20 Reacties

8 maanden geleden

Ons zoontje heeft het ook en dan een terugkomend plekje op zijn kin. Als het echt actief is, werkt bij ons ook echt alleen de hormoonzalf (wij hebben ook nummer 2). We gebruiken dan het afbouwschema. De vorige keer is het toen heel lang weg geweest, maar de afgelopen keer kwam het in de laatste week van de afbouwperiode terug. Ik denk dat (en hoop) dat het straks in de zomer weer beter gaat. Ik denk dat het ook met het seizoen te maken heeft?

8 maanden geleden

Ik heb zelf een parfumallergie en daardoor alles parfum vrij hier in huis, dus mijn vraag is wat doe jij met je wasmachine en je wasmiddel? Welke billendoekjes? Shampoo's? Ligt ze tegen je aan, wat gebruik jij?

8 maanden geleden

Hier ook een hele droge huid… ik weet niet meer wat helpt. Vaseline crème van de huisarts lijkt het juist erger te maken. 😌

8 maanden geleden

Reactie op VBS

Hier ook een hele droge huid… ik weet niet meer wat helpt. Vaseline crème v ...
Mij is altijd geleerd dat lanette en vaseline creme uitdroogt.

8 maanden geleden

seabutter van puur geluk store! mega veel mensen die het ervoor gebruiken

8 maanden geleden

Reactie op C hantal

Mij is altijd geleerd dat lanette en vaseline creme uitdroogt.
Ja, dat geloof ik best! Maar waarom het alsnog wordt uitgeschreven…? Tips welkom!

8 maanden geleden

Reactie op Ingmar Van Lagen

seabutter van puur geluk store! mega veel mensen die het ervoor gebruiken
Deze wilde ik ook zeggen. Erg fijn spul!

8 maanden geleden

Reactie op Daantje27

Deze wilde ik ook zeggen. Erg fijn spul!
Deze?

8 maanden geleden

Reactie op VBS

Deze?
jaa

8 maanden geleden

Reactie op Ingmar Van Lagen

jaa
Ga gelijk bestellen dank je 🥰

8 maanden geleden

Reactie op VBS

Ga gelijk bestellen dank je 🥰
graaag gedaan! hopelijk gauw er vanaf

8 maanden geleden

Hier ook al heel lang en vrij heftig eczeem. Smeren ons een ongeluk, maar vooral in haar gezicht krabt ze tot bloedens toe. Wij gaan het over een andere boeg gooien en vrijdag naar een homeopaat. Hebben al meermaals het hele smeerschema gebruikt. Verder badderen we hier maar eens per week, gebruiken helemaal neutrale en natuurlijke wasmiddel, draagt vrijwel alleen katoenen kleding en in de nacht een krabpakje. We merken aan haar dat ze er echt last van heeft, zit niet lekker in haar vel als de eczeem weer oppopt. Kijken of de homeopaat wat kan doen, recensies beloven wonderen 😉. Wat je nog kan doen is een doorverwijzing vragen naar de long/eczeemverpleegkundige of dermatoloog. Zij kunnen vaak iets beter advies geven dan een huisarts.

8 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Hier ook al heel lang en vrij heftig eczeem. Smeren ons een ongeluk, maar v ...
Mag ik vragen of je enkel voor haar parfumvrij wasmiddel gebruikt of ook voor jullie eigen kleding?

8 maanden geleden

Reactie op C hantal

Mag ik vragen of je enkel voor haar parfumvrij wasmiddel gebruikt of ook vo ...
Voor alles. Haar en onze kleding, handdoeken, beddengoed. Noem maar op. Wasverzachter de deur uit gedaan.

8 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Voor alles. Haar en onze kleding, handdoeken, beddengoed. Noem maar op. Was ...
Fijn om te horen, daar maken mensen vaak te fout in. Typje van mij, wasverzachter van Neutral of AH Puur is prima maar wat wij altijd doen en werkt voor mij en m'n dochtertje goed voor de huid is een scheutje natuurazijn in de wastrommel.

8 maanden geleden

Hier ook eczeem. Ze krijgt daarvoor een miconazolnitraat/hydrocortizon crème van de huisarts. Dit is het enige dat helpt.

7 maanden geleden

Onze dochter heeft ook eczeem, met 1-2x per week de lichtste hormoonzalf smeren houden we het onder controle. We smeren s'ochtends en s'avonds met koelzalf, op recept van huisarts. Dat houdt de huid goed gevoed!

7 maanden geleden

onze zoon heeft ook eczeem, op zijn beide wangen. als ik er niks mee doe wordt het alleen maar erger, vuurrood en heeft hij er veel kast van. ik heb destijds hydrocortison(hormoonzalf) voorgeschreven gekregen als dit ingetrokken is, erover heen smeren met cetomacrogol.

7 maanden geleden

Reactie op VBS

Ga gelijk bestellen dank je 🥰
was benieuwd hoe je het vind?!

7 maanden geleden

Nog niet geprobeerd…. Maandag nog een afspraak bij de arts, dus wilde dat even afwachten. 🙈