22 Reacties

één jaar geleden

nee joh laat ze kletsen.. hier 3x 180 en 1x 210 melk per dag, verder zelfde. Straks als hij gaat kruipen/ lopen, trekt het bij.. hier wordt ook gezegd dat hij spekkig is, terwijl hij strak buikje heeft (armpjes/beentjes) ... ik denk maar zo: liever goed gevoed dan mager en ondervoed! Maak je geen zorgen, je kindje is gewoon gezond gevoed 😊😘

één jaar geleden

Volg jij je gevoel maar. Mama knows best!👌 vind het super te lezen dat uw venteke gezond is 😊

één jaar geleden

Volgens mij zeggen ze dat echt over bijna elke baby… Gewoon lekker laten kletsen!

één jaar geleden

Trek je er niets van aan. Iedereen heeft altijd wel een mening. Klinkt als een heerlijk gezond kereltje. Je doet het super goed mama!

één jaar geleden

Niets van aantrekken, er is altijd wel wat. Of ze zijn te mager, of te chubby, of ze groeien niet hard genoeg, of ze groeien net té hard, of hun hoofdjes zijn te groot of te klein, en nog tal van opmerkingen over praktisch iedere mijlpaal die ze dienen te doorlopen. Laat dat baby'tje maar lekker doen op zijn tempo 🤗

één jaar geleden

Buh zeg de volgende keer maar tegen die mensen dat ze zelf te chubby/te mager zijn. Dikke doei

één jaar geleden

Ons kindje heeft ook een buikje, maar zit qua gewicht onder gemiddeld. Niks van aantrekken. Snap dat t lastig is, maar als je kindje het goed doet, lekker laten kletsen

één jaar geleden

Als ik een foto van onze zoon laat zien, dan is de reactie doorgaans: ‘Jeetje, wat een beertje’ of iets dergelijks. Hij is nu 9 maanden en weegt 12 kilo. Ik vind hem helemaal fantastisch en perfect zoals hij is. Onze meiden waren in de ogen van anderen ook meestal ‘mollig’, ‘Hollands welvaren’ of ‘stevig’. Nou, lekker boeiend. Over de oudste van die twee (net 3) horen we de laatste tijd alleen maar ‘jeetje, wat een smal koppie’, ‘ze beweegt vast erg veel’ en dergelijke 🙈 schiet mij maar lek hoor

één jaar geleden

Wat zegt het consultatiebureau over zijn gewicht? Hoe zit hij in de curve? Als blijkt dat hij boven het gemiddelde zit zou je bij je wijkverpleegkundige kunnen informeren of je iets aan zijn gewicht moet doen en kan je vragen of je zijn voedingschema zou moeten aanpassen. En dan nog zeg ik ook...kijk vooral naar je kind! Een extra flesje hier of daar is echt niet zo erg...

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Wat zegt het consultatiebureau over zijn gewicht? Hoe zit hij in de curve? ...
Dat hij gewoon goed doet qua gewicht alleen dit is alweer even geleden, 27 juli voor het laatst. En ik weet bij twijfel kan je langs gaan. Maar ik denk dat het tussen mijn oren zit.

één jaar geleden

Lekker laten kletsen! Mijn kleine meid is ook niet bepaald de slankste, vindt dat juist heerlijk!! Kan haar heerlijk stevig knuffelen!

één jaar geleden

Meer vet in die periode is juist heel goed. Dit is energie dat hij nodig heeft en gaat verbranden zodra hij kruipt en loopt. Wat je geeft klinkt gezond dus hij heeft een gezond buikje. Niks om je zorgen over te maken!

één jaar geleden

Het is inderdaad voor kindjes heel normaal en een goed teken als ze een boller buikje hebben. ❤️🥰 Je geeft echt niet teveel, je zoontje zal zelf aangeven als hij genoeg heeft gehad. (Wegdraaien, wegslaan etc.)🙂 En er komt ook wel een tijd dat hij ineens weer bijna niks wil 🙈🤣

één jaar geleden

Reactie op MamaM93

Het is inderdaad voor kindjes heel normaal en een goed teken als ze een bol ...
Oja op jouw eerste stukje; het is voor anderen toch nooit goed. 🫣 Zoals hieronder gezegd; ze zijn te dik, dun, lang, kort, te snel, te traag... Maar trek het je niet aan! Je kleine is voor jou perfect ❤️

één jaar geleden

Gewoon lekker laten kletsen! Onze 1e zoon (nu 2,5 jaar) is klein en dun (86 cm en 11 kilo) en onze 2e zoon is nu met 9 mnd 72 cm en 9,5 kilo, lekker babyvet🙊 en krijg er zoveeel commentaar op van ‘oh wat ben jij al een grote kerel, hollands welvaren hoor’! Terwijl dit juist hartstikke gezond is🤷🏻‍♀️ Ik reageer op die mensen altijd met ‘Ja extra veel om van te houden 😉♥️’

één jaar geleden

Ik denk dat je niet onzeker hoeft te zijn. Zolang hij goed groeit en tevreden is dat lijkt mij het belangrijkste. Laat de andere maar lekker kletsen. Wij kregen dit weekend de opmerking; oh het is echt nog een baby, nog niet echt een kindje vergeleken met haar achternichtje. Mijn dochtertje is een kleine 2 maanden ouder, maar gewoon heel fijntjes. Ze drinkt liever geen melk 🤷‍♀️, maar eet graag vast voedsel, ze slaapt goed, speelt lekker en heeft plezier; wat wil ik als moeder dan nog meer? En ze eet hier 60 gram pap, fruithapje, boterham met 150 ml melk, komkommer reepjes mer stukjes zacht fruit en harde snackjes en in de avond eet ze rond de 200 gram avond eten en een toetje en bieden we een fles aan van 180. Over de hele dag drinkt ze nog een fles met water/thee/diksap op. (Van de flessen drinkt ze vaak net de helft op)

één jaar geleden

Ik krijg ook vaak te horen hoe 'groot, zwaar, chubby' onze zoon is. Of,: jeetje wat een bovenbenen heeft hij zeg! Wat krijgt hij te eten?? Hij is 9 maanden en weegt rond de 12-13 kilo 🥸 ik geef hem alleen maar gezonde dingen maar ja hij eet er veel van. (2 boterhammen eet hij met gemak op)

één jaar geleden

Heerlijk toch zo’n buikje en lekkere dikke beentjes! Met kruipen en lopen vliegt het er zo af. Hier ook vaak opmerkingen als “Hollands welvaren” en “oh hij is wel groot hè?”. Ik denk niet dat jonge baby’s meer eten/drinken dan ze nodig hebben. Ik ben er trots op dat hij zo goed eet en drinkt! Niet onzeker zijn hoor!

één jaar geleden

hier ook het zelfde qua voeding en 4 flessen, Elias is ook lekker chubby, maar ik ga hem echt niet laten honger lijden hoor.

één jaar geleden

flinke jongen van 9.5 maand