5 Reacties
3 jaar geleden
Dit staat op in dr bijsluiter, je kunt het dus gewoon gebruiken als het korter dan 3 weken is. Hopelijk heb je er wat aan. 😊
Overgang in de moedermelk: Ja, de concentratie in de melk is 30–40% van de serumconcentratie. Wordt voor een deel geïnactiveerd door het in de moedermelk aanwezige calcium. Farmacologisch effect: Theoretisch zijn ongunstige beïnvloeding van bot- en tandontwikkeling van het kind mogelijk; bij korte kuren doxycycline is dit echter onwaarschijnlijk. Bij het gebruik tijdens lactatie gedurende maximaal 3 weken, zijn geen nadelige effecten van tetracyclinen op de zuigeling bekend. Advies: Kan kortdurend worden gebruikt (< 3 weken). Vermijd langdurig gebruik (zoals voor de indicaties acne of rosacea).
3 jaar geleden
Is er geen andere kuur mogelijk (volgens mij is Azitromycine eerste keus). Ik ben bij mijn oudste gestopt toen ik een kuur doxy moest. Hij had toen wel al tandjes en na veel overleg met apotheker werd dat toen echt afgeraden. Maar begrijp van de info in de reactie hierboven dat het beleid aangepast is.
Ik kijk standaard op lareb met medicatie en borstvoeding.
3 jaar geleden
Reactie op Col22
Is er geen andere kuur mogelijk (volgens mij is Azitromycine eerste keus). ...
Bedankt! Hier is ze bijna 6 maanden en net gekolfd en zit ook wel aan het einde van de borstvoeding. Dus denk dat ik dit dan ook het einde laat zijn.. wilde het heel "natuurlijk" laten stoppen maar ze krijgt dus al kunstvoeding en hapjes eet ze heel goed.