17 Reacties

17 dagen geleden

Hier is het sinds een paar dagen ook in de avond wat moeilijker. Ook een vast ritme: omkleden tandenpoetsen, bij het bedje voorlezen en nog even bv. Dan kus en slapen. Nu is het hier ook krijsen zodra ik wegloop. Ga dan na een aantal min terug en dan neem ik hem weer op schoot om te knuffelen en mag hij nog wat drinken. Vaak gaat hij daarna slapen. Alsof hij nog even dat knuffel momentje nodig heeft of zo? Dus misschien nog even een knuffel momentje samen? Lastig hè als ze het nog niet kunnen vertellen wat er is 😨

17 dagen geleden

Hoelang slaapt ze nog overdag? Is ze moe genoeg bij het naar bed gaan? Kan ook een piek in de verlatingsangst zijn

17 dagen geleden

Reactie op Huismeteentuin

Hoelang slaapt ze nog overdag? Is ze moe genoeg bij het naar bed gaan? Kan ...
Ze doet 1 slaapje van 2/2.5 uur. Maar dat doet ze al vanaf 11 maanden.. dus dat kan het niet zijn want dat is ze wel gewend..

17 dagen geleden

Reactie op SalamHallo0492

Hier is het sinds een paar dagen ook in de avond wat moeilijker. Ook een va ...
Ohh ja zo herkenbaar. Hopelijk valt het mee en is het een fase. Lees net veel over sprong 10 en dat herkennen we wel op heel veel punten dus vrees dat dat het is. Maar het is zeker pittig! Knuffelmomentje extra ga ik proberen. Hopelijk is jou kleintje er ook snel doorheen, succes!!

17 dagen geleden

Hier hetzelfde sinds enkele weken. Samen slapen helpt (maar dat toen we liever niet teveel) en haar naar beneden halen en weer terug gaat ook wel eens goed. Deze avond viel ze in slaap bij mijn man en dan kunnen we haar ook gelijk wegleggen. Beginnen er ook echt klaar mee te zijn maar niks helpt wat we uit proberen. (Vandaag keer 1 slaapje overdag bijv) Ze is nu 16 maanden.

17 dagen geleden

Reactie op Boukje88

Hier hetzelfde sinds enkele weken. Samen slapen helpt (maar dat toen we lie ...
Ja hier is samen slapen ook geen optie helaas.. ze heeft dat nooit gedaan en we hebben et wel is geprobeerd als ze niet lekker was maar dat resulteerde in nachten wakker en niet slapen juist. Balen dat je er ook last van hebt maar fijn dat er herkenning is en niet de enige zijn. Succes!! Hopelijk is het een fase en is het snel voorbij

17 dagen geleden

Ohhh dit hebben wij ook gehad, duurde ongeveer 3.5 week 😴 eerst sliep ze voor 21:00 niet, dus bleef ze bij ons in de woonkamer spelen. Daarna merkten we dat dat niet meer werkte omdat ze te huilerig werd van de vermoeidheid, maar ze begon al te schreeuwen voordat we een stap in haar kamer hadden gezet. Wij legden haar dan bij ons op bed en gingen dan wachten tot ze sliep zodat we haar daarna slapend konden overleggen in haar eigen bed en kamer. We negeerden haar dan wel een beetje, dan had ze door dat het tijd was om te slapen. Op een gegeven moment hebben we haar bedje in onze kamer gezet en haar in haar eigen bed gelegd en gewacht tot ze sliep. Uiteindelijk gewoon weer in haar eigen kamer gelegd en haar een klein half uur laten mekkeren. Daarna was het weer over.. moet wel zeggen dat ze 4 kiezen en twee tanden tegelijk kreeg dus waarschijnlijk ook een beetje behoefte had aan nabijheid van ons.

17 dagen geleden

Hier het zelfde.. We laten ze savonds bij ons op bed in slaap vallen en dan leggen we d'r over in haar eigen bed.. Vind het zo raar wat nou het verschil is tussen de slaapjes overdag en savonds 🤷🏻‍♀️

16 dagen geleden

Pff wat een gedoe. Hier valt ze helaas ook niet makkelijk bij ons op bed in slaap dus overleggen is niet echt een optie. We modderen maar door en hopelijk is het snel voorbij. 😔

16 dagen geleden

De 18 maanden slaapregressie? Die kan al beginnen bij 16/17 maanden. Wij hebben dit ook. Ik vind laten huilen zo lastig. Ik heb alles geprobeerd. Op haar kamertje zitten. Haar op m’n borst houden. Samen slapen. Niks helpt. Vanavond hebben we haar laten huilen. En ze is voor het eerst deze week voor 20:00 uur gaan slapen. Net even bij dr gekeken en ze ligt vredig te slapen. Wat een lastige periode is dit. Ik las dat ze nu grenzen gaan opzoeken en weten dat je wel komt als ze blijven huilen. Zo zo zo moeilijk

16 dagen geleden

Reactie op CRLS2010

De 18 maanden slaapregressie? Die kan al beginnen bij 16/17 maanden. Wij he ...
Jaaa vreselijk he.. hier ook weer een avond vol huilen. 😔 Maar idd nu een vredige slaper. Hopelijk ist snel voorbij!! Succes!

16 dagen geleden

Reactie op Esther-x

Jaaa vreselijk he.. hier ook weer een avond vol huilen. 😔 Maar idd nu een ...
Nou inderdaad! Ik las dat het wel zes (!!!) weken kan duren met de piek op drie weken. Ik hoop dat dit dan de piek is 😂

16 dagen geleden

Reactie op Esther-x

Jaaa vreselijk he.. hier ook weer een avond vol huilen. 😔 Maar idd nu een ...
Hoe lang huilt hij /zij dan? Ik kan het echt maar max 15min aan en dan voel ik me al helmaal verschrikkelijk..

16 dagen geleden

Reactie op NaNa22

Hoe lang huilt hij /zij dan? Ik kan het echt maar max 15min aan en dan voe ...
Ik voel me ook vreselijk erbij maar na alles te hebben geprobeerd hebben we der een avond gelaten.. en dat houdt ze zo 60/70 min vol. Tis echt absurd 😅 dus vandaar dat we maar steeds erheen gaan

16 dagen geleden

Reactie op Esther-x

Ik voel me ook vreselijk erbij maar na alles te hebben geprobeerd hebben we ...
Poe ja niet te doen 🥺

16 dagen geleden

Bij ons hetzelfde. Heb me er maar aan over gegeven. We blijven nu bij hem op zijn kamertje zitten, maar wel op afstand en zonder echt contact te maken. Hij gaat dan ook eerst spelen maar dan laat ik hem maar een beetje. Als het te lang duurt zeg ik ga maar liggen, als hij dat dan niet doet leg ik hem zelf neer en ga weer op afstand zitten. Kan wel soms tot een half uur duren, maar hij gaat wel vrolijk slapen.

14 dagen geleden

Reactie op Esther-x

Ze doet 1 slaapje van 2/2.5 uur. Maar dat doet ze al vanaf 11 maanden.. dus ...
De slaapbehoefte neemt af als ze ouder worden, dus dat kan het misschien ook juist wel zijn. Hier wordt de slaap snachts echt slechter als hij overdag langer dan 1,5 uur slaapt. Bij iets langer wordt het echt spoken snachts.