43 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

De verpleegkundige hamerde vooral op het invetten. Minstens 2x per dag en 1 ...
Anders toch die cerave eens proberen? Ik hoef de hormoon zalf nu nog amper te gebruiken. Soms een plekje maar dan is 1x smeren al voldoende. In de zomer smeerde ik de cerave wel vaker. Vaak buiten met water spelen enzo. Nu is 1x per dag voldoende. Ze kunnen er overheen groeien en daar hou ik mij een beetje aan vast… Die cerave kan je bij de drogist halen. Hier was dit het advies van de dermatoloog. In ieder geval fijn dat je die pakjes hebt! En vergoed krijgt. Alle beetjes helpen 🥰 Succes!

10 maanden geleden

Voor invetten van eczeemhuid van onze dochter gebruik ik nu frambozenpitolie met sheabutter. Smeert heel fijn, haar huid gaat er echt heel goed mee! Zeker proberen waard, alleen niet heel voordelig. Je hebt echter weinig (goed opwarmen tussen je handen) nodig en doet er lang mee. Je kan ook kijken naar een kuurtje, wellicht zit het paardenmelkpoeder.

10 maanden geleden

Het enige wat voor ons hielp tegen de eczeem was zuurstof. We hebben gesmeerd en gesmeerd en gesmeerd met elke mogelijke zalf en uiteindelijk was er één arts bij het consultatiebureau die zei: stop met smeren, hoogstens soms op droge plekjes een beetje cetromacrogol maar niet teveel en te vaak en laat zijn huid luchten. In de zomer is dit natuurlijk makkelijker maar misschien is het een idee om hem soms in zijn romper (blote beentjes) en sokjes laten rondkruipen. Dan kan de huid op zijn beentjes tenminste herstellen. Ik weet niet hoe koud het is bij jullie natuurlijk maar dit proberen wij zo wel te handhaven deze winter door soms even zijn huid te laten luchten. Binnen 2 weken was zijn eczeem weg.. gewoon door zuurstof erbij.. echt bizar hoeveel geld we hebben gespendeerd aan crèmes terwijl de oplossing zo simpel was voor ons.