9 Reacties

10 maanden geleden

Mijn dochter heeft ineens sinds 3 dagen hetzelfde... sliep altijd van 19u tot 06u maar momenteel is het om 18u doodmoe, voor de nacht wakker voor een fles, om 04.30u wakker en dan is het brullen...... niet normaal. Ik geef haar dan weer de ochtendfles en leg haar terug in bed. Ik laat der gewoon even huilen. Duurd meestal een minuut of 10 soms wat langer maar dan gaat ze wel weer verder slapen. Misschien kan je dat nog proberen? Ik denk dat het weer een slaapregressie is......

10 maanden geleden

Reactie op Momtobe001

Mijn dochter heeft ineens sinds 3 dagen hetzelfde... sliep altijd van 19u t ...
Apart h猫? Wij geven hem dan ook de ochtendfles alleen het nadeel is dat mijn man en ik er zelf om 6 uur uit moeten ivm werk. Wij slapen dan zelf niet meer en tegen die tijd dat mijn zoon net slaapt moet hij eruit omdat hij dan naar de oppas gaat. 馃槄 Hopelijk vervalt alles gauw weer in het oude ritme 馃馃徑

10 maanden geleden

Ja, fles geven en de behoefte van je kindje volgen. De grootste ontwikkeling gebeurd 's nachts waardoor er dan ook behoefte ontstaat. Advies is op deze leeftijd geen kleinere flesjes te geven van 90cc omdat een kindje anders niet vervuld is. Daarnaast is 19.00 een redelijke vroege bedtijd biologisch gezien. Hoe is je ritme overdag

10 maanden geleden

Reactie op Wao

Ja, fles geven en de behoefte van je kindje volgen. De grootste ontwikkel ...
Hij is om 4:30 wakker, wordt om 6:30 weer moe en gaat dan slapen tot max. 1 a 1,5 uur. Hij is dan elke keer 2,5 a 3 uur wakker en gaat dan weer slapen. Meestal 3 slaapjes overdag en dan om 19:00 slapen. We doen hem eigenlijk gewoon elke keer op bed als hij moe is en in zijn oogjes begint te wrijven.

10 maanden geleden

Op het cb zeiden ze tegen ons dat bedtijd te laat was! Je zou kunnen proberen om hem wat eerder in bed te leggen. Misschien zou je dan ook over kunnen op twee slaapjes.

10 maanden geleden

Reactie op dha22

Hij is om 4:30 wakker, wordt om 6:30 weer moe en gaat dan slapen tot max. 1 ...
Voor opgesteld dat er geen enkel kindje gemiddeld is, slaapt jullie kindje in totaal de uren die een kindje van deze leeftijd gemiddeld maakt, echter de meeste kindjes van deze krijg doen 2 dutjes van totaal gemiddeld 2,5 overdag en de rest 's nachts. Zoals ik het lees volgen jullie je kindje prima echter blijft er te weinig slaap over voor een goede nacht. Dingen die je kan proberen (hou een paar dagen vol). Derde dutje in korte naar 30 minuten. Kijken of je het 2de dutje kan verlengen naar 2 uur bv. Samen dat dutje te doen en dan geen derde dutje aanbieden. Persoonlijk zou ik beginnen met de eerste stap, als je merkt dat hij daardoor later in de ochtend wakker wordt dan toewerken naar 2 dutjes. Hier is het eerste dutje in de ochtend circa 2 uur na wakker worden tweede dutje 3 uur na wakker worden. Avond tussen 3/4 uur na wakker worden. Sinds een tijdje maak ik haar wel uiterlijk om 17.00 wakker uit haar dutje :)

10 maanden geleden

Reactie op RH11

Op het cb zeiden ze tegen ons dat bedtijd te laat was! Je zou kunnen prober ...
Sorry maar op het gebied van slaap loopt het advies van het cb een eeuw achter :)

10 maanden geleden

Reactie op Wao

Sorry maar op het gebied van slaap loopt het advies van het cb een eeuw ach ...
Hier hielp het wel

10 maanden geleden

Ik had exact hetzelfde. Ben gestopt met het flesje snavhts, want is nu in principe niet meer nodig en ik had ook het idee dat het een kwestie van gewenning was! Met 2 nachten waren we ervanaf en sliep ze rustig door, na heeeel lang een flesje gehad te hebben. Ze had het nodig om in te slapen, maar na 2 nachtjes kon ze al zelf in slaap vallen. Iedereen blij ;-)