Hoi dames! Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad op 6w3d, ik dacht zelf 6w6d maar ben toch 3 dagen teruggezet. Er was een mooi kloppend hartje te zien, dus helemaal blij! Nu zag ze alleen ook een corpus luteum cyste van zo’n 2cm zitten. Ze zei dat dit heel vaak voorkomt tijdens de zwangerschap en dat dit vanzelf weer weggaat. Echter zei ze ook dat als die te groot wordt, die je eileiders kunnen kantelen en dan krijg je vreselijke buikpijn. Ik ga over een paar weken op vakantie en ben dus bang om te gaan vanwege die cyste….. Hebben nog meer dames hier dit gehad? En hoe groot was de cyste bij jullie, hadden jullie er last van en wanneer was ‘ie weg? (Sorry voor al m’n vragen🤣)
Ik heb er een van 4 cm, ook even bang, maar nu wat weken verder en nergens last van. Donderdag echo om opnieuw te beoordelen. De gynaecoloog zei, laat het los, maar krijg je acute pijn, neem het dan serieus. Verder kan het geen kwaad.
Ik had dit bij m'n vorige zwangerschap ook, snap je gevoel wel, vond het ook spannend! Maar had er geen last van en is vanzelf helemaal weggetrokken. Ben benieuwd of dat deze keer weer is.
Ik had het bij ons tweede kindje (helemaal goed gegaan) en nu weer. Ik maak me helemaal geen zorgen. Het is heel normaal dat je cystes hebt in deze gebieden als je veel hormonen in je lichaam hebt