10 Reacties
3 jaar geleden
Er zit verschil in het soort fleece. Je hebt synthetische fleece en fleece van katoen. Kan me voorstellen dat het uitmaakt welk soort je kiest met oog op warmte kwijt kunnen inderdaad.
Wij zijn zelf ook snel overgestapt op een slaapzak maar vonden ledikantdekens toch een uitkomst. Ze kunnen ook mee in de kinderwagen namelijk en later wilde mijn dochter geen dikke slaapzak maar is wel een koukleum dus werd ze alsnog lekker ingestopt met een ledikantdeken.
Ik heb toen 2 dekens gekocht van koeka die hebben we tot aan de zomer nog regelmatig gebruikt hier. In de herfst gaat ze er denk ik onder in haar nieuwe bed.
Het zijn prijzige dingen maar ze gaan lang mee gelukkig 😀
3 jaar geleden
Toen na de geboorte de kraamzorg bij me thuis kwam zei ze me direct dat de fleecedeken die er lag niet handig is ivm reguleren van temperatuur. Had gelukkig nog een oude wollen deken liggen (van m’n vader als baby). Enorm lelijk, maar wel perfect voor de kleine. Ben met een week alsnog overgegaan op een slaapzak, dus blij geen geld te hebben uitgegeven aan een deken.
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een wiegdeken, die zijn wat kleiner, maar ook in het ledikantje groot genoeg in het begin, en past makkelijker in de kinderwagen
3 jaar geleden
Reactie op e242
M’n moeder heeft een paar dekentjes gebreid en gehaakt. Ik wil deze keer ti ...
Klopt! Ik gebruik altijd Julia, dit breit lekker dik. Enige nadeel is dat dit 80% acryl, 20% wol is. Dus nog altijd niet optimaal. Maar ik brei alleen klein formaat, voor in de box/wandelwagen etc. Nu ook bezig met een voetenzak voor de maxicosi.
3 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Klopt! Ik gebruik altijd Julia, dit breit lekker dik. Enige nadeel is dat d ...
Onze dochter kon de temperatuur niet goed regelen in het begin en toen moesten we van de kraamzorg ook een wollen deken hebben, dus ik mijn moeder gebeld om 23.30 en die vroeg wat het uitmaakte. Weet jij wat het verschil is met acryl?
3 jaar geleden
Reactie op e242
Onze dochter kon de temperatuur niet goed regelen in het begin en toen moes ...
Wol (en ook katoen) is beter met temperatuur reguleren. Acryl en andere synthetische stoffen kunnen snel te warm worden, omdat je kleintje de warmte dan juist niet meer kwijt kan. Dit kan leiden tot warmtestuwing, wat een oorzaak voor wiegendood kan zijn.
Acryl kan daarnaast ook pluizen, wat bij de baby in de longetjes kan komen (dit is wel te voorkomen door een katoenen laken ertussen)