8 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter slaapt al vanaf haar geboorte op haar buikje. Dus wat mij betreft, lekker doen! Ze zijn nu al zo sterk in hun nekje dat ze zich ook prima kunnen redden op hun buik.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook een buikslaper, we hebben het een aantal weken tegen geprobeerd te houden maar na zo goed als niet slapen hebben we met 2 maanden ongeveer er maar aan toegegeven en hij slaapt dus sindsdien op de buik. Ik heb wel een topper en hoeslaken van Aerosleep gekocht, daar kunnen ze doorheen ademen. En ik het begin heb ik er een paar weken een alarm onder gelegd in de nacht. Maar hij was al snel heel sterk in zijn nekje en kon goed zijn hoofdje draaien. En ik ga er vanuit dat je dochter van inmiddels 7 maanden ook sterk is in haar nekje dus dan hoef je je geen zorgen te maken en lekker voor haar eigen rust en voor die van jou, haar op haar buikje laten slapen

één jaar geleden

Hier ook een buikslaper, vanaf 2 weken oud heb ik haar op haar buik laten slapen. Toen kon ze haar hoofd optillen en naar de andere kant leggen. Als ik jou was zou ik je kindje nu dus wel op haar buik laten slapen, zeker als het zoveel scheelt qua rust. Maar je moet er vooral zelf een gerust gevoel bij hebben.

één jaar geleden

Hier sinds een week een buikslaper, maar eigenlijk alleen snachts.. overdag ligt hij nog vaak op zn rug of zij.. gaat heel goed eigenlijk

één jaar geleden

Hier een zoontje van 7 maanden. Sliep altijd prima op z’n rug. Toen het rollen ontdekt van rug naar buik. Slapen ook op z’n buik maar terug rollen lukte niet. Als hij wakker werd was het huilen. Terug leggen op z’n rug en na 6x terug leggen sliep meneer toch weer verder op z’n buik 😡 haha dit heeft een kleine 6 weken geduurd 😔 sinds vorige week rolt hij zelf terug 🥳 Het slapen gaat inmiddels iets beter 😊 Ik liet hem lekker op een kleed liggen op de grond om te oefenen maar ze doen toch alles op hun eigen tempo. Elk kindje is anders. Mijn oudste zoontje rolde met 4.5 maand al heen en weer. Succes! Lekker op dat buikje laten liggen

één jaar geleden

Onze dochter slaapt al sinds ze 6 weken in op haar buikje. Met 7 maanden zou ik gewoon lekker op het buikje laten slapen. Ze kunnen echt wel hun hoofdje draaien😊 ik vond het in het begin spanennd. Je kan het ook alleen overdag proberen en als je genoeg vertrouwen hebt dan ook snachts doen.

één jaar geleden

Hier ook een buikslaper! Vanaf 3 weken slaapt hij al op zijn buik eerst geoefend in de box en eerste nacht tussen ons in laten slapen toen dat goed ging durfte ik het in zn wiegetje aan sliep wel dicht naast mijn bed

één jaar geleden

Hier ook echt een buikslaper! Ik heb dit aangegeven bij het consultatiebureau en zij zeggen dat ik haar lekker zo mag laten liggen. Wanneer ze sterk genoeg is om op haar buik te draaien, is ze ook sterk genoeg om haar nekje op zij te draaien. Ik had namelijk angst dat ze met haar hoofdje in het matras zou zitten, en geen lucht kreeg.