30 Reacties

één jaar geleden

Pff vreselijk he, hier ook een meisje met zoveel last van reflux... Hier is JBPM ook geen succes geweest, osteopaat lopen we nu bij. Maar, ik kreeg gisteren nog de optie door van het CB om Gelilact te proberen (ook verdikking, maar zou geen invloed hebben op de darmen). Dit heb ik besteld en moet ik zelf nog proberen. Misschien kun je je hier ook in inlezen? Ik kan ook niet wachten tot we eindelijk met hapjes kunnen gaan beginnen... Melk is hier echt een beetje de 'vijand' aan het worden😪

één jaar geleden

Ik heb ook geen tips helaas. Bij ons zoontje helpt ook niets, heel vervelend.

één jaar geleden

Hier hielp omeprazol niet zo goed, nu sinds een aantal weken nexium en dat gaat stukken beter. Veel sterkte ik weet er alles van helaas. 3e kindje en alle3 reflux pfffff

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Pff vreselijk he, hier ook een meisje met zoveel last van reflux... Hier is ...
Ja vervelend hé.. Spugen doet ze gelukkig niet zo heel veel, na de fles een mondje of kleine golf. Soms spuugt ze wel maagzuur.. Voor kleine is onwijs vervelend deze klachten en kunnen alleen maar huilen helaas. Ze wil alleen maar op arm gedragen worden en slapen op de arm. Gelukkig gaan nachten wel goed.. Je komt nergens maar nergens aan toe, draagzak wilt ze ook niet. We hebben nog 1tje rondlopen van 2 jaar, merk dat ik haar veel tekort doe nu..

één jaar geleden

Reactie op Mommyvan3

Hier hielp omeprazol niet zo goed, nu sinds een aantal weken nexium en dat ...
Oh jeetje, dat is helemaal geen doen nee. Sterkte. Als blijkt dat dit niet gaat werken weer ga ik dat ook bespreken idd nexium..

één jaar geleden

Als jullie er zelf ook helemaal doorheen zitten zou ik vragen voor een opnamen. Dan observeren ze je kindje eerst heel goed en helpen daarna met tips etc. Heeft bij ons super goed geholpen!

één jaar geleden

Enige wat bij mijn zoontje een beetje hielp was hem op zijn buikje leggen in een bed die heeel erg schuin stond. Heel veel sterkte. Ik weet hoe zwaar het is

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Pff vreselijk he, hier ook een meisje met zoveel last van reflux... Hier is ...
Wij gebruiken nu zo’n 2 maanden gellilact. Helpt heel goed de melk verdikken. Bij ons is het spugen en krampen minder nu Guus aan de pepti zit met gellilact. Wel klontert gelikact heel erg. Ik doe vooraf de melkpoeder in de toren en daar de hoeveelheid gellilact bij, de toren vervolgens goed schudden. Als ik dan het flesje maak eerst water met de melkpoeder/gellilact en dan met een garde doorroeren en dan is de melk heel glad. Toen ik eerst de melkpoeder op het water deed en daarna de gellilact klontert het heel erg ondanks het mixen met een garde.

één jaar geleden

Wat naar zeg! Misschien is de koemelkvrije voeding niet goed genoeg (niet verknipt genoeg)? Welke krijgt ze? Bij ons hielp omeprazol ook niet goed genoeg en zijn we over gegaan op nexium. Dat was een stuk beter. Eventueel misschien nog te overleggen? Vind ze en jij en draagzak of doek misschien fijn? Zo heb je wel je hebben ‘vrij’. Helpt hier wel voor overdag iig.

één jaar geleden

Reactie op X1517!

Wat naar zeg! Misschien is de koemelkvrije voeding niet goed genoeg (niet ...
Ze heeft neocate voeding. Ja nu moet de ophoging van omeprazol weer zijn werk gaan doen, als dat effect weer uitgewerkt raakt moet ik terugbellen en zal dan de nexium idd voorstellen. Ze gaf al aan dat een er lactoseverpleegkundige kan meekijken met de voeding ook. Draagzak vind ze ook niet fijn nee, mss 10min maar dan houd het op.

één jaar geleden

Reactie op Baby Van Kraaij

Ze heeft neocate voeding. Ja nu moet de ophoging van omeprazol weer zijn we ...
Wat sneu hè! Neocate is hele dunne voeding hè? Jbpm was bij ons ook een ramp. Misschien toch nog andere voeding proberen in overleg met diëtiste/ kinderarts? Je hebt zoveel verschillende soorten. Novarice heb ik ook goede verhalen over gelezen/gehoord (op fb heb je een speciale groep ‘koemelkallergie’. Staat veel info op. Voed je therapeutisch? Ik hoop dat het snel beter gaat. Bij onze meiden hielp nexium wel beter dan omeprazol. Ons zoontje van 12wkn krijgt het nu ook sinds 3dgn en merk wel verschil met zijn klachten. Volg je hart! ❤️

één jaar geleden

Ohh ik heb geen echt advies, maar wil jullie sterkte wensen. Het ergste is om te zien dat je kindje pijn/ongemak heeft en het niet kunnen oplossen. Heel veel sterkte!! P.s. Onze baby heeft soms reflux en wij doen de cosleeper een beetje schuin, zodat de zwaartekracht meehelpt. Maar hij heeft het maar af en toe, dus misschien heb je niks aan mijn tip..

