9 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb een kleuter van 4 jaar en een peuter van 2.5. Daarnaast nog een baby van 7 weken oud. Het gaat allemaal best chaotisch in de avond. De oudste die doet geen middagdutje. Middelste soms wel en soms niet. Tussen het avond eten probeer ik met ze te spelen of anders naar buiten. Maar moet zeggen lukt ook niet altijd. En ze vermaken zich ook wel zelf thuis.

5 maanden geleden

Hallo! Wij zitten wat in de overgang van 1 naar geen dutje.. Tot een week geleden stond ze op om 7u en deed ons meisje nog een dutje van 1u maar dan ging ze pas slapen om 22u (probeerden dan vanaf 20u30, is altijd zowat haar uur geweest -maar dus blijven spelen en zingen en doen tot 22u) Wij eten ook wel best laat voor avond, dus meestal daarna mocht ze wat tv kijken met haar melkje en daarna naar boven voor boekje, liedje, tanden poetsen, ... Nog wat knuffelen en slapen. Maar dat werkte dus niet meer.. Nu sinds een week hebben we geprobeerd haar dutje te schrappen en ze doet dat precies wel goed, een moeilijk momentje rond 16 a 17u maar dan gaan we naar buiten naar het speelplein of gewoon wandelingetje met de bolderkar en dan is dat ook weer over. Nu staat ze op rond 7u/7u30, mag ze rond de middag wat tv kijken (ook even rust momentje voor ons) en dan namiddag meestal dus naar buiten, dan avond eten, melkje met wat tv en dan rond 19u naar boven voor avondroutine en tegen 19u30 geraken we meestal terug in de zetel voor onze avond 鈽猴笍 Gisteren was de vermoeidheid wat opgebouwd en heeft ze over de middag toch een halfuurtje geslapen en dan sliep ze s avonds weer pas om 20u45..

5 maanden geleden

Dus het is best wat zoeken 馃槄

5 maanden geleden

Reactie op Famperientje

Hallo! Wij zitten wat in de overgang van 1 naar geen dutje.. Tot een week g ...
Wij zitten precies in dezelfde situatie. We zijn nu ook aan het proberen met middagslaapje te laten. We merken alleen wel op de dag dat hij naar de opvang moet hij 's avonds te moe is en daardoor niet meer wil slapen. Denk dat we hem wel laten slapen als hij naar de opvang gaat en niet als we thuis zijn.

5 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Wij zitten precies in dezelfde situatie. We zijn nu ook aan het proberen me ...
De opvang is hier nog toe tot 17 aug. Vraag me ook wel af hoe het dan gaat zijn. Maar gaan het wel even bespreken van dat slapen om 22u, misschien dat ze daar een dutje kan doen maar niet te lang 馃槄 ben nu net blij dat ik wat vroeger in de zetel zit en dus zelf ook wat vroeger naar bed geraakt ;p

5 maanden geleden

Hier een meid die al voordat ze 2 was al niet meer overdag sliep. Was even aanpoten aan het begin in de avond, maar inmiddels gaat het prima. Ze gaat tussen 18u en 19u naar bed, slaapt meteen en de hele nacht door tot een uur of 8. Altijd een makkelijke slaper geweest, 鈥榮 nachts. Overdag nooit veel en lang geslapen.

5 maanden geleden

Reactie op hallohallohallo

Hier een meid die al voordat ze 2 was al niet meer overdag sliep. Was even ...
Ligt dus regelmatig nog echt om 18u op bed om oververmoeidheid te voorkomen. Hoe eerder ze gaat, hoe langer ze ook uit slaapt. Geen speeltuin meer voor ons 鈥榮 avonds dus

5 maanden geleden

Hier thuis een peuter van 2,5 jaar die al ruim een half jaar geen dutjes meer doet. Ze wordt meestal tussen 07:00 en 07:30 wakker. We starten de dag rustig met een broodje en de tv aan. Terwijl ik ga douchen speelt ze op haar slaap- of speelkamer. Daarna kleden we ons aan, poetsen tanden en, heel belangrijk tegenwoordig, smeert ze een beetje Zwitsal op haar gezichtje als make-up. Dan gaan we naar beneden en maken samen een rondje met de hond. Soms wil ze zelf wandelen, soms pakt ze haar step of fiets. Terug thuis eten we fruit en spelen we samen. Op dit moment kiest ze vaak voor kralen rijgen en armbandjes maken. Rond 12:30 doen we een rustmomentje, meestal samen op de bank of op haar slaapkamer. We lezen een boek, maken een puzzel, kleuren of kijken tv als ze daar om vraagt. Na een half uur tot drie kwartier is ze vaak weer helemaal opgeladen. Dan gaan we opnieuw naar buiten met de hond, speeltuintjes langs, paardebloemen zoeken of, als de hond weer thuis is, even met de buurkinderen spelen of een boodschapje doen. 鈥檚 Middags speelt ze vaak met haar grote zus terwijl ik kook. Als papa thuiskomt spelen ze nog even samen. Daarna eten we en afhankelijk van haar energie doen we nog een laatste rondje (voor haar dan) met de hond of blijft ze lekker thuis. De ene dag vraagt ze veel aandacht en lijkt niets goed te zijn, de andere dag speelt ze gezellig en zelfstandig. Rond 18:30 脿 19:00 gaat ze naar bed. Dit allen is alleen op vrije dagen van mij natuurlijk ;) Als ik werk gaat het allemaal net even anders.

5 maanden geleden

Ik ben hoogzwanger van de derde. Heb nu een kindje van 5 en mijn peuter is 2 jaar en 8 maanden. Hij slaapt nog 2 uurtjes overdag. Meestal van 11 tot 13 maar nu ik de oudste niet van school hoef te halen in de vakantie slaapt hij soms ook van 12 tot 14 of 12.30 tot 14.30 als we in de ochtend weg zijn. Avondeten is bij ons tussen 17.30/18.00 daarna nog even spelen en alles samen opruimen. Dan rond 18.30/18.45 naar boven. Nou eerder we klaar zijn met douchen, aankleden en ontelbaar voor boekjes voorlezen馃お is het al rond half 8 en dan slapen. Onze peuter doet het prima op dit ritme.