8 Reacties
3 jaar geleden
Misschien een steenpuist, maar weet niet of babies dat ook al kunnen krijgen.
3 jaar geleden
Dit kan een liesbreuk zijn. Komt vaak voor bij hele kleine kinderen onder de 3 maanden. Onze zoon had het met 9 maanden. Gaat de bobbel ook weg of blijft hij er continu zitten? Ik denk niet dat het een liesbreuk is aangezien het er nogal rood uitziet. Maar ik zou hier persoonlijk geen risico mee nemen met zo'n kleintje en nu de HAP bellen. Laat ze er maar naar kijken. Als het bijvoorbeeld een liesbreuk is en de darm is bekneld kan dit ernstige gevolgen hebben als dit te lang zo blijft zitten.
3 jaar geleden
Onze zoon had dit ook met 2 weken. Wij zijn naar de huisarts geweest en die dacht
dat het een ontstoken haarzakje was. We hebben er antibiotica zalf opgesmeerd. Een dag later ging het bultje open en met 2 dagen was het helemaal verdwenen. We denken dat het zonder de antibiotica zalf ook wel goed was gekomen!
3 jaar geleden
Dit had ons meisje ook. Ik heb de vk gebeld omdat het in het weekend was en eigenlijk alles net afgerond was. Ze heeft ons door gestuurd naar de kinderarts omdat ze bang was voor groep a streptokokken. In het ziekenhuis hebben ze het pukkeltje aangeprikt met een klein naaldje en leeg gehaald. Nadien heb ik fucidin gekregen en het gaat nu stekker beter. De bukt is zo goed als weg en ze heeft nergens meer last van.