16 Reacties

6 maanden geleden

Zoontje is van 7 december en slaapt ook zeker niet door. Op een goede nacht komt hij ook nog 2 a 3 x, op een slechte nacht nog veel vaker. Zodra ze er klaar voor zijn zullen ze echt door gaan slapen lieve mama! Hoe moeilijk en pittig het nu ook is. Ik voel je! Heb ook m'n momenten dat ik er echt door heen zit 😘

6 maanden geleden

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar krijgt ze overdag het normale eten? Dus ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten? Anders kan het misschien zijn dat ze overdag te weinig eet waardoor ze honger heeft 's nachts? Die van ons ging beter doorslapen toen hij overdag meer eten kreeg.

6 maanden geleden

Reactie op Amiraa1

Zoontje is van 7 december en slaapt ook zeker niet door. Op een goede nacht ...
Onze situatie is vergelijkbaar, Soms slaapt ze in eens door van 18:30-4:00 zonder voeding. Soms elke 3u nog even drinken. Ze begint nu steeds beter zelf aan te geven wat ze wil, naar bed wijzen als ze klaar is met drinken. Ik vind het commentaar van anderen lastig maar geloof er in dat ze uiteindelijk steeds vaker een nacht gaat doorslapen

6 maanden geleden

Reactie op annaaa1

Onze situatie is vergelijkbaar, Soms slaapt ze in eens door van 18:30-4:00 ...
Ja die random nachten dat het een paar uur achter elkaar is. Dan hoop je zo dat het door gaat zetten. Elke keer weer een domper als het toch niet zo is en het gehuil vanaf 2300 weer begint 🤪 Mijn zoontje doet dat nu gelukkig ook. Voor het eerst dat hij afgelopen 2 dagen een slokje water accepteerde naast de borstvoeding. Alles wat in een fles of beker zat werd hiervoor ook resoluut geweigerd (terwijl hij er overdag wel uit drinkt) Ik praat er maar niet te veel meer over met de nachten. Vind het nu ook iets makkelijker worden omdat ik hem momenteel weer bij mij op de kamer heb. Dus hij wakker, melk en weer terug z'n bedje in . Ipv naar zijn kamer en dan erbij blijven tot hij slaapt.. Ooit gaan ze doorslapen 🥰

6 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar krijgt ze overdag het normale eten? Du ...
Overdag eet ze goed, (normaal gesproken, nu heeft ze de 6e ziekte dus eet ze even helemaal niks…)

6 maanden geleden

Same here! Nog nooit doorgeslapen en zuigt me snachts echt leeg!! Ze neemt ook geen fles, ook al pyjama pap geprobeerd, moest ze ook niet hebben..

6 maanden geleden

Onze dochter slaapt naast mijn in bed (veilig samen slapen). Tot voor kort kwam ze zeker nog 4-6 keer per nacht. Samen slapen werkt voor ons heel fijn want dan hoef ik echt alleen maar even haar aan te leggen en ik kan weer verder slapen. Sinds een week komt ze opeens maar 2 keer en dan pas richting de ochtend. Dus dat is heerlijk! Meestal komt ze rond 4.30 de eerste keer. Ik heb niks veranderd of anders gedaan. Het is ook niet zo dat ze meer is gaan eten. Dus ik vertrouw er maar gewoon op dat het steeds 'beter' zal gaan. Merk wel heel erg dat alles in fases komt. Ga er zomaar vanuit dat als ze zich ziek of niet lekker voelt/kiesjes doorkomen, het over is met dit fijne slaapritme. Soms word je er een beetje moedeloos van he, ik probeer me altijd maar in te denken: ooit ga ik terug verlangen naar al die nachtelijke nabijheid. En dan heb ik heel veel momenten om te koesteren 🥰. (Snap dat je niks aan die gedachte hebt hoor als je echt helemaal op bent van het slaaptekort).

6 maanden geleden

Hier ongeveer hetzelfde. Ook geen nacht meer doorgeslapen. De oudste van nu 3,5 kreeg tot haar 2e verjaardag borstvoeding. De jongste is nu dus ook 15 maanden. De oudste nog 1 keer wakker. De jongste 3 keer. We slapen met z’n vieren samen in een bed. Ik vaar best goed op wat minder slaap, maar baal er wel van als ze ‘s avonds niet een eerste ruk kunnen maken tot net na middernacht. Daarna is het vaak even drinken, even knuffelen, en weer verder slapen en dat vind ik helemaal prima. Nu hopelijk vlot zwanger van een derde kindje; dan gaan de slapeloze nachten gewoon door.

6 maanden geleden

Reactie op Zonnestraal2022×

Onze dochter slaapt naast mijn in bed (veilig samen slapen). Tot voor kort ...
Nee precies zo denk ik ook hoor, er komt een moment dan zal ik hier naar verlangen maar toch wordt ik er een beetje onzeker van als ik dan lees en hoor dat kinderen op dezelfde leeftijd al doorslapen, dat ik denk ooo maar doe ik iets verkeerds? Vandaar die vraag hier haha

6 maanden geleden

M'n zoon is nu 13 maanden en sliep ook niet door (nog bv geven). Totdat ik een 1.5week geleden ben begonnen met slaaptraining en kwark geven voor het slapengaan. Heeft goed geholpen! Kan je zeggen dat ie doorslaapt en alleen soms nog 1x wakker wordt maar dan sushhhh ik hem fftjes en dan valt ie vanzelf in slaap. Dus nachtvoedingen geef ik hierdoor niet meer. Als je uitleg wilt over de slaapteaining hoe ik het deed, laat me dan weten. Binnen paar dagen kan het echt beter gaan met jullie nachtrust. Groetjes

6 maanden geleden

Hier ook nog borstvoeding (15m) en hetzelfde verhaal: nog geen enkele nacht doorgeslapen, ze komt meestal 2-3 keer per nacht. Als ze ziek is veel vaker. We slapen wel samen dus daardoor vind ik het wel te doen, meestal slapen we snel weer verder. Ik ben ook aan het wachten tot het vanzelf betert want ik zou niet weten hoe ik haar de borst kan weigeren ‘s nachts zonder extreem drama 😅

6 maanden geleden

Reactie op Noortje440

M'n zoon is nu 13 maanden en sliep ook niet door (nog bv geven). Totdat ik ...
Klinkt mooi! Wat voor slaaptraining is het? Want wij zijn niet van het laten huilen en niet oppakken enzo 🙂

6 maanden geleden

Reactie op hanlach

Klinkt mooi! Wat voor slaaptraining is het? Want wij zijn niet van het late ...
Ik lieg m'n zoon is nu 15 maanden ook haha ik raak zo door de war, normaliter zeg ik: hij is 1 jaar en 3 maanden drm was ik ff in de war. Ik begrijp je heel goed, wij ook niet. Wat ik heb gedaan is een rustig moment uitzoeken voor mezelf en m'n man om ermee aan de slag te gaan. Want je moet echt consequent zijn. Hopelijk heb je er wat aan. Je moet er echt in geloven dat het gaat lukken en dat wellicht de eerste dag beetje dramatisch is maar echt waar het gaat beter, zelfs op de tweede dag. Wat ik deed is: Kwark geven, dat deed ik hiervoor niet voor het slapen gaan. Pyjamapapje hielp niet. Tandjes poetsen, boekje lezen, koran opzetten en dan even met hem knuffelen. Neerleggen daarna even sushen en tegelijkertijd op rugje aaien. Daarna loop ik weg en maak zwaaiende bewegingen met m'n hand zodat ie weet dat ik zometeen weg ben. Kan zijn dat ze daarna gaat huilen. Maar geen paniek, houd even 3 minuten aan (niet eerder terug lopen). Dan ga je weer naar d'r toe, ik deed wel optillen en blijven sushen geen contact maken dus niet praten. Z'n hoofdje lag dan tussen m'n nek en schouder en dan legde ik hem weer weg. Zo ga je door totdat ze vanzelf stopt en in slaap valt. Succes laat me weten als het gelukt is

6 maanden geleden

Reactie op Noortje440

Ik lieg m'n zoon is nu 15 maanden ook haha ik raak zo door de war, normalit ...
Bedankt voor de uitleg maar dat gaan wij niet doen, wat voor ons 3 minuten is kan voor zo een kleine als een eeuwigheid aanvullen. Ik hou gewoon voor nu de hoop erin dat er een dag komt, maar tot die tijd zal het voor ons in iedergeval nog zeker gebroken nachten zijn haha.

6 maanden geleden

Reactie op hanlach

Bedankt voor de uitleg maar dat gaan wij niet doen, wat voor ons 3 minuten ...
Komt goed, die dag zal hoe dan ook aanbreken. Je moet inderdaad doen wat goed voor je voelt.

6 maanden geleden

Reactie op Noortje440

Komt goed, die dag zal hoe dan ook aanbreken. Je moet inderdaad doen wat go ...
Jaa dankjewel, en die tip van quran opzetten voor het slapen gaan die ga ik wel gebruiken. Stom dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht haha