43 Reacties

één jaar geleden

Seabutter van puurgeluk zou j kunne proberen

één jaar geleden

Ik zelf heb ook een hele droge huid en eczeem, ons dochtertje ook helaas. Wij gebruiken Eucerin bad & douche olie atopic (witte dop), verkrijgbaar bij apotheken en via Belgische drogisterijen (goedkoper). Verder olie van Neutral en juist geen bodycreme's, vaseline al helemaal niet want dat droogt uit. Zelf heb ik ook een parfumallergie, denk aan wasmiddel en producten qua shampoo + nog teveel om op te noemen. Ons dochtertje reageert daar dus ook heel erg op, dit kan je ook eens laten testen of zelf mee stoppen. Voor tips mag je altijd een berichtje sturen.

één jaar geleden

Ik heb voor mijn dochtertje cetomacrogolcrème gekregen voor haar wangetjes. Deze zijn ook erg droog en schaal. Heb zelf eczeem en gebruik deze crème ook icm een andere crème. De huisarts gaf aan dat het vooral belangrijk is om de huid goed vet te houden.

één jaar geleden

https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-baume-light-ap-plus-m

één jaar geleden

Wij smeren de wangetjes van onze dochter met weleda weer en wind zalf en dat lijkt bij ons erg goed te werken

één jaar geleden

Las laatst dat eczeem met een laag vitamine d gehalte samen kan hangen. Geef je dagelijks vitamine d drupjes? Denk van die crème die je zelf gebruikt de ingrediënten van baby producten vergelijken en wat hier niet in voorkomt even googlen of huisarts vragen.

één jaar geleden

Ik heb creme van “Tiny Todd”. Kijk maar eens op die instagram ervan! Helemaal natuurlijk en Hypoallergeen 😊

één jaar geleden

Reactie op Ingmar Van Lagen

Seabutter van puurgeluk zou j kunne proberen
Moet je op de pagina van insta puur geluk store! Mega goeie recensies over eczeem en seabutter

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Ik heb voor mijn dochtertje cetomacrogolcrème gekregen voor haar wangetjes. ...
Wij hebben dat ook gekregen, maar die mocht ik dus niet blijven gebruiken. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-baume-light-ap-plus-m
Die gebruiken we tot nu! Vergeten te noteren… Deze werkte goed tot het buiten zo koud werd.

één jaar geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Wij smeren de wangetjes van onze dochter met weleda weer en wind zalf en da ...
Dat hebben wij ook geprobeerd, maar deze is helaas niet goed genoeg. voedend als crème voor onze zoon. Deze kan wel in combinatie met iets anders, denk ik

één jaar geleden

Las laatst dat eczeem met een laag vitamine d gehalte samen kan hangen. Gee ...
Ja, elke dag! We komen ook heel veel buiten, dus dat zou genoeg moeten zijn. Ik kan het inderdaad even laten controleren. Dank je!

één jaar geleden

Hier gebruik ik uierzalf bij m’n zoontje. Ook bekend met gevoelige huid enzo (dermatoloog, hormoonzalf) en dat werkt goed. Elke keer als we naar buiten gaan even in smeren en voor het naar bed gaan

één jaar geleden

Reactie op Herfst27

Wij hebben dat ook gekregen, maar die mocht ik dus niet blijven gebruiken. ...
De cetomacrogol mag je gewoon langer gebruiken, is een beschermende en verzachtende crème. Waarschijnlijk heb je die gekregen in combinatie met een hormoonzalf, die mag niet voor langere tijd gebruikt worden. Dus als dat goed werkt, lekker blijven gebruiken. Wij hebben dat ook gekregen van de huisarts, maar gebruiken ook de itch free oat crème van Tiny Todd.

één jaar geleden

Tinytodd!! Echt fantastisch spul

één jaar geleden

Hier ook een tijdje cetamacrogol crème met hormoon zalf maar wat voor mijn zoontje veel fijner was en fijner smeerde was de cetamacrogol zalf! Dus in plaats van crème om zalf vragen. (Smeert veeeeeel prettiger ook en reageerde onze zoon beter op)

één jaar geleden

Heey! Zelf ook JAREN bezig geweest een huiscreme te vinden waar ik tegen kon en mijn droge huid kon verbeteren. Eindelijk gevonden: dermolin. Zelf gebruik ik die ook voor mijn baby, soms even op haar wangen :)

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Heey! Zelf ook JAREN bezig geweest een huiscreme te vinden waar ik tegen ko ...
Haha *huidcreme

één jaar geleden

Reactie op Lilizzy

Heey! Zelf ook JAREN bezig geweest een huiscreme te vinden waar ik tegen ko ...
Ik heb ‘m vandaag gekocht. Eerst testen op mezelf. Ben benieuwd! Zo lastig, die zoektocht. Jarenlang gedacht dat ik gewoon een droge huid had (ook al zat ik onder de vellen na het smeren van allerlei crèmes). Tot ik ontdekte dat ik wss gewoon allergisch ben. 😅 Ook nooit foundation kunnen dragen daardoor. Nu begint de zoektocht voor m’n zoontje. Hopen dat Dermolin goed werkt voor ons. 😊

één jaar geleden

Onze dochter heeft ook al maanden eczeem. Ging lange tijd goed, maar sinds de weersverandering weer helemaal ontploft. Ze krabt de hele dag door, daardoor liggen bijvoorbeeld haar schouders helemaal open. Ze begint nu ook echt met mopperen als ze krabt. Het is echt heel zielig. Volgende week vrijdag mogen we eindelijk naar de kinderarts en eczeem verpleegkundige zodat er mee kan worden gedacht. Wij zijn er helemaal klaar mee.. 😞