19 Reacties

5 maanden geleden

Jaa, mijn zoon van 16 maanden drinkt in de ochtend en voor het slapen uit de fles met halfvolle melk. Ik maak me er niet zo druk om. 🥰

5 maanden geleden

Onze dochter drinkt heel de dag nog uit een flesje en vind het ook wel prima. Het schijnt ook dat de zuigkracht die ze geven aan de fles goed is voor mond ontwikkeling

5 maanden geleden

Overdag drinkt ze uit een rietjesbeker water en aanmaaklimonade. Tot een week geleden kwam ze 1x per nacht voor een flesje uit een gewoon een flesje ja, ze dronk dan 180+6. We hebben als tip van de huisarts meegekregen gewoon 180 water erin te doen maar elke dag af te bouwen met een schepje. Totdat ze op een gegeven moment enkel nog water dronk als ze wakker werd, nu slaapt ze gewoon door.

5 maanden geleden

Mijn dochter drinkt ook uit fles. Vindt ze fijn dus ik laat haar lekker. Overdag krijgt ze ook nog fles. Ze drinkt wel uit een rietjesbeker of zo’n 360 beker maar nooit genoeg dus ik geef haar met alle liefde nog een flesje

5 maanden geleden

Hier ook in de ochtend en avond nog een melkfles. Ik dronk zelf ook tot 4 jaar 's ochtends Yoghurt uit een flesje (was makkelijk met twee grotere zussen) en heb er ook niks aan overgehouden. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je ze wel uit een open beker leert drinken, maar die 2 keer op een dag kan geen kwaad denk ik. Waarom adviseerde het CB dit?

5 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Hier ook in de ochtend en avond nog een melkfles. Ik dronk zelf ook tot 4 j ...
Edit: overdag gebruimen we dus uit een open beker en rietjesbeker.

5 maanden geleden

Hier drinkt onze kleine man nog 3 flesjes: ochtend, middag en voor t slapen, we zijn die van de middag aan het afbouwen. Wilt vrij weinig overdag wat anders drinken denkend aan: water, slimpie ranja, lauwe slappe thee, melk. Allerlei bekers al geprobeerd, soms geven we een flesje met wat anders te drinken ipv kv om het toch maar aan te blijven bieden.

5 maanden geleden

Hier ook smorgens (pap) en savonds een flesje melk. Niks mis mee hoor, en overdags uit een rietjes beter en uit een glas. Maak je niet druk 😘

5 maanden geleden

Maak je niet druk 😬 zolang ze niet heel de dag loopt te tutteren met een fles in d'r mond valt het allemaal vast wel mee. Hier drinkt ze ook nog twee flesjes gewone warme melk uit het flesje, de rest gewoon water uit haar rietjesfles.

5 maanden geleden

Hier drinkt ze in de ochtend en avond nog een fles hoor! Mijn moeder is tandartsassistente en zij zegt; zo lang ze er niet de hele dag op zuigt is het prima. Een speen is erger zegt de tandarts

5 maanden geleden

Hier drinkt ze ook uit haar fles (ochtend en avond pepti). Overdag drinkt ze nog lang niet genoeg uit een beker (verschillende opties in huis), dus ook overdag bied ik haar nog 3x een fles met wat thee, drinkt dan wel. Vind het belangrijker dat ze genoeg vocht krijgt 🙂. Hier heeft het CB er trouwens niks over gezegd, waarom zouden ze adviseren ermee te stoppen? Ik zou me er ook niet te druk om maken...

5 maanden geleden

Hier ook, 16 maanden en voor middagslaapje en avondslaap een flesje. Niks over gezegd bij het CB?

5 maanden geleden

Ow ik maak me te druk lees is😅🙊🙏 Cb adviseerde om met 1.5 jaar van flesje af te zijn en alleen beker of rietjesbeker te doen ivm mondontwikkeling oid. Nu denk ik idd ook, ach, die 2x die ze drinkt uit n flesje per dag🙊😅

5 maanden geleden

Tis maar een advies he, je bent het niet verlicht om op te volgen. 😗

5 maanden geleden

Reactie op Bear

Tis maar een advies he, je bent het niet verlicht om op te volgen. 😗
Snap ik. 🙂

5 maanden geleden

Alleen nog avondfles en die wilt ze echt nog graag dus wij geven die nog steeds. Komt vanzelf wel als ze deze niet meer wilt

5 maanden geleden

Hier drinkt onze dame de fles voor het slapen ook nog uit de zuigfles. Overdag uit een rietjes beker of gewone beker. Wij hebben bij 15 maanden niets gehoord van het CB.

5 maanden geleden

Oh joh, hier ook na het wakker worden ‘s ochtends en ‘s avonds voor het slapen. Beide momenten krijgt ze dan gewoon normale halfvolle melk. Zou je er idd niet te druk om maken, zoals anderen ook al zeggen☺️

5 maanden geleden

Hier snachts nog 1x voor een fles. Inmiddels al zo goed als afgebouwd..maaar.... Ze blijft komen. Ze krijgt nu 150ml water met een halve schep... Dus is meer een waterfles, terwijl ze ook een beker in bed heeft.. begint nu wel irritant te worden, aangezien ik 31 weken zwanger ben en we haar voor die tijd eraf wilde hebben🤣 Willen steeds minder geven, maar als die op is blijft ze er nog aandrinken, dus durven niet minder te geven.. zijn bang dat ze dan niet meer wil slapen 😅🙈