5 Reacties

één maand geleden

Appelsap is vocht houdend zodat die niet uitdroogt veder heb ik mijn dochter stukjes beschut gegeven en elke keer kleine beetjes succes

één maand geleden

O ja zo sneu… hebben wij met onze dochter ook gehad. Hier hielp kleine lepeltjes kinder ORS, en een dagje later konden we hapjes aardappelpuree geven. Sterkte, ook dit gaat vanzelf weer over, maar het is wel even heel pittig!

één maand geleden

Vreselijk hè, hier ook gehad en regelmatig onze zoon helemaal onder de poep uit bed gehaald, tot zijn nek aan toe… Wat hier hielp was: - ORS - AA drink isotone (dat wordt heel snel opgenomen, ook de suikers; helpt tegen koud zweet en gevoel van slapheid) - crackers Maar het kost gewoon tijd. Beterschap!

één maand geleden

Verschikkelijk dat spugen....telkens alles onder, want ze het overkomt ze telkens en kunnen nog niet in een bak spugen. De wasmachine draait overuren waarschijnlijk en de kleine al tig keer onder de douche gehad. Belangrijkste is om te blijven drinken! (Eten is minder belangrijk, maar je mag opzich alles geven). Je mag je kindje zoveel drinken geven als hij zelf wilt. Telkens kleine beetjes drinken is achterhaald....dat ze gaan overgeven van het drinken is niet erg (wel vervelend) want er blijft telkens wel wat in het maagje achter. Eventueel ORS geven zodat de zouten en suikers goed worden aangevuld. Waterijsje was hier ook een succes en in fruit zit vaak ook extra vocht. Houdt verder goed in de gaten dat je kleintje niet uitdroogd. Heeft hij koorts? Door het zweten verliest hij extra vocht! Heeft hij regelmatig plasluiers? (tip: luiers turfen). Huilt hij met tranen, en reageert hij alert. Meestal is het spugen na 2 dagen over...maar mijn dochtertje deed er laatst 4 dagen over. Mocht je het niet vertrouwen gewoon de huisarts bellen! Sterkte!

één maand geleden

Ik probeer hier ORS te geven als de kleine ziek is (meestal wil hij helaas niet drinken). Qua eten wil mijn zoon vaak wel de magere kwark hebben (raakt het buikje ook wat van vol)