15 Reacties

8 maanden geleden

Hier goed! Ons kleine mannetje krijgt wel behoorlijk een eigen willetje en merk dat ik dat soms lastig vind om mee om te gaan. Vooral het verschonen word soms echt een strijd! Ook driftbuien zijn hier aanwezig al heb ik daar wat over gelezen en kan ik dat beter loslaten nu! Misschien voor andere mamas ook fijn! https://www.oudersvannu.nl/peuter/10-redenen-waarom-driftbuien-goed-zijn-voor-je-peuter~b0db8b7 Liefs!

8 maanden geleden

Hier gaat het goed. Vandaag 13 maanden alweer. Er zijn veel gemakkelijkere dagen en af en toe een pittige. Sinds ze kan lopen (met 11 maanden) is ze minder gefrustreerd en minder boos. Nu rent ze erop los (op haar manier dan), klimt ze op de bank. Is aan het oefenen met springen (ook op de bank 🥲). Ze begrijpt nu veel meer. Als de hond naar buiten wil gaat ze bij de deur staan en roept: die die die. Dan moet ik de deur open doen. Als de hond een koekje wil dan loopt ze naar het kastje waar de koekjes in liggen en roept mij; die die die. Hahaha. Als papa zegt dat hij weggaat naar het werk dan loopt ze naar de voordeur en gaat zwaaien. En ga zo maar door… Zo vreselijk lief! 🥰 Het pittige is dat ze vaak in strijd is met zichzelf en de slaapjes. Dan is ze moe maar wil niet slapen. Soms slaapt ze dan van 11:00 tot 18:00 niet meer. Dat zijn lange dagen. Haha. Gelukkig gaan wij elke dag weer opnieuw aan en doet ze de meeste dagen nog wel twee dutjes. Dat is voor iedereen hier thuis beter. Haha. Het gaat dus erg goed. Ik geniet inmiddels enorm van ons mooie meisje. Hoe gaat het bij de rest?

8 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Hier gaat het goed. Vandaag 13 maanden alweer. Er zijn veel gemakkelijkere ...
Wat leuk om te lezen! Ons zoontje loopt nog niet dus misschien als hij begint met lopen dat hij ook wat minder gefrustreerd word soms 🥰

8 maanden geleden

Hier gaat het ook erg goed. Ze is over 6 dagen alweer 13 maanden oud. Ze kan ook al bijna lopen en klimt echt overal op zo waren we haar laatst kwijt zat ze in haar kinderstoel met een grote big smile en was ze aan het zwaaien en zei ze hi. Ook zegt ze al best wel veel woordjes en doet ze het voor de rest super goed. Ze is alleen wel gevoelig voor sommige dingen met eten en dat merken we dan echt wel aan de hoeveelheid krampen die ze heeft.

8 maanden geleden

Even een fotootje van net. De hond en zij…. Echte liefde. Prachtig ❤️

7 maanden geleden

Hey hoi ! Met ons gaat alles goed ! Met jou ook ?? Wij hebben echt een droom kind al zeg ik het zelf vanaf dat ze 2 maand was sliep ze al door en dat doet ze nu nog steeds 19:00 naar bed en 10:00 word ze wakker als ik d’r laat liggen. Ze lust alles is eigenlijk nooit ‘vervelend’ zelfs niet bij ziekte dan slaapt ze alleen meer. We willen ooit graag een 2e maar bereid me er wel alvast op voor dat dit waarschijnlijk een uitzondering is 🤭 ik hoop dat het met de rest ook allemaal Goed gaat ! 😃

7 maanden geleden

Hier ook goed, kleine man van nu ruim 14mnd, ontwikkelt zich prima! Zodra hij motorisch iets door heeft, leert hij kort daarna verbaal weer iets, of andersom. Geniet van mn heerlijke kroelventje! Ontdeugend, leergierig, eigenwijs, maar bovenal erg lief! We hebben een pittjge start gehad, hobbels overwonnen qua slapen... maar sinds een paar maanden gaat dit ook eindelijk goed. (tenzij hij ziek is ofcourse) Op dit moment komt zn 2e kiesje door (in 1week) dus wel ff pittig 😅😅😅

7 maanden geleden

Deze deugniet maakt het ook goed. Wat een schatje, en over enigd tijd een grote broer!

7 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Hier ook goed, kleine man van nu ruim 14mnd, ontwikkelt zich prima! Zodra h ...
Pff heftig hè die kiezen! Hier krijgt ze elke keer 4 tanden/kiezen tegelijk! Dus ze heeft nu 4 kiezen die doorkomen. Ze zijn gelukkig al op de helft

7 maanden geleden

Ze mag nog altijd graag met de hond wandelen. 🥰 Inmiddels in de overgang van 2 naar 1 slaapje. Ze heeft ineens enorme stappen gemaakt. Ze is veel gezelliger, ze kletst de oren van m’n hoofd en ze huilt bijna niet meer. Alleen maar lachen, gieren en brullen. Wat een heerlijke weken hebben wij achter de rug.

7 maanden geleden

Hoi! Mijn kleintje wordt morgen 14 maanden ❤️ ze is al een poosje over op 1 slaapje op een dag. We gaan elke week lekker naar het zwembad en ze kwetst ook erg veel... Ze heeft nu alleen sinds een week dat ze overdag erg veel huilt en ze heeft een erg korte concentratieboog (eerder kon ze prima een uur in de box spelen, dat gaat niet meer). Het is een enorme vreetzak, want een huilbui is meteen over zodra ze wat te eten krijgt. (ze eet met gemak 2 boterhammen, en 's avonds eet ze bijna de helft van wat ik eet en ik eet veel🤭) nu heerlijk plannen aan het maken voor aankomende meivakantie 🤩

7 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Ze mag nog altijd graag met de hond wandelen. 🥰 Inmiddels in de overgang v ...
Mijn dochter loopt nog niet, maar al zou ze lopen, dan zou ik haar nog de riem van mijn hondjes geven, die trekken haar zo omver🤭 ze is wel heel veel met de hondjes, 1 van haar eerste woordjes was 'aai'

7 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Hoi! Mijn kleintje wordt morgen 14 maanden ❤️ ze is al een poosje over op 1 ...
Oh zooooo herkenbaar dat wat je zegt over het eten. Hier gaat ze bij de lade staan en roept ze: Koeku 😂.

7 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Mijn dochter loopt nog niet, maar al zou ze lopen, dan zou ik haar nog de r ...
Haha, mooi om te zien hè?! Onze hond doet echt niks. Die is te dom om te poepen 🤣. Als zij stilstaat dan blijft hij ook staan. Aai is hier ook favoriet en dan vervolgens een iets te harde aai geven 😒

7 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Haha, mooi om te zien hè?! Onze hond doet echt niks. Die is te dom om te po ...
Haha ze weet inderdaad het verschil tussen aaien en slaan nog niet 🤭 maar we blijven elke dag oefenen... De honden staan alles toe (heb vanaf dat ze bij me wonen altijd aan de oren/pootjes/staart getrokken (wel zachtjes natuurlijk) om ze er alvast aan te laten wennen.) wanneer we haar eten zelf van het bordje mag eten, staan de hondjes altijd in de buurt, ik heb geen idee waarom 😂😂