18 Reacties

9 maanden geleden

29 dec 1 jaar en ik geef alleen in de ochtend nog een fles maar dit komt omdat ze die van de avond niet meer wilde. Het zijn de richtlijnen maar als jou kindje nog 2 flesjes wil dan zou ik dat geven. Ik wilde die van de avond nog wel geven omdat ze dan sneller in slaap viel haha

9 maanden geleden

Reactie op AVAS

29 dec 1 jaar en ik geef alleen in de ochtend nog een fles maar dit komt om ...
Het zijn bij haar ook fases hoor. Ene keer gaan de flessen niet helemaal op en weigerde ze soms die voor het slapen gaan. En nu heeft ze weer meer de behoefte. Wij geven haar ook maar gewoon naar behoefte. Geef jij al normale melk? En in de ochtend is flesvoeding wel fijn, want onze dochter slaapt daarna vaak nog even.

9 maanden geleden

Gewoon geven als je kindje daar behoefte aan heeft. Die van mij wordt 22 dec 1 jaar en hij krijgt ook gewoon een ochtend en een avondflesje, al gaat de avond vaak niet helemaal op. Ik geef wel tussen de middag een glas volle melk, de vetten kunnen ze goed gebruiken, zeker omdat je steeds minder flesjes geeft moet je hier op letten. Dit zorgt ook voor een vol gevoel. Verder kun je volle yoghurt geven, avocado en misschien wat vis (al moet die van mij daar niets van weten, haha). Vooral op de vetten letten, dan zou het beter moeten gaan. En mocht ze dat niet lekker vinden gewoon blijven proberen en pas het flesje afbouwen wanneer je merkt dat ze het niet meer nodig heeft. Niet te druk om maken, ik ken geen volwassene die nog een flesje drinkt 😂👍🏻

9 maanden geleden

Reactie op CM91

Gewoon geven als je kindje daar behoefte aan heeft. Die van mij wordt 22 de ...
Nee, onze dochter drinkt ene keer alles leeg. 2x 180cc en andere keer weigert ze de hele avondfles en slaapt ze hele nacht door. Denk dat het ook fases zijn. Ze groeit en ontwikkeld en dat kost veel energie, dus meer honger. Ik zal in de middag ook eens een beker melk gaan proberen. Ben benieuwd wat ze daarvan vind. Doe jij het in de fles of in de beker? Koud of warm? Komt uiteindelijk wel goed. Onze dochter is ook erg lang en groot. Wel binnen de kaders hoor, maar consultatiebureau zal wel willen behoede voor overgewicht.

9 maanden geleden

Reactie op Astrid1984

Nee, onze dochter drinkt ene keer alles leeg. 2x 180cc en andere keer weige ...
Ja, ze geeft het zelf wel aan inderdaad. Ik geef het gewoon in een normaal bekertje bij de lunch en het is koud, samen met een glas water. Hij moest er in het begin wel een beetje aan wennen maar nu vind hij het heerlijk.

9 maanden geleden

25dec 1 jaar 0700 papfles 0930 fruit + water 1130 brood + water 1330 fles 180 cc 1530 tussendoortje + water 1700 warm eten + water 1900 fles 180 cc Ze drinkt alle 3 dr flessen nog mooi leeg dus ik blijf het gewoon geven zolang ze daar nog behoefte aan heeft. Vooral de ochtend en avond fles vind ik zelf wel belangrijk ofzo.

9 maanden geleden

Hier wordt ze 2 januari 1 jaar, maar drinkt nog 3 flessen (180+6/150+5/180+6). Deze wil ze ook nog graag. Laat heel af en toe een bodempje staan. Eet daarnaast best goed, water drinken denk ik over de hele dag maar 100ml... Zie het nog niet zo snel gebeuren dat ze met een jaar geen flessen meer drinkt haha. En helemaal oké wat mij betreft. 🙈

9 maanden geleden

Reactie op CM91

Ja, ze geeft het zelf wel aan inderdaad. Ik geef het gewoon in een normaal ...
Oké, blijven proberen dus! Zal er snel eens aan beginnen.

