9 Reacties

茅茅n maand geleden

Ja hier ook z'n last van driftbuien alleen hier al sinds 13 maanden oud. Wij merken wel dat het heel erg mee speelt of ze moe is, honger heeft of ziek is dan heeft ze er veel meer last van dan als ze dat niet heeft ook wil ze heel graag dingen die echt niet kun. Ook is ze ook echt een buiten kind en is ze liever buiten dan binnen zo hadden we gisteren toen we gingen avond eten dat ze heel boos werd omdat we niet gingen buiten eten ( het begon op dat moment ook te regenen).

茅茅n maand geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Ja hier ook z'n last van driftbuien alleen hier al sinds 13 maanden oud. Wi ...
Hoe gaan jullie ermee om? Ik kan gelukkig wel goed rustig blijven haha. Maar kreeg hem deze keer echt niet rustig. Uiteindelijk maar nog een flesje gegeven (uiteraard niet naar zolder, want dan doet hij dit de volgende keer weer om zijn zin te krijgen). Gelukkig werd hij toen wel rustig na een flesje en boekje lezen. Dus denk ik dat dat flesje de boosdoener was haha.

茅茅n maand geleden

Hier ook vollop aan de gang. Afgelopen dagen op vakantie geweest in lauwersoog met minder slaap dan normaal. Mevrouw werdt echt boos bij alles. Echt pittig. Nu weer thuis en de structuur met slaapjes weer opgepakt en de driftbuien zijn zo goed als weg. Als ze er eentje heeft dan is het met een paar minuten weer klaar

茅茅n maand geleden

Hier ook al een tijdje. Heel erg eigen zin willen, drama maken als het niet mag of kan. Soms kan ze er enorm in blijven hangen en lijkt ze wel bezeten, vinden dat heel heftig. Ze is dan woedend en niet te troosten, wat je ook doet of aanbiedt. Wat helpt is dan wandelen of fietsen, dus liepen we vannacht om 00.15 uur buiten.. Vooral naar buiten gaan. Als ze moe is, is het erger. Kan zichzelf op de grond werpen, of uit je armen worstelen. Meisje met veel temperament, maar ook 1 met veel behoefte aan rust en ontprikkelen. Eigen keuzes kunnen maken en dingen op haar manier doen. Waren afgelopen week weg met familie, zaten in 1 huisje. Dit is niet goed voor haar, ze heeft rust en eigen tijd nodig. Zagen het aankomen, na 3 dagen had ze enorme driftbuien en was ze woest. Zijn maar eerder weg gegaan, want ze trok het niet. Zijn nu 2 dagen thuis en plukken er nog de vruchten van...

茅茅n maand geleden

Reactie op iiiertje

Hoe gaan jullie ermee om? Ik kan gelukkig wel goed rustig blijven haha. Ma ...
Wij praten rustig tegen haar en zeggen dat we begrijpen dat ze iets graag wilt maar waarom dat niet kan of mag. En als ze dat wil mag ze met ons knuffelen zolang als ze aangeeft dat nodig te hebben en als het echt niet werkt krijgt ze haar speen er ook bij en heel af en toe een klein flesje van 40 ml ongeveer

茅茅n maand geleden

Hier was het ook een tijdje raak. Maar ik bleef heel consequent wat niet mag mag niet en dan maar even schreeuwen of op de grond gaan liggen. Ik zei heel vaak als hij zon driftbui had; wat doe jij raaaar en dan keek ik er heel verbaasd bij. Dan moest hij soms wel om zichzelf lachen en was de bui over. Hij probeerde bijvoorbeeld ook telkens het keukenkastje open te doen, mijn decoratie van tafel te pakken etc. Maar ik bleef nee zeggen dat is van mama. Ineens lijkt de periode voorbij want als hij nu iets wil proberen wijst hij er alleen naar en als ik zeg nee dat is van mama accepteerd hij het en gaat hij spelen. Ik vond het een pittige periode maar consequent blijven en duidelijk nee zeggen en uitleggen waarom iets niet mag heeft hier dus wel geholpen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Z1234

Hier was het ook een tijdje raak. Maar ik bleef heel consequent wat niet ma ...
Ik ben idd ook consequent. Hoelang duurde die periode bij jou?

茅茅n maand geleden

Reactie op iiiertje

Ik ben idd ook consequent. Hoelang duurde die periode bij jou?
De echte driftbuien duurde hier denk ik 2 a 3 weken. Met intense dagen maar ook dagen met maar 1 korte driftbui haha. Nu kan hij soms nog wel een driftig ergens om worden maar het is niet meer dagelijks en de buien zijn ook niet meer zo heftig 馃檲

10 dagen geleden

Heb het nu twee keer gehad. Beide duurde allebei ruim een half uur. Beide totaal uit het niets begonnen ze. Op dat soort momenten lijkt ze ook wel helemaal buiten haarzelf. Ze wil niets, mag haar niet aanraken. Op dat soort momenten breekt me hart.