4 Reacties

7 maanden geleden

Hoi hier ook hoor. Alleenstaande moeder met een vader die geen contact met de kinderen wil. Geen familie om me heen. Maar toch probeer ik er het beste van te maken. Vaak naar een speelparadijs gaan, en mijn peuter gaat dan al naar de voorschool. Kleine van 15 maanden is dan met mama. Maar hij geniet dan ook wel als we gaan spelen en maakt daar dan vriendjes. Het is moeilijk maar zoals ik al zei ik probeer er het beste uit te halen.

7 maanden geleden

hey herken jou verhaal in mij verhaal. ik had voor 2021 enorm veel vrienden was elke dag wel met hun bijna elke nacht niet thuis tot ik in 2021 onverwachts een dochtertje kreeg toen werd het stiller en stiller. nu is mijn dochter bijna 3 en heb ik niks meer om mij heen geen vrienden alleen mijn ouders ik heb zelf geen motivatie om alleen dingen te gaan ondernemen met mijn dochters ik ben alleenstaand en verwacht mijn 3e kindje over 6 weken. het voelt alleen en soms eenzaam. ik mis het leven totaal niet maar wel de gesprekken en de gezellige maar dat kan ook met kinderen vind ik maar goed ik heb het geaccepteerd maar voor mijn kindjes vind ik het niet leuk dat ik geen motivatie kan vinden om met ze 3 iets tegaan doen ik mis echt iemand die mee gaat lekker kletst en dat mijn oudste lekker kan spelen met een maatje

7 maanden geleden

Hoi hoi, Hier ook wel wat herkenbaar. Mijn vriendinnen dichtbij hebben geen kindjes en/of willen deze niet. Ik heb nog 1 vriendin die anderhalf uur van me af woont met kids, maar daar is dus ook lastig 'even' iets samen mee te doen. Ik denk dat wij elke 2 maanden elkaar een keertje in het midden van de reis ontmoeten voor een lunch met kindjes 🙂. Maar merk ook echt dat ik in het dagelijkse leven thuis mis dat er vriendinnen dichtbij zijn om even een bakje koffie mee te doen of samen naar een speelpark o.i.d. te gaan. Ik voel denk ik vooral eenzaamheid in het moederschap, het delen met iemand anders dan je partner (een man, of i.i.g. mijne haha, wil ook niet altijd maar over ouderschap & onze dochter praten). Om verdere eenzaamheid wel te voorkomen, plan ik toch met regelmaat een avondje met de vriendinnen zonder kids. Soms komen zij bij mij thuis wanneer dochter al slaapt. Soms brengt mijn man dochter naar bed en ga ik uit eten. Maar echt praten over moederschap en mijn dochter kan ik dan niet zoals bij een andere moeder, het is gauw te veel heb ik dan het gevoel.🙈

7 maanden geleden

Ik heb je een bericht gestuurd!