14 Reacties

2 maanden geleden

Ligt eraan of het gewone eczeem is of ontstoken eczeem. Hier gebruiken we een hydrocortison voor ontstoken eczeem.

2 maanden geleden

Wij gebruiken hormooncr猫me voor het stabiliseren (via kinderarts) en de volgende cr猫me om het stabiel te houden: https://esseskincare.nl/product/protect-oil/ Echt een mega dure olie, maar we hebben echt vanalles geprobeerd en dit is de eerste waarbij we echt al voor langere tijd resultaat zien.

2 maanden geleden

Af en aan hormoonzalf gebruiken we hier. Verder smeren we heel veel met pure sheabutter of frambozenzalf. Die zijn goed vet en zitten verder geen andere gekke stoffen oid in. De zalven die jij noemt werkten hier ook helemaal niet. Wij moeten veel vetter en dan nog komt het er met perioden doorheen. Vooral als het warm is.

2 maanden geleden

Bij ons werkt bepanthen het best, icm alles van 100% katoen.

2 maanden geleden

Ik smeer ook van alles! Van de huisarts, hormoonzalf, sheabutter.. het helpt hier weinig of tijdelijk. Ik merk zelf dat de creme van het merk Inoil wat je bij de drogist kan halen voor haar het beste werkt. Het is heel verschillend per huid wat iets doet.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips! Ik heb om het moment sea Butter en frambozen zalf. Het helpt nog niet echt . Ze word er in de nacht vaak nog wakker van. Soms trek ik sokken aan omdat ze anders echt blijft krabbelen maar heb het idee dat luchten ook wel goed is. Wat is jullie ervaring daarmee?

2 maanden geleden

Ik trek soms ook wel eens sokken aan als het heel erg is. Met haar sandalen aan krijgt ze ook meer last.. Het is zo zoeken. En de nagels goed kort houden voorkomt ook dat ze het open krabbelen. Ik probeer mijn dochter wel mee te geven dat ze niet moet krabbelen. Dan zeg ik: zal mama even wrijven en zalf smeren. Ze vraagt regelmatig zelf om zalf als ze last heeft. En ik zou echt die Inoil creme proberen馃挭

2 maanden geleden

Reactie op Kathh79

Ik trek soms ook wel eens sokken aan als het heel erg is. Met haar sandalen ...
Ah, sneu he! Ik hou haar nagels idd kort en ga die zalf proberen. Ik ben er nog niet achter of ze met sandalen meer last heeft. De afgelopen dagen was het echt heel warm en had ze ze wel aan

2 maanden geleden

Heb je lanette zalf al geprobeerd? Anders wat havermout in een badje doen net zoals bij waterpokken! Verlicht het eczeem!!

2 maanden geleden

TinyTodd!

茅茅n maand geleden

Had je de zalf van inoil nog geprobeerd? Bij mijn dochter is het nu even helemaal weg. Zo fijn! Ik denk dat het wel weer terug komt straks maar het warme weer en de zon heeft goed gedaan.

茅茅n maand geleden

Reactie op Kathh79

Had je de zalf van inoil nog geprobeerd? Bij mijn dochter is het nu even he ...
Fijn dat het helemaal weg is! Ik heb frambozen butter besteld bij puur geluk en het was gelukkig binnen een paar dagen weg!馃檪

茅茅n maand geleden

Reactie op Lucie90

Fijn dat het helemaal weg is! Ik heb frambozen butter besteld bij puur gelu ...
Ohja die heb ik ook. Die smeert fijn en is lekker vet. Super dat het bij jullie ook weg is.

茅茅n maand geleden

Hoi! Mijn meisje heeft in haar knie en elleboog holtes droge eczeem plekken, waardoor haar huid ook lichter word. Cetomacrogol cr猫me maakte het alleen maar erger, alles daaromheen werd ook super droog. Ik gebruik zo vaak het kan de olie van Neutral omdat daar maar 2 ingredi毛nten in zitten. Nu hebben we sinds een week hormoonzalf type 1. Dat hielp goed, na 2 dagen was het weg en ben ik gestopt (beetje tegen advies in, maar wil het niet een week smeren) Voor de rest dus de olie van Neutral en dat helpt goed. Ze heeft gelukkig geen jeuk dus dat maakt het minder erg