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Als jullie er zelf ook helemaal doorheen zitten zou ik vragen voor een opna ...
Wat waren de tips als ik vragen mag,😅

één jaar geleden

Reactie op Mommyvan3

Wat waren de tips als ik vragen mag,😅
Die pacco inbakerdoek en een strak schema zodat je kindje een beetje weet waar het aan toe is. Bij de eerste moeheidsignalen naar bed brengen etc.

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Die pacco inbakerdoek en een strak schema zodat je kindje een beetje weet w ...
Sluit mij bij deze tips aan. Hier ook een kindje met hevige refluxklachten die de eerste 7 weken zo’n 10-14 uur per dag huilde. We hadden geen ritme en “deden maar wat”. We zijn niet voor een opname gegaan, maar hebben zelf het roer volledig omgegooid. We zijn gaan voeden om de 3.5 uur en staan iedere dag standaard om 7 uur op. Daarna dus om vaste tijden flesjes en tussen de flesjes na moeheidsignalen/ wakkertijd naar boven in bed voor een slaapje. Niet meer hele dagen op pad, baby overal mee naartoe nemen. Dat bracht achteraf voor haar teveel onrust, wat ze bij haar eigen onrust niet kon gebruiken. Ritme, rust en regelmaat zorgde er hier al voor dat het erg gereduceerd werd. Overigens inbakeren in puckababy, voeding combineren nutrilon 1 en nutrilon AR en wekelijkse bezoeken aan een hele goede osteopaat die zeer goed bekend is en hoog aangeschreven staat mbt deze klachten. Succes, ik weet hoe pittig het is😔.

één jaar geleden

Reactie op Demner

Sluit mij bij deze tips aan. Hier ook een kindje met hevige refluxklachten ...
Ik herken me helemaal in jouw verhaal, dit werkt bij ons nu sinds 7 weken ook (kleine is nu 11 weken). We doen exact hetzelfde. Verschil; Ik gebruik Hero comfort + voeding vanwege goede verhalen, maar het lijkt wel alsof dit voor mijn zoontje averechts werkt. Vanwaar jouw combi nutrilon? En maken jullie je kleintje Wakker voor de voeding? Dus voedingschema gaat voor slaapjes zegmaar? Thnx alvast!

één jaar geleden

Reactie op Jnx87

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, dit werkt bij ons nu sinds 7 weken o ...
Wij mengen nutrilon 1 met AR aangezien de AR voor haar te dik is en ze nog meer last krijgt. Ze gaat haar maaginhoud dan oprispen, maar krijgt het door de dikheid dan niet meer doorgeslikt. Doordat we combineren is de voeding wel iets dikker, maar dun genoeg om goed door te slikken en dik genoeg om niet te makkelijk terug te stromen van de maag in de slokdarm. Wij maken haar alleen om 22.00 uur wakker voor de laatste voeding. Ze doet overdag 3 dutjes en is eigenlijk altijd zelf voor de volgende fles wakker dus hier hoeven we haar niet voor wakker te maken. Anders zou ik max 4 a 4.5 uur tussen de voeding laten mocht ze nog lekker dutten. Ons schema is als volgt; 07.00 uur rise and shine en flesje 180cc 08.30 uur naar bed tot +- 10.15 uur 10.30 uur flesje 180cc 12.00 uur naar bed tot +- 14.00 uur 14.30 uur flesje 180cc 16.00 uur naar bed tot +- 17.00/17.30 uur 18.00 uur flesje 180cc +- 19.00 uur naar bed voor de nacht 22.00 uur wakker maken laatste fles 180cc

één jaar geleden

Heel herkenbaar verhaal, heb niet alle reacties gelezen. Hadden hier tot 7,5 week een echte huilbaby gehad, alles geprobeert van koe melk loos tot jbp, zelfs infacol alles werkte maar tijdelijk. Als ze 1 uur sliep op 24 uur was het veel. Ik kwam op het punt dat ik naar de huisarts ben gegaan met als uitkomst na overleg met de kinderarts : Ranitidine. Dit is zwaarder dan Omeprazol, maar hier binnen 2 dagen een wereld van verschil! We hebben een "normaal" rustig en tevreden kind nu die bijna niet huilt. Ik hoop dat jullie ook snel mogen gaan genieten zonder de/het pijn huiltjes/gekrijs.

één jaar geleden

Wij hebben hier ook mee zitten tobben, maar sinds 3 weken is ze ineens veel minder gaan huilen. Ik dacht dat ze verborgen reflux had en daar dus last van maar achteraf gezien zijn het haar darmen geweest (denk ik) waar ze zo'n pijn van heeft gehad. Wij geven nutrilon Omneo en dit gaat nu goed, verder geen rare dingen zoals jbpm of sab simplex of infacol of wat dan ook want daf werkte hier echt alleen maar averechts. Ze blijft wel reflux houden maar samen met de osteopaat geconstateerd dat ze hier geen pijn van heeft ( oncomfortabel maar geen pijn ). Het is nu ook meer echt spugen ipv 'herkauwen'.. maar ik begrijp je machteloosheid gevoel. Het is heel slopend..

één jaar geleden

Pff vervelend! Bij mijn eerste merkte ik dat hoe meer ik haar in de draagzak had hoe beter het ging, mijn theorie was dat de slokdarm dan wat minder geïrriteerd raakte omdat het niet steeds terug liep. Sterkte