3 Reacties

9 maanden geleden

De kachel is te duur? Ochtend raam eventjes open om te luchten, daarna rest van de dag dicht. Kachel desnoods even aan voordat hij gaat slapen. Dekbed zou ik echt nog niet doen, kussen net zo niet. Je kan eens kijken voor een Fedde&Kees lakentje, wie weet ook voor jouw matras maat. Daarover kan je altijd een deken doen maar geen dekbed.

9 maanden geleden

Dekbed + peuterkussen wordt tot 2,5 echt nog afgeraden! Zou ik zeker niet doen! Een knuffel kan mijn inziens niet echt kwaad, zolang z'n hele bed er maar niet mee vol ligt. Als jullie voor een vloerbed gaan zou ik wel even extra letten op de veiligheid van de bovenverdieping; alle stopcontacten afgeschermd? overal traphekjes? Geen lange koorden van raambekleding waar hij bij kan? Geen objecten bij het raam waar hij op kan klimmen en dan een raam open zou kunnen maken? Deurklinken omhoog zodat hij deuren niet open krijgt. Enz. Heb verder geen ervaring met het samen slapen en overstappen naar eigen bed. Heb in het begin wel een wiegje gehad in mijn kamer waar mijn dochters in sliepen de eerste 3mnd. Daarna in 1 week ze langzaam in hun eigen kamertje laten slapen. Eerst de slaapjes overdag, daarna begin van de nacht en eind van de week volledig over in eigen ledikantje/kamer. Misschien zo'n soort opbouwschema ook een idee voor jullie zoontje? Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden...succes!

9 maanden geleden

Heey, Mijn zoontje is afgelopen donderdag 1 jaar geworden & kreeg op die dag ook z'n nieuwe bed binnen, vloerbed ook! Hij ligt snachts ook eigenlijk altijd tussen ons in & hierdoor slapen mn man en ik beide slechter. Nu na 3 nachten (waarvan ik er 1 in ons eigen bed mocht blijven, gaat het opzich prima! Wij hebben deze van t merk en.casa type trivolo. We hebben aan het voeteneind een dekbed voor ons zelf, als hij er zelf in ligt gooien we die helemaal op de grond, zodat hij deze niet kan pakken. Heb wel een dubbelgevoerd dekentje voor hem. Zit aan 1punt tussen het matras, ligt meestal tot zn heupjes, draagt snachts een gevoerde slaapzak met pyjama en romper, wat warm genoeg is. Verder hebben we een infrarood kacheltje op zn kamer, die gaat half uurtje voor hij gaat slapen aan, daarna uit. We liggen er naast als hij inslaap valt, zelfstandig lukt nog niet. Als hij snachts wakker wordt kruipt 1 van ons ernaast aan de openkant van t hekje. Hij kan momenteel nog niet bij de deurklink gelukkig, maar gaan binnenkort wel een traphekje boven installeren. stopcontacten zijn hoog, kan hij nog niet bij. En babyfoon staat altijd aan.