Hoi mama’s,
Onze zoon ligt al een poos tussen ons in ‘s nachts, want we hebben altijd zijn behoefte gevolgd. Hij is 25 december een jaar. We denken dat hij toe is aan een eigen bed, want hij zoekt ons niet meer echt op in bed en we hoeven hem ook niet altijd meer stevig vast te houden om in slaap te vallen.
Hebben jullie tips voor het volgende:
1. We willen een vloerbed aanschaffen, want hij is nooit tevreden geweest met zijn ledikant. De box overigens ook niet. Hij houdt er volgens mij niet van om ‘opgesloten’ te zitten. Welk vloerbed adviseren jullie?
2. Hij slaapt nu in een slaapzak en pyjama en soms tot zijn middel ook onder ons dekbed. Het is ‘s nachts namelijk echt heel koud in onze kamer. De kachel is namelijk te duur en een elektrisch kacheltje durf ik niet aan te laten. Wat adviseren jullie voor in zijn eigen bed? Kan een (goed ingestopt) dekbed al?
3. Wat te doen met een knuffel? Is dat nog steeds gevaarlijk? Hij heeft niks met zijn kleine knuffeltje, maar misschien dat hij een grotere wil?
4. Kan een hoofdkussen al?
5. Misschien andere tips voor de overstap naar een eigen bed? Hij slaapt overigens wel nog in onze kamer.
Ik heb op internet uiteraard al de adviezen gelezen, maar ik merk soms dat deze niet altijd even goed aansluiten bij de werkelijkheid. Niet voor onze zoon in ieder geval. Met het een is hij wat langzamer en met het ander weer wat sneller dan gemiddeld. Wij volgen gewoon zo goed mogelijk zijn behoeften.
Alvast bedankt! 💛