8 Reacties

10 maanden geleden

Wat rot! Mijn dochter heeft er geen last van. Mocht het van het ei zijn dan komt de buikpijn wel laat op gang.. ik zou even overleggen met de huisarts of het cb. Misschien toch even stoppen met ei of minder per keer geven

10 maanden geleden

Ja het is inderdaad laat als je daarnaar kijkt. Misschien niet echt allergisch maar wel gevoelig ofzo?

10 maanden geleden

Wij hadden dat met gekookt ei, daarna alleen maar omelet gegeven. Geen gekookt ei meer geprobeerd eigenlijk 🙈

10 maanden geleden

Reactie op Li123

Ja het is inderdaad laat als je daarnaar kijkt. Misschien niet echt allergi ...
Ja, het zou natuurlijk wel kunnen!

10 maanden geleden

Ik twijfel soms ook of ze reageert op ei of gluten of koemelk. We hebben dit nu de afgelopen weken allemaal geschrapt en haar klachten zijn verdwenen. Nu weer 1 voor 1 introduceren per week of 2 weken. Nu heb ik mij laten vertellen dat kinderen / mensen die op ei reageren vaak wel tegen ei dooier kunnen. Daar zitten hele belangrijke voedingstoffen in. Er zit ook veel eiwit in dus daarom dacht ik altijd dat het wit van een ei en dooier geen verschil zouden maken maar dit kan dus wel zo zijn. Ook wellicht nog iets om uit te proberen.

9 maanden geleden

Reactie op A&F

Ik twijfel soms ook of ze reageert op ei of gluten of koemelk. We hebben di ...
Thanks voor de tip!! Ik ga ook eens uitproberen!

9 maanden geleden

Hoi! Wat vervelend dat je dochtertje lijkt te reageren op ei. Moet ze ook overgeven? Mijn dochtertje heeft een FPIES allergie voor ei, en de reactie start pas 4 uur na het eten van ei. Dit is een ander type allergie die dus pas later een reactie geeft (1-4 uur). Maar zij leegt dan wel echt volledig haar maag en darm inhoud😅

9 maanden geleden

Reactie op Leoniedk

Hoi! Wat vervelend dat je dochtertje lijkt te reageren op ei. Moet ze ook o ...
Oe dat is vervelend zeg!! Zal het eens opzoeken. Nee ze hoeft niet over te geven of iets dergelijks dus denk niet per se aan n allergie maar ze krijgt er wel echt buikpijn van lijkt t