54 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Hi! Wij zijn met 6 maanden oud met een slaapcoach aan de slag gegaan. We ha ...
Wil je delen wat je gedaan hebt?

één jaar geleden

Reactie op Wao

Wil je delen wat je gedaan hebt?
Zeker! Elke keer als hij wakker werd dan haalde ik hem uit bed om ‘m te troosten of om ‘m een flesje te geven. Dat zijn we gaan afbouwen en ik haalde m niet meer uit bed. Hij verwachtte als ie wakker werd dat ik hem dan weer in slaap zou wiegen want dat heb ik altijd gedaan. We hebben m geleerd zelfstandig in slaap te vallen met liefkozende woorden en kusjes zonder m uit bed te halen. En ja we hebben wel de 5 min methode gebruikt want hij heeft dat even nodig om zelf in slaap te vallen.. in t begin heeeel moeilijk maar het was na 3 nachten dat ie al niet meer huilde en zelf in slaap viel. Daarnaast zijn we overdag ook met zijn slaapjes aan de gang gegaan. Ik deed alles op verzoek en volgde hem. Maar daardoor sliep hij overdag te lang waardoor hij snachts steeds wakker werd. En we zijn hem meer vaste voeding gaan geven.

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Zeker! Elke keer als hij wakker werd dan haalde ik hem uit bed om ‘m te tr ...
Zelf in slaap vallen doet mijn kleine prima, en we wiegen hem alleen soms bij het laatste slaapje in slaap. Ik heb het gevoel dat JJ overdag ook teveel slaapt, waardoor hij zo vroeg wakker is. Maakte jullie hem dan wakker als hij te lang sliep? Ik doe dat ook soms, maar dan ligt hij al zeker 2 uur te slapen voor de tweede keer.

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Hi! Wij zijn met 6 maanden oud met een slaapcoach aan de slag gegaan. We ha ...
Die van 109,-? Dat valt opzich nog wel mee...

één jaar geleden

Reactie op KimTheulings

Ik heb via Amazon een verduisterend opplak gordijn. Sindsdien gaat het nog ...
Ja dat 2-3-4 hoor ik vaker. Kamer is wel echt donker genoeg, daar ligt het niet aan. Ook heb ik white noise aan. Maar bedankt voor je tip!

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Hier ook 5 uur, maar vaak na een fles wil ze nog wel even slapen. Ik houd d ...
Ja dat was hier eerst ook, dan sliep hij door tot 08:30. Dat was echt heerlijk 🥺 nu niet meer...

één jaar geleden

Reactie op DL1390

Bureau van slaap op instagram heeft hele goede tips! Heel laagdrempelig, we ...
Thanks!

één jaar geleden

Reactie op rbnvndm

Die van 109,-? Dat valt opzich nog wel mee...
Ja die inderdaad! Ik zal erbij zeggen dat haar schema aangaf dat hij zijn 3e slaapje maar een kwartiertje mocht slapen om het te halen tot aan 19;00. Maar daar hebben wij 3 kwartier van gemaakt. Dus haar uitleg en schema geven je een houvast, maar doe vooral wat goed voelt! Ik had t persoonlijk even nodig dat iemand tegen me zei dat ik hier even doorheen moest en deze kant op “moest” gaan. Voor mijn gevoel doe ik altijd maar wat en hoe goed ik ook naar mn zoontje keek en hem in alles volgde en alles op verzoek deed. Ik had t even nodig om te horen wat ik zou kunnen doen om hem uiteindelijk langer en beter te laten slapen. Ik was kapot van de gebroken nachten en nu ben ik en mijn vriend zijn nu leukere ouders omdat we allemaal nu een goeie nachtrust hebben en een betere structuur. (Hele verdediging waarom wij deze stap hebben genomen haha)

één jaar geleden

Reactie op rbnvndm

Zelf in slaap vallen doet mijn kleine prima, en we wiegen hem alleen soms b ...
Voorheen maakte ik hem nooit wakker want ik las overal slapen doet slapen. Maar nu maken we hem wel wakker ja :) Als hij overdag te veel slaapt dan is zijn slaappotje al te vol voor de nacht.. Baby’s zijn geen robots met een strak schema, maar het is wel logisch dat als hij overdag zo veel slaapt, hij dit snachts niet zo veel nodig heeft Zijn “slaapschema is nu zo: 06:00 opstaan 08:30 tot 09:30 slapen 12:00/12:30 tot 14:00/14:30 slapen 16:00/16:30 tot 16:45/17:15 slapen 19:00 naar bed tot 06:00 slapen Maar ik zou zeggen schakel een instantie in waar jij je fijn bij voelt en ga ermee aan de slag :) Ik heb er veel aan gehad en misschien heb ik geluk dat na 2 / 3 dagen hij zo door slaapt na 6 maanden meerdere malen eruit te moeten in de nacht en om 05:00 opstaan. Misschien duurt het bij anderen wat langer maar als je t niet probeert dan weet je het niet :)

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Zeker! Elke keer als hij wakker werd dan haalde ik hem uit bed om ‘m te tr ...
Fijn dat het goed is bevallen. Ik zou zelf nooit de 5 minuten methode gebruiken en aanraden en alle ouders die dit wel willen gebruiken de podcast laten luisteren van liefde van een moeder. De vraag is namelijk of je kindje daadwerkelijk slaapt of gewoon in bed ligt omdat hij geleerd heeft dat er niet op zijn gehuil gereageerd wordt. Ieder kindje is anders maar ik vind het echt belangrijk dat ouders vertellen dat bij slaaptrainen dus ook huilen hoort

één jaar geleden

Ik heb laatst met een slaapcoach een gesprek gehad, omdat ons meisje van 7 maanden elke 2 uur wakker is en tussen 3 en 5 altijd aan het krijsen is. Die gaf aan dat wij als Nederlandsers kindjes te vroeg naar bed doen. Als ze om 19 uur gaan slapen is het normaal dat ze om 5 uur weer wakker zijn. Dan hebben ze al 10 uur geslapen namelijk wellicht proberen om je kindje later op bed te leggen? De slaapjes iets anders indelen om te zorgen dat hij om 21.00 op bed kan en dan misschien wel iets later wakker wordt? Geen idee of heet werkt hoor! Maar dat is wat de slaapcoach ons vertelde ookal had het niks te maken met ons slaapproblemen, haha! Ik zou er een moord voor doen als ons dochtertje van 19/19.30 tot 5 zou slapen🤭

één jaar geleden

Reactie op Wao

Fijn dat het goed is bevallen. Ik zou zelf nooit de 5 minuten methode gebru ...
Ik denk niet dat ik me af hoef te vragen of hij gewoon wakker ligt en heeft geleerd dat ik toch niet kom als hij huilt. Want wij reageren wel degelijk op zijn huil. Er zijn maar 2 nachten geweest waarop we echt die 5 min methode hebben hoeven doen. Als hij nu steeds wakker wordt na zijn slaapje huilt ie ook en komen we meteen. Dus nee, mijn kind denkt absoluut niet dat ik toch niet kom. Maak mensen toch niet zo bang dat je je kindje niet even mag laten huilen voor 5 min. Langdurig en consistent niet reageren op het huilen van je kind is mega schadelijk. Niet 2 nachten de 5 min methode gebruiken. Er wordt bij ons altijd gereageerd op hem als ie huilt

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Ik denk niet dat ik me af hoef te vragen of hij gewoon wakker ligt en heeft ...
Even reagerend op mijn eigen bericht. Ik hoop dat iedereen doet wat voor hem/haar goed voelt en succes met al die kleintjes ❤️

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Even reagerend op mijn eigen bericht. Ik hoop dat iedereen doet wat voor ...
Zo is dat! 😊