6 Reacties

één maand geleden

Onze kleine/grote man wordt morgen 16mnd en heeft al maat 104 aan, schoenmaat 25🤭 Hij ontwikkelt zich enorm snel, liep al met 10mnd, kletst ons de oren van de kop af. En zijn grootste hobby is eten. Hij eet minstens evenveel, de flessen zijn ook hier nog erg welkom. Deze krijgt hij voor het slapen gaan en in de nacht meldt hij zich meestaal nog een keer, maar soms ook nog een tweede.

één maand geleden

Hier een zoontje van bijna 16 maanden die ook flink kan eten. Heeft al kledingmaat 92 en heeft ook altijd op de +1 lijn van het CB gezeten qua groei. 160ml melk plus een boterham Fruit (flink bordje vol vaak 2 stuks fruit) 2 a 3 boterhammen in de middag Avondeten kan hij ook echt een flink bord van op Voor het slapen nog 160 ml melk Tussendoor nog knijpfruit, organix snackjes, liga koekje, hapjes van wat wij nog tussendoor eten. Boodschappengeld vliegt de deur uit 🤣

één maand geleden

Hier ook. Mannetje van 16 (bijna 17) maanden, maat 86/92 en weegt ongeveer 13 kg. Wat hij ongeveer eet op een dag: Fles melk 200 ml 2 stuks fruit (minstens, soms in de middag nog wat meer, bijv. handje druiven) Stukje van mijn rijstwafel Minimaal 2 boterhammen, soms een ei erbij, een extra boterham, hapje van mijn lunch of een mini krentenbol (deze kan hij blijven eten). Snackjes als maispufs, knijpfruit, liga, volkoren beschuit of cracker, dadelreepje oid. In de avond een flinke portie, met name alles van aardappel blijft hij maar om meer vragen. In de nacht horen we hem niet, dan lijkt hij wel voldaan. Vraagje aan TS en reagerende ouders, vinden jullie de kindjes ook flink (bang dat ze te zwaar worden) of speelt dat niet? Ik ben zelf vroeger te zwaar geweest (middelbare school periode) en wil dat mijn zoontje zeker besparen, dus ik maak me soms wel zorgen dat we hem te veel eten geven waardoor hij nu al aanleg voor overgewicht ontwikkelt. Speelt dit bij jullie ook?

één maand geleden

Hier geen flesvoeding meer maar drinkt genoeg zuivel en ranja op een dag. ‘S morgens én s middags ook twee broodjes. Rest van de dag twee stuks fruit, een snackje (of 2/3) en twee of drie crackers. Yoghurt na het avondeten. Dit eet ze altijd met ons mee en net zoveel als onze oudste dochter. 😉 Valt allemaal wel mee toch? Dit is toch heel normaal. Weet van onze oudste ook niet anders. Ze zijn het ook gewoon nodig door alles wat ze doen. Ze speelt hele dagen in de tuin. Zandbak, glijbaan, fietsen. Hier wordt ze ‘s nachts niet meer wakker voor een fles melk. Dit drinkt ze al niet meer vanaf 10 maanden.

één maand geleden

Hier een zoon van dik 17 maand (maatje 92) 08.30: 1-2 broodjes in de ochtend met beker melk 09.40: 2 stuks fruit 12.30: 2 broodjes met melk 15.00: wat lekkers 17.00: avondeten met yoghurt