54 Reacties

één jaar geleden

Reactie op rbnvndm

Ja denk dat we dat maar eens moeten proberen... inderdaad in sommige gevall ...
Jaa snap ik.. maar zijn verhalen is dat echt waar.. ik heb ook dat soort baby's in de omgeving maar daar is de rest verre van zo perfect dan als t het laten blijken... een baby die tot 9 uur slaapt maar waarvan je 10 x er uit moet voor de speen ben je nog dood op.. snapje wat ik bedoel♡

één jaar geleden

Reactie op Liesje98

Jaa snap ik.. maar zijn verhalen is dat echt waar.. ik heb ook dat soort ba ...
Ja snap zeker wat je bedoelt... voelt ergens ook alsof ik niet mag klagen, omdat hij al zoo snel doorsliep. Maar het tijdstip waarop hij zijn dag begint is voor ons gewoon killing.

één jaar geleden

Reactie op rbnvndm

Ja snap zeker wat je bedoelt... voelt ergens ook alsof ik niet mag klagen, ...
Ja snap ik hoor! We doen op vrije dagen om en om uitslapen en we liggen er om 22 uur echt zelf wel in dan is t voor ons nog goed te doen..

één jaar geleden

Reactie op EsAn

Hmm en dan een keertje een powernap rond 7 uur sochtends proberen, dat je d ...
Lijkt me juist moeilijker als hij eerder dutje gaat doen toch? Ik heb het echt al eens geprobeerd te verschuiven, werkt niet zo goed... en hij is rond 18:00 eigenlijk al klaar met de dag. Begint het hangerige al

één jaar geleden

Reactie op rbnvndm

Lijkt me juist moeilijker als hij eerder dutje gaat doen toch? Ik heb het e ...
Ik volg een slaap-account op Instagram die dit adviseren bij vroeg wakker, maar kan juist ook zijn dat hij te veel overdag slaapt ja. Lastig hoor! Maar wat hieronder ook wordt gezegd, herkenbaar dat het sowieso erop uitkomt dat je weinig slaapt. Ik ga er nog meerdere keren per nacht uit voor een voeding bijv. Sterkte!

één jaar geleden

Poeh ik zou er voor tekenen haha, hier nog elke 3 a 4 uur!

één jaar geleden

https://instagram.com/slaaptipsvoorbabys.nl?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 👍🏼

één jaar geleden

Zou inderdaad Slaaptipsvoorbaby’s eens checken. Wellicht kun je het ochtendslaapje iets gaan inkorten, en het laatste dutje weglaten als hij tot 15 uur bijv slaapt. Met 7 maanden kunnen ze vaak wat langer wakker blijven als ze een goede middagslaap hebben gehad. En dat je dan ervoor kiest om de voeding een half uur te vervroegen zodat hij rond 19 uur op bed ligt. Ik heb begrepen dat de slaapcoaches van slaaptipsvoorbaby’s goede zijn, zelf geen ervaring mee.

één jaar geleden

Reactie op Hiskia89

Poeh ik zou er voor tekenen haha, hier nog elke 3 a 4 uur!
Haha hier nog vaker 😅 vanmorgen nog artikel gelezen dat het iets positiefs is voor zowel kind als moeder 😆

één jaar geleden

Reactie op Passiebloem

Zou inderdaad Slaaptipsvoorbaby’s eens checken. Wellicht kun je het ochtend ...
Sorry slaaptips voor baby's moet je dus echt niet in huis halen. Standaard schema die niet past bij je kindje. Mijn advies zijn start met de cursus bij liefde van een moeder, zij belicht heel veel kanten van slaap waardoor je enerzijds dingen snapt en anderzijds duiven kan aanpassen. Je kindje wakker houden tot 9.00 is echt vragen om problemen. De wakkertijd is in ieder geval voor de meeste babies van die leeftijd te lang. Zo maar even wat ideeën voor jullie. Laat je kindje dutjes doen volgens zijn wakkertijd maar plan tijdelijk een 4de dutje aan het einde van de middag/begin avond. Start de nacht later, zou zomaar kunnen dat je kindje dan beter slaapt. Haal serieus geen slaapcoach in huis uitgezonderd gentle kid of liefde van een moeder. En stuur gerust een pb als je wil sparren

één jaar geleden

Onze dochter van 7,5 mnd gaat tussen 21.00 en 22.00 naar bed en wordt normaal tussen 09.00 en 10.00 weer wakker. Ze krijgt dan haar eerste fles en daarna brood met fruit. Tussen 13.00 en 14.00 krijgt ze de volgende fles en gaat ze naar bed. Ze slaapt dan meestal tot 15.30/16.00 soms wat langer. Er zijn ook dagen dat ze letterlijk maar 2 kleine slaapjes van 15 min doet en om 21.00 nog klaar wakker is. Wij laten onze dochter vooral zelf haar ritme aangeven (vandaag toevallig om 20.30 in bed, was vroeger wakker vanmorgen) door goed naar haar gedrag te kijken. CB gaf ook aan dat je een kind niet kunt dwingen. Je kunt hoogstens de slaapmomenten aanbieden en zorgen voor een rustige, veilige omgeving. Meer kun je niet doen. Ik merk wel dat als ik gestressed ben over haar slapen (rond 4 mnd regressie gehad) dit ook invloed heeft op haar.

één jaar geleden

Kleine toevoeging, na haar middagdutje krijgt ze rond 17.00/17.30 warm eten en tussen 21.00/22.00 haar laatste fles. In die tussentijd slaapt ze dus niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Wao

Sorry slaaptips voor baby's moet je dus echt niet in huis halen. Standaard ...
Ik wil graag even sparren! Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, weet niet hoe ik je anders een PB kan sturen. Bedankt in elk geval!

één jaar geleden

Bureau van slaap op instagram heeft hele goede tips! Heel laagdrempelig, werkt mega goed voor onze dochter :)

één jaar geleden

Reactie op Wao

Sorry slaaptips voor baby's moet je dus echt niet in huis halen. Standaard ...
Wat een onzin. Het is een suggestie, net als dat jij liefde van een moeder aandraagt. De meeste slaapcoaches zijn gecertificeerd en geven goede tips, zonder dat je direct schema’s moet gaan hanteren. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

één jaar geleden

Reactie op Wao

Sorry slaaptips voor baby's moet je dus echt niet in huis halen. Standaard ...
Niet mee eens hoor, ik vind dat slaaptipsvoorbabys.nl juist heel veel opties biedt. Veel verschillende tips en zo kun je toch zelf kijken welke je zelf wil toepassen? Beetje kort door de bocht om dit meteen zo stellig af te raden.

één jaar geleden

Hier ook 5 uur, maar vaak na een fles wil ze nog wel even slapen. Ik houd de kamer goed donker zodat ze niet door heeft dat het buiten licht is. Dus goede gordijnen en zorgen dat het overloop niet licht is als je de deur open doet. Kan zijn dat jouw kindje echt klaar wakker is maar misschien het proberen waard?

één jaar geleden

Ik heb via Amazon een verduisterend opplak gordijn. Sindsdien gaat het nog beter. En ongemerkt zijn we in het 2-3-4 schema beland. Na de nacht ongeveer 2 uur wakker, dutje, 3 uur wakker, dutje, 4 uur wakker nacht in. 4 uur red ze net niet. Verder kijken we echt naar signalen. Eerder moe is eerder slapen en dan schuift alles wat. Maar we proberen wel rond half 8 naar boven te gaan zodat we zelf ook nog wat aan onze avond hebben. Dan slaapt ze door tot half7/7 uur. Soms half 8.

één jaar geleden

Hi! Wij zijn met 6 maanden oud met een slaapcoach aan de slag gegaan. We hadden een online cunsult geboekt van een uur. Na dit gesprek kregen we een plan op maat. En ik overdrijf echt niet.. na 2 nachten sliep onze zoon door van 19:00 tot 06:00. Nu al een maand zo! Wij hebben geboekt bij slaap tips voor baby’s . Na 6 maanden bijna elke 2 /3 u in de nacht eruit naar doorslapen. Dikke aanrader dus!

één jaar geleden

Reactie op Wao

Sorry slaaptips voor baby's moet je dus echt niet in huis halen. Standaard ...
Wij hebben ook slaaptips voor baby’d ingeschakeld en het werkte echt heel goed. Na 2 weken goed naar ons kindje kijken hebben we het hier en daar een klein beetje aangepast, maar echt niet veel. Je moet het schema die ze geven als leidraad gebruiken en goed naar je kindje blijven kijken en als je merkt dat het goed gaat maar als je net dat ene even aanpast naar wat net beter zou zijn dan is het toch helemaal goed. Soms heb je net even iemand nodig die zegt welke kant je op moet gaan en je een houvast kan geven met hier en daar wat kleine aanpassingen dan gaat het soms gewoon beter :)