Hoi allemaal,
Sinds donderdagnacht heeft m'n dochtertje last van buikgriep. We hebben de hap die nacht gebeld ivm vele overgeven. Dat overgeven is gelukkig gestopt op vrijdag alleen is dat overgegaan in diaree luiers. Het was zo extreem dat ze elke 10 min helemaal leeg liep. Wij zelf kregen ook vrijdagavond last van buikgriep dus ik weet zeker dat ze dat had.
Sinds gisteren is haar buikje rustiger, alleen merken we dat als ze fruit of groentje potje krijgt ze gelijk weer diaree heeft. Deze skippen we dan ook nog maar ene paar dagen voor de zekerheid.
Nu is het alleen zo dat onze dochter sinds zaterdag veel minder volle plasluiers heeft. Normaal als ik haar wakker maak in de ochtend zit haar luier zo vol dat het tegen het lekken aan zit en nu zitten er hooguit 2/3 kleine plasjes in. Ook overdag zijn de luiers maar met weinig plas productie erin. Er zit wel urine in maar gewoon veel minder dan normaal .Ze drinkt gewoon goed en we geven haar tussendoor vanwege de diaree die ze heeft gehad extra vocht. Ook dit drinkt ze gelukkig goed.
Kan het zo zijn dat ze door haar diaree minder volle plasluiers produceert ondanks dat ze even veel of zelfs meer vocht binnenkrijgt dan normaal? En haar diaree nu op het einde raakt?
Ik maak me beetje zorgen en ben benieuwd of anderen deze ervaring delen of dat ik toch de huisarts moet bellen. Vandaag bel ik sowieso even met het CB voor advies.
Ze is 11 maanden, levendig en vrolijk. Krijgt flesvoeding en huilt met tranen etc. (zie geen tekenen van uitdroging).
Teveel diarree kan zorgen voor uitdroging, zolang ze met tranen huilt en kwijlt is er niet veel aan de hand. Ik zou wel de huisarts bellen, CB kan hier niets aan doen en zullen je ook adviseren naar de huisarts te gaan.
Teveel diarree kan zorgen voor uitdroging, zolang ze met tranen huilt en kw ...
Dank voor je reactie. Ja ze is gewoon levendig. Huilt met tranen, kwijlt en ook getest met huidplooi oppakken en dat zakt ook gelijk terug etc. Het is alleen het minder plassen.
Onze huisarts is nogal lastig en wimpelt ons veel af vandaar dat ik eerst hier ervaring navraag voor ik bel, regelmatig ruzie met de praktijk. Je kan daar alleen terecht als je dood gaat geloof ik. 😅 Op zoek naar een ander maar dat is niet zo makkelijk tegenwoordig
Voor nu hoef je je dan geen zorgen te maken, haar vocht raakt ze kwijt via haar diarree. Je kan wel altijd meer vocht geven, komkommer - appelmoes - knijpzakjes.