4 Reacties

8 maanden geleden

Een doosje oordopjes in de bus gooien!

8 maanden geleden

Super vervelend als je hiermee te maken hebt. Je kan er niks aan doen, huilende kindjes horen er nu eenmaal bij en in een appartement hoor je elkaar nu eenmaal meer. Je zou het nog een keer kunnen proberen om het gesprek aan te gaan, eventueel samen met woningbouwvereniging (als je huurt) of via de gemeente heb je vaak ook bemiddelingsconsulenten. Provoceren/boos reageren heeft totaal geen zin, hiermee maak je het alleen maar erger. En soms kicken ze hier juist op en blijft de buurvrouw jullie uitdagen. Als ze het gesprek echt niet aan wil gaan is er nog maar 1 oplossing en dat is negeren! Probeer het dan los te laten, want je woonplezier kan hier anders echt schade aan ondervinden. Sterkte...

8 maanden geleden

Hier ook😩 waren vroeger huurwoningen en nu koop. Nog wel redelijk dunne wandjes. Buren zijn ook wel echt aparte gevallen maar is reden dat we gaan verhuizen dit jaar. Vooral in de zomer veel last van, vloeken en schelden op mij en dochter. Heb buurvrouw een keer aangesproken, alsof ik een klein kind voor me had. Toen was het een aantal dagen rustig maar begon daarop gewoon weer. Voelde me heel onveilig de eerste maanden als ik alleen thuis was met mijn dochter. Nu meer maling aan maar heel beschamend als er bezoek is en ze gaan los.

8 maanden geleden

Ik vind dit altijd lastige situaties. Ik kan me namelijk ergens wel voorstellen als je zelf geen kleine kinderen hebt, dat je niet zit te wachten op een huilend kind in de nacht van een ander. Aan de andere kant; je weet in een appartement dat je de buren helaas soms goed kunt horen. Wellicht zijn er mogelijkheden om beter te isoleren (via de verhuurder bijvoorbeeld, mocht je huren). Wij woonden zelf voorheen in een nieuwbouwappartement toen ons zoontje net geboren was en daar hoorde niemand hem huilen door de goede isolatie.