makkelijker nu ze ook in haar bed in slaap kan vallen 😇

2 maanden geleden

Reactie op RuthieDi

Hoi bv mama's, hoe staat het er nu mee bij jullie? Ik geef nog bv en voed m ...
Ik geef ook nog borstvoeding en voed in slaap voor z'n dutje en de nacht. Ook nog 1 of meerdere nachtvoedingen. Het gekke is dat mijn vriend en de oppassen mijn zoontje wel wakker in bed kunnen leggen. In slaap voeden vind ik eigenlijk heel handig en het levert bij ons ook geen probleem op.. Ik zou dus denk ik eerst afwachten of dat bij jullie wel zo is, en anders dan pas gaan oefenen met andere manieren.

2 maanden geleden

Hier ook nog bezig! Dochtertje is nu 16 maand. Ik voed ook altijd in slaap, voor haar dutje(s) overdag en ‘s avonds en ik vind dit super gezellig en handig. Ze komt anders moeilijk tot rust (actief meisje) en aan de borst valt ze meestal vlot en tevreden in slaap. Ze is enkele maanden geleden begonnen in de opvang en ik vreesde ook dat ze daar niet ging kunnen slapen, maar het lukt daar blijkbaar toch. Als grootouders overdag komen oppassen, gaan ze met haar wandelen in de buggy wanneer het tijd is voor haar dutje, zo valt ze ook in slaap. Het enige probleem dat we nu hebben is dat ik er ‘s avonds moet zijn om haar slapen te leggen. Meestal geen probleem maar af en toe is dat vervelend, dan zit m’n vriend wel met de handen in het haar. Ik vraag me ook wel af of ik op een bepaald moment moet stoppen met in slaap voedend maar voorlopig blijf ik het doen. Ze drinkt ook ‘s nachts nog regelmatig. De productie is hier nog vrij hoog heb ik de indruk, als ik een dag weg ben, zijn m’n borsten vol en hard op het einde van de dag.

2 maanden geleden

Bij mij is de borstvoeding niet gelukt, zo mooi dat jij dit nog steeds doet! Schaam je er alsjeblieft niet voor. Gewoon lekker doen. Ik zelf heb bij mijn moeder gedronken tot ik 2 jaar was. 🥰

één maand geleden

Ik geef nog steeds borstvoeding en mijn zoontje is nu bijna 1.5. Hij drinkt alleen als ik in de buurt ben. Altijd s ochtend en 's avonds en heel af en toe als ik vrij heb in de middag.... Nu ben ik januari uitgerekend van ons tweede kindje maar ik vraag me wel af of ik nu al zou moeten af bouwen. Zou hij jaloers worden op zijn broertje of zusje....... Wat als mijn borsten teveel pijn doen vanwege de zwangerschap haha zoveel vragen