Mijn man en ik brengen onze dochter om en om naar bed. Ritueel doen we hetzelfde: schone luier, omkleden, tanden poetsen, slaapzak aan en een flesje. Daarna leggen we haar in bed, aaien we even over haar rug en gaan we naar beneden. Nouja, mijn man gaat naar beneden en is al met al 15-20 minuten bezig. Ik daarentegen ben ongeveer een uur bezig en heb naar mijn idee alles geprobeerd. Na een aai over de rug weglopen resulteert in huilen. Ik wacht dan 5 minuten af maar vaak wordt ze snel overstuur (snikkend ademhalen) en dan ga ik eerder naar boven. Of ik blijf in haar kamer over haar rug aaien terwijl ze stil ligt maar na een tijdje duwt ze zich op tot zitten en daarna gaat ze staan. Ze wil eigenlijk gewoon dat ik met haar rond ga lopen en met haar ga knuffelen. Dit is frustrerend, helemaal als mijn man komt helpen en het dan binnen 5 a 10 minuten gepiept is. Is dit herkenbaar voor iemand en zo ja hebben jullie tips? Overdags speelt dit trouwens helemaal niet en kan ik haar gewoon weg leggen voor haar slaapje in 5 minuten. Dan huilt ze ook wel eens maar dit duurt dan maar 2 minuten en hierbij produceert ze niet eens tranen, daarna valt ze toch in slaap.