14 Reacties

één jaar geleden

Maar vergelijk je dit met andere kindjes die volledig borstvoeding krijgen of met kindjes die (ook) kunstvoeding krijgen? Mijn baby van 9.5 maanden krijgt even vaak borstvoeding en meer vaste voeding.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Maar vergelijk je dit met andere kindjes die volledig borstvoeding krijgen ...
Vanuit beide kanten hoor ik het. Maar fijn om te horen dat jullie op eenzelfde hoeveelheid zitten.

één jaar geleden

Wil je dit voor je kindje of voor jezelf? Borstvoeding is in het eerste jaar hoofdvoeding voor je kindje dus er is niks mis met wat je doet. Sterker nog, je doet het hartstikke goed. Mijn dochter drinkt bij 8,5 maand soms nog vaker. (Ze drinkt ook kleine hoeveelheden) op het kdv max. 100cc. Terwijl kinderen die minder vaak een fles krijgen van aanzienlijk grotere porties krijgen. Als je wil stoppen met 1 van de voedingen moet je denk ik het hele ritme wat aanpassen Fruithap wellicht iets verlaten en tussendoor wat water/thee geven?

één jaar geleden

Mijn kleintje krijg volledig op verzoek ook nog borstvoeding hoor! Met borstvoeding kun je niet overvoeden ook.. daarbij is het hoofdvoeding. Dus als je kleine erom vraagt zou ik gewoon lekker voeden en je niet druk maken om andere mensen en hun mening 🫶

één jaar geleden

Ik had laatste contact opgenomen met een lactatiekundige omdat ik niet meer genoeg kolf op werk en toen ik zei dat ik op 5 a 6 voedingen per dag zat vond ze dat vrij weinig. Ik zou me dus nergens druk over maken!

één jaar geleden

Hier krijgt de kleine nog vollop borstvoeding, ook 's nachts. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding en hoef je dus echt niet af te bouwen. Waarschijnlijk gaat dat vanzelf als de kleine langzaam aan steeds wat meer vaste voeding gaat eten. Je kan borstvoeding echt niet vergelijken met kindjes die kunstvoeding krijgen ☺️ Doe wat goed voelt!

één jaar geleden

Hey, Wat eet jouw kleine al goed! Misschien kan je fruit of yogurt extra aanbieden als je minder borstmomenten wilt. En vergeet niet dat borstvoeding niet alleen voeding is ook nog steeds zuigbehoefte en huidcontact. Mijn baby eet echt een paar hapjes en drinkt nog 6a7 (soms meer) keer aan de borst. Zo zie je maar weer dat ze echt allemaal hun eigen tempo hebben. Geniet van je kleine.

één jaar geleden

Mijne komt soms wel 10x op een dag (dan gaat hij de nacht door) laatste tijd soms ongeveer 7x en dat vind ik nu dus al echt veel minder. Mijne eet ook fruithapje in de ochtend brood bij de lunch en groente (met aardappel of pasta of rijst) bij avondeten. En soms soepstengel of maisfinger ofzo tussendoor. Dus beetje vergelijkbaar met de jouwe maar nog veel meer voedingen. Op de opvang krijgt hij de fles, maar drinkt hij nooit echt goed van. Doen ze altijd lang over voor hij die leeg heeft en dat is dan 130ml ongeveer. Terwijl kunstvoeding kindjes vaak veel meer in een fles krijgen. Dus ik denk dat hij gewoon vaker kleine beetjes drinkt

één jaar geleden

Hee! Ongeveer zelfde schema hier toevallig (gewoon op verzoek hoor). Ik heb de tijd niet om vaker dan 1x te kolven. Heb hierover met n lactatiekundige gebeld. Zei dat ik t losser mag laten. 1x kolven is prima. En op de dagen dat je thuis bent gewoon op verzoek voeden. Verschil is mss wel dat ik nooit genoeg kolf en ook sowieso n te lage productie heb en dus altijd n beetje bijvoed (donormelk ). Was heel bang dat mn product ermee op zou houden maar t lijkt mee te vallen. Lactatiekundige zei dat je als je te weinig kolft vanaf n maand of 9 ook best wat volle melk of volle yoghurt mag gaan geven ipv kunstvoeding. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Li123

Hee! Ongeveer zelfde schema hier toevallig (gewoon op verzoek hoor). Ik heb ...
Bedankt voor je reactie! Ik kolf ook te weinig, altijd al geweest, en op de opvang krijgt hij deels wat kunstvoeding bij. Alleen als ik zelf thuis ben zit hij volledig op borstvoeding. Wat fijn om te horen dat 1x kolven bij jou goed gaat. Dat geeft me vertrouwen om het ook te proberen. Yoghurt gaan we binnenkort eens proberen. Bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Reactie op Mimimiranda

Bedankt voor je reactie! Ik kolf ook te weinig, altijd al geweest, en op de ...
Ik leg haar net voor ik ga nog aan: 7.15. Dan kolf ik om 12.30 en rond 17.30, 18 voed ik haar weer thuis. Ik vraag dan wel of ze haar niet laat nog teveel melk willen geven, klein flesje als t kan. Zodat ze wil drinken als ik thuis kom.

één jaar geleden

Reactie op Li123

Ik leg haar net voor ik ga nog aan: 7.15. Dan kolf ik om 12.30 en rond 17.3 ...
Lactatiekundige was Teddy Roorda, n hele ervaren vrouw. Interessant ook om op insta te volgen

één jaar geleden

Als je graag terug zou willen qua aantal voedingen zou je in de ochtend een snee brood na de voeding kunnen geven, zo kun je de fruithap wat later geven met wat water erbij. Dan kun je na de lunch boterham weer voeden en rond 15u een tussendoortje geven met water (maisvingers/liga/nog wat fruit). Op deze manier hebben wij deze voedingen "gecombineerd" hier. Dus dan haal je 1 voeding eruit, maar pas je de tijden wel aan qua voeden, zodat het goed verdeeld blijft over de dag

één jaar geleden

Fijn om te lezen dat er meer mensen nog op ‘veel’ BV zitten. Hier namelijk ook, haha. Brood wil ze nog niet echt en flesjes op KDV zijn ook drama. KV is de ook al geen fan van 😅 Althans, Kruidvat merk. Ben benieuwd of er smaak verschil is, maar om allerlei potten te gaan kopen vind ik ook zonde. Qua groentes is het ook ‘Mwah’ dus ze krijgt vaak in de avond combinatie groente/fruit. Hier ligt het per dag (als ze bij mij is) hoe we het doen tussen 12 en 15. Ene keer is het rond 12 borst en de andere keer weer later. Cracotte vindt ze bijvoorbeeld wel lekker, dus eet ze die weleens.