9 maanden geleden

Reactie op babybibi2023

25dec 1 jaar 0700 papfles 0930 fruit + water 1130 brood + water 1330 fles ...
Fijn, ik wil ook gewoon lekker naar behoefte gaan geven hoor.

9 maanden geleden

Reactie op MWalsma

Hier wordt ze 2 januari 1 jaar, maar drinkt nog 3 flessen (180+6/150+5/180+ ...
Ik zie dat ook nog niet zo snel voor mij hoor, helemaal flesloos. We gaan zien hoe het komt. Ze eet daarnaast heel goed.

9 maanden geleden

Onze is nu 1 geworden en leeft nog op flessen. Een paar happen vaste voeding gaat erin, maar meer ook niet😂 Geen schema te bekennen hier

9 maanden geleden

Reactie op Lola400

Onze is nu 1 geworden en leeft nog op flessen. Een paar happen vaste voedin ...
Zo kan het ook...lijkt mij ook wel lastig. Hopelijk is het een fase en wordt het straks beter.

9 maanden geleden

Reactie op Astrid1984

Het zijn bij haar ook fases hoor. Ene keer gaan de flessen niet helemaal op ...
Hey! Ja ik geef wel normale melk af en toe. Ik gaf dat een aantal maanden geleden ook al maar toen had ik gelezen dat het slecht is voor het maagje en dat je dat dus beter kan geven vanaf 1 jaar. Maar nu geef ik het af en toe weer en jij? En ik kijk ook naar haat behoefte hoor. Cb zegt altijd wat. Ze zeiden ook dat ik haar moet leren dat ze een paar slokjes kan nemen uit een bekertje, maar ze gooit dat gelijk om haha. Ze willen zoveel joh

9 maanden geleden

Mijn dochter is van 22 dec en drinkt in de ochtend en avond 180cc. Verder fruithap, pap, 2 boterhammen en avondeten. Probeer dan water te geven bij de maaltijden maar drinkt ze minimaal. Ik vind het prima zo. Ze zal vanzelf aangeven dat ze geen behoefte meer heeft aan de fles lijkt me.

9 maanden geleden

Hier ochtend en avondfles 160cc Ben van de middagfles afgestapt meer omdat ze bijna 1 wordt (19dec) en ik denk dat anders het CB dat ook wel zou zeggen. Ik doe dan yoghurt geven ipv melk. Heb hele dag een beker met water staan en deze gaat niet op. Ene keer drinkt ze weinig en andere keer meer dan de helft leeg.

9 maanden geleden

Die van ons wordt 22 dec 1 jaar en is al vanaf ik denk september in één keer volledig van de fles af. Niet omdat ik dat wilde, maar de kleine wilde het zelf niet meer..🤷‍♀️ Dus leuk al die adviezen en dat de kindjes zoveel flessen/geen flessen meer zouden moeten krijgen, maar dat is voor elk kindje anders hoor. Doen wat je kleintje aangeeft. Hier drinkt hij overigens wel veel water/dixap.

9 maanden geleden

Reactie op MWalsma

Hier wordt ze 2 januari 1 jaar, maar drinkt nog 3 flessen (180+6/150+5/180+ ...
Hier precies hetzelfde. Water gaat er bij mij dichter (31-12) maar zo beperkt in dat ik echt die flessen nog niet wil afbouwen. Pas als ze meer water drinkt, dan bouw ik af.

9 maanden geleden

Reactie op Soraya09

Hier precies hetzelfde. Water gaat er bij mij dichter (31-12) maar zo beper ...
Ja precies! Anders krijgen ze toch nooit genoeg vocht binnen... Ze drinkt steeds een paar slokjes en dan hoeft ze niet meer 🙈 Idem met diksap, dus dan blijf ik liever gewoon water geven. Thee hoeft ze hier al helemaal niet haha... Zal nog moeten wennen misschien. Komt vast goed uiteindelijk!