6 Reacties

één jaar geleden

Pff intens heee. Begrijp helemaal dat dit veel van jullie vraagt. Slaap is heilig.... pittig dit. Houden jullie een bepaald ritme aan? Bij ons heeft een slaapcoach meegekeken. En zij benoemde; het ritme van de dag is een ritme van de nacht. Dus overdag romnelig is snachts rommelig.. ( niet altijd waar, maar vaak wel) Zij adviseerde overdag het 2-3-4 ritme. (Dat zijn de wakkertijden) 2 uur wakker, 3uur wakker etc. Dus bij ons; 7u wakker = 9u weer slapen. 9-10 slapen. 13.00 weer in bed( = 3 uur later) Dan om 15.00 wakker. = 19.00 in bed voor de nachtslaap. Dat is een ritme die je vanaf ongeveer 8 maanden tot aan 18 maanden aan houd ( totdat ze overgaan op 1 slaapje) Misschien de moeite waard om eens te proberen om zo te kijken wat het voor de nacht gaat doen? Geen idee hoor.. ook maar een moeder die meedenkt.😊

één jaar geleden

Hi! Ik lees even mee want bij ons precies het zelfde. Kapot zijn we 😭

één jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Pff intens heee. Begrijp helemaal dat dit veel van jullie vraagt. Slaap i ...
Bedankt voor je reactie, lief! Wij houden wel een ritme aan, bij ons zoontje hebben wij 2 slaapcoaches ingeschakeld. We weten inderdaad wat dingen over bepaalde schema's. Die wij nu toepassen is eigenlijk het 2-3-4 schema. Overdag slaapt ze eigenlijk altijd goed en rustig dus dat is het gekke....

één jaar geleden

He gatsie.. jammer dat het ondanks dat niet werkt.... pfff frustrerend hoor. Maar je doet het goede, met liefde voor je kind zorgen.🥰 Wij zijn snachts gaan werken met de check methode. Echt soms wel een kwartier laten huilen en dan pas terug, duurde 2 nachten en toen had ie door dat die nachtvoeding niet meer kwam... je moet wel ff sterk zijn hoor. En het kunnen. ( misschien vind je me wel een loedermoeder haha) maar wieweet ook een manier voor jou... ze zeggen, iedere keer hetzelfde, zo wordt je voorspelbaar... ik riep maar wat hoor hihi. you can do it!

één jaar geleden

Wat gebeurt er in de nacht? Slaapt ze in haar eigen kamer, is ze onrustig (misschien krampjes van het avondeten), is ze overstuur? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Heeft ze misschien trek in de nacht? Mist ze steeds haar speentje? Zit ze in de 8/9 maanden slaapregressie? Heeft ze last van verlatingsangst? Of is het al veel langer gaande?

één jaar geleden

Hi mama, pittig hè. Wij hebben ook een kindje die niet meer dan 2 heel soms 3 uur achter elkaar slaapt, en dan maar 1x. Dan is het terug naar elk uur of 1,5 uur. Mijn zoontje kan niet zelf in slaap vallen en heeft de borst nodig om weer door te slapen. Hij wordt zonder huilen wakker, zoekt m’n borst en slaapt 9/10 keer weer snel door. Alleen ja, je bent toch steeds onderbroken in je slaap. Wat hier heeft geholpen is, hoe stom het ook klinkt, het accepteren. Ik wil niet gaan slaaptrainen of laten huilen. We slapen veilig samen en dat geeft ons allemaal de meeste nachtrust. Ik wil igg zeggen dat je niks fout doet!! Sommige kindjes hebben gewoon wat meer moeite met leren slapen. Tip; maak een ‘schema’. Hier doe ik de hele nacht (want helaas hebben mannen geen Tieten) en in de ochtend om 6 breng ik hem bij m’n man en doet hij de ochtend tot werk. Hij begint ook wat later. Zo slaap ik nog even 2,5 uur door. En het wordt echt beter! Liefs