11 Reacties

7 maanden geleden

hooi! Mijn dochter heeft met 10 maanden al buisjes gekregen. Ze is nu 14 maanden. Wat een verademing was dat voor haar (en voor ons ook 🤣). De dag van de narcose was ze wel van slag maar dat ging de dag erna al een stuk beter. Tot op heden heeft ze geen last van de buisjes en als ze ernstig verkouden is, lopen haar oren gewoon leeg dus de buisjes doen het goed. 😁

7 maanden geleden

mijn zoontje heeft ze toen hij bijna 9 maanden was gekregen. as woensdag 14 maanden. sinds buisjes kan hij weer plat liggen maar heeft hij eigelijk non stop looporen.. augustus /september/ oktober 2x antibiotica gehad waarvan 1 een onderhoudsantibiotica van 6 weken. heeft niet geholpen want sinds oktober tot nu toe dus looporen. wisselt dus heel erg per persoon of het helpt of niet.

7 maanden geleden

Onze dochter krijgt komende woensdag ook buisjes. Hoop zo dat het haar gaat helpen. Zijn sinds november al 4 antibiotica en een prednison kuur verder maar na een week of 2 is het steeds weer raak.

7 maanden geleden

Hier ook veel oren-ervaring. Onze kleine man heeft van sept tot dec wel 7x dubbele oorontsteking gehad incl antibiotica. Voelt zo naar. Sinds begin jan buisjes en was helaas niet direct een verademing waar we toch wel op gehoopt hadden. Nu zit 1 buisje verstopt dus weer aan de oordruppels. We merkten dat liggen weer vervelend was dus weer flink wat pittige nachten gehad. Het is zéker beter maar het blijft zn gevoeligheid helaas. Kan erg verschillen per kindje!

7 maanden geleden

Hoi dames; hoe gaat het nu met de kids (en mamas) met buisjes? Hier lijkt het ook op een aanhoudende oorontsteking dus wil toch echt liefste naar kno

7 maanden geleden

Hier hebben de buisjes wel geholpen! Ook erg veel vocht achter de tromelvliezen wat direct weggehaald is. Merk direct met 'praten' een hele grote verbetering. En ze zit een stuk beter in haar vel. Eerste week gingen de nachten en het middagdutje beduidend beter. Laatste week minder, maar ook kiezen die doorkomen en vaccinatie gehad. Ingreep viel me reuze mee. Nuchter houden was even pittig (10:45 geholpen, vanaf 6u nuchter) maar verder stelt het eigenlijk weinig voor.

7 maanden geleden

Wij hebben nu de eerste antibiotica, hoe deden jullie dat toe dienen? Hier is het echt een drama, zo ontzettend zielig. Hij lijkt nu ook veel meer last te hebben van de diarree (en dus zere billen) dan van z’n oren 😫😢

7 maanden geleden

Reactie op mris1986

Wij hebben nu de eerste antibiotica, hoe deden jullie dat toe dienen? Hier ...
Wij hebben ook antibiotica gehad. Hier nu pas diarree van gehad, maar viel mee. Je kan kijken voor probiotica voor de darmen?!

7 maanden geleden

Reactie op Col22

Hier hebben de buisjes wel geholpen! Ook erg veel vocht achter de tromelvli ...
Wat was bij jullie de aanleiding? Duurde het lang voordat je doorging naar de kno, of moet ik echt gaan smeken bij de huisarts?

7 maanden geleden

Reactie op lottesnotte

Wat was bij jullie de aanleiding? Duurde het lang voordat je doorging naar ...
Na 4 dubbele oorontstekingen in 3 maanden tijd die echt antibiotica nodig hadden om over te gaan. Daarna wel een aantal keer de KNO gebeld omdat we oorspronkelijk 8 weken moesten wachten op de afspraak. Uiteindelijk na 1,5 week gezien en 5weken na doorverwijzing buisjes. Onze dochter was steeds ontzettend ziek. Eerste keer heb ik het 1,5 week aangekeken maar continu rond de 40graden koorts en alleen maar gillen en aan de borst slapen. Daarna wel eerder gebeld. Van oktober tot januari was ze ook helemaal niet gegroeid, dus ook CB drong aan op doorverwijzing/buisjes. Het officiële beleid is doorverwijzing bij 3x oorontsteking in een half jaar of 4x in een jaar dacht ik.

7 maanden geleden

Reactie op Col22

Na 4 dubbele oorontstekingen in 3 maanden tijd die echt antibiotica nodig ...
Ach wat ontzettend sneu zeg, vooral omdat je niks voor ze kan doen!! Fijn dat het nu wel gelukt